آیت الله سبحانی مطرح کردند| مسلمانان سفارشات علمی قرآن را فراموش کردند

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله سبحانی مطرح کردند| مسلمانان سفارشات علمی قرآن را فراموش کردند

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: متاسفانه مسلمانان علم قرآن را رها کرده به سراغ هیئت بطلمیوسی رفتند؛ اگر ما به جای غربیان به دنبال تحقیق در علوم قرآنی بودیم، امروز عوالم بسیاری برای بشر روشن می شد

حضرت آیت‎الله سبحانی از مراجع عظام تقلید و اساتید برجسته ی حوزه بعد ازظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم در مدرسه حجتیه با اشاره به نقلی از ابن سینا پیرامون پیگیری دلیل فرد مدعی و مطابقت این امر با فطرت بیان فرمودند: همین جریان در نظام نبوت نیز ساری بود.

ایشان افزودند: این جریان زمانی رخ می داد که هر پیامبری بر قومی مبعوث می شد، مردم آن دیار از ایشان پرس و جو می کردند، دلیل مدعیات ایمانی ایشان چیست.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب، یکی از مدعیات قرآن کریم، مساله قادریت خداست، اظهارکردند: اولین دلیلی که بر قادریت خداوند و از سوی قرآن بیان شده، مساله ابداع است؛ ابداع به صنعی گفته می‎شود که از ماده خاصی بوجود نیامده باشد و تماما از بن، ساخته شده است.

ایشان اظهارکردند: مساله انسجام در نظام آفرینش از دیگر مدعیات قرآنی در مساله قادریت خداست؛ یکی از مظاهر انسجام قرآن وجود هفت آسمان در نظام خلقت است که بالای سر هم حرکت می‎کنند و همدیگر را کامل می‎کنند و به شکل منسجمی در کنار هم هستند.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه بیان کردند: یکی از اعجاز قرآن، همین شکل دلیل آوردن است، امکان ندارد یک فرد امی بی سواد مکتب نرفته، بتواند این چنین دلیل و مدعیات علمی را بیان کند؛ پیامبر اکرم به بهترین شکل به بیان دلایل خود می پرازند.

معظم له با ذکر این مطلب که متاسفانه مسلمانان علم قرآن را رها کرده به سراغ هیئت بطلمیوسی رفتند، تصریح کردند: اگر ما به جای غربیان به دنبال تحقیق در علوم قرآنی بودیم، امروز عوالم بسیاری برای بشر روشن می شد؛ سوره ملک انسانها را به فهم قوانین الهی در نظام آفرینش فرا می خواند.

ایشان گفتند: نظام آفرینش بدون هیچ گونه خلل و نقصانی در حال حرکت است درحالی که انسان حتی نمی تواند تضمین کند که بین قطارها و هواپیماها تصادمی ایجاد نشود.

معظم له یادآورشدند: قرآن از هفت آسمان سخن می‎گوید در حالی که بشر تا کنون تنها به یک آسمان پی برده است و قرآن نیز بیان کرده، آنچه انسان ها در این دنیا مشاهده می‌کنند، همان آسمان اول است؛ قطعا آنچه با تلسکوپ هم می‎بینیم جلوه‎هایی از آسمان اول است.

حضرت آیت الله سبحانی با ذکر این مطلب که هیئت قرآنی با هیئت جدید متفاوت است ، افزودند: البته در بخش‎هایی مشابهت‎هایی دیده می‎شود، ولی در امور زیادی نیز با هم تفاوت دارند؛ از مسایلی که در قرآن وجود دارد و در هیئت جدید به چشم نمی‎خورد مساله هفت زمین است.

ایشان اظهارکردند: بشر تنها مقداری از جهان را کشف کرده و عوالم بسیاری وجود دارد و بشر موفق به کشف آنها نشده است؛ دانشمندان دنیا را مثل یک اقیانوس تاریک می‌دانند، ولی آنها در همین آسمان اول نیز نتوانستند به همه عوامل دست یابند.

این مرجع تقلید اظهارکردند: باید از دانشمندان مادی که با تلسکوپ و میکروسکوپ به شناخت پدیده‎ها مشغول هستند این سوال را پرسید، چرا به شناخت قوانین عالم مشغول هستید و قانون گذار این نظم را قبول ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *