آیت الله مصباح یزدی در جمع ناظران شورای نگهبان|تلاش برای انتخاب فرد اصلح وظیفه همه است

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله مصباح یزدی در جمع ناظران شورای نگهبان|تلاش برای انتخاب فرد اصلح وظیفه همه است

ئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(رحمة الله علیه) با بیان اینکه خدای جبهه ها با خدای دانشگاه و بازار یکی است گفت: باید باور داشته باشیم که همان خدایی که در جبهه های حق علیه باطل ما را بر دشمنان غلبه داد همان خدا نیز می تواند در بازار ما را بر اقتصاد دشمن پیروز کند و می تواند در دانشگاه ها نیز ما را بر علوم غربی پیروز کند.

آیت الله  مصباح یزدی، امروز در دیدار جمعی از ناظران شورای نگهبان که در سالن همایش های موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(رحمة الله علیه) قم  برگزار شد، اظهار داشت:طبق آیات قرآن کریم بعضی افراد ایمان ظاهری دارند و به ظاهر ادعای اسلام و ایمان می کنند و به خیال خام خودشان می خواهند خدای متعال را فریب دهند و حال آنکه متوجه نیستند که خود را فریب داده اند، چرا که آن ایمانی به درد روز قیامت و آخرت انسان می خورد که ایمان واقعی و از دل باشد نه به خاطر کسب موقعیت و جاه و مقام دنیوی.

ایشان افزود: خدای متعال در قرآن کریم هدف از خلقت انسان ها را خلیفه خدا قرار گرفتن انسان روی زمین معرفی کرده است و لازم است  به این کرامتی که به انسان داده توجه ویژه شود و در راستای رسیدن به همه ویژگی های عالی انسانی و الهی حرکت کند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به یکی از سنت های الهی افزود: یکی از سنت های الهی این است کسانی که در جامعه مورد استضعاف قرار می گیرند، تحقیر شده و مظلوم و محروم واقع می شوند خداوند اراده می کند که آن ها را بلند کند.

وی افزود: یکی از مصادیق این مسأله انقلاب اسلامی ایران است، در زمان حکومت پهلوی روحانیت به استضعاف مبتلا شده بود و کسی حق نداشت لباس روحانیت بپوشد، پس از آن هم بر اساس قوانین فقط افراد محدودی این اجازه را داشتند.

*در زمان حکومت سابق مدارس دینی انبار کالای بازاری ها شده بود

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: مدارس دینی در زمان طاغوت انبار کالای بازاری ها شده و در مدارس طلبه ای حضور نداشت، کتابفروشی ها و کتابخانه ها کتاب دینی نداشند، وقتی ما می خواستیم مجلس روضه ای بر پا کنیم  یک روحانی مجبور بود با کت و شلوار بیاید و در خانه لباس روحانی بر تن کند و مراسم در جایی باشد که صدا به کوچه نرسد تا پاسبانی نباشد و دستگیر نکند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره با اشاره به برکات قیام امام (رحمة الله علیه) و فداکاری یاران و اصحاب صدیق ایشان در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، خاطرنشان کردند: خداوند پس از یک هزار و چهارصد سال به وسیله یکی از فرزندان اهل بیت (علیهم السلام) با پیروزی انقلاب ، هدیه ای برای ملت ما فرستاد که عقل، معرفت و وجدان ما اقتضا می کند که این نعمت و هدیه الهی را اولا به خوبی بشناسیم تا بعد بتوانیم به درستی از آن بهره برداری و حفاظت نماییم؛ چرا که  اگر حرکت انقلابی امام راحل در آن زمان نبود، در حال حاضر وضعیت بد‌تر از زمان قبل از انقلاب بود و دیگر چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

ایشان با اشاره به اين‌که تفکر در سرگذشت پيشينيان سبب مي‌شود تا غفلت و خود برتر بيني و غرور را از خود دور کنيم، اظهار داشت: شاه اين مملکت بعد از يک عمر نوکري براي آمريکا، با ذلت به این کشور راه داده نشد؛ و صدامي که  شاه را به دليل عدم استفاده از  اسلحه براي خودکشي سرزنش مي‌کرد، خود مدت‌ها در يک چاه مخفي شد و در نهايت با خفت و خواري دستگير و اعدام شد.

*وظیفه ما در قبال نظام اسلامی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود، به اهمیت  حماسه نه دی در حفظ انقلاب اشاره و اظهار کرد: وظیفه نسل‌های بعد از انقلاب، حفظ آرمان‌ها و اهداف انقلاب، تلاش در جهت ادامه این حرکت و انتقال آن به نسل‌های بعدی و کل عالم است و ملت بزرگ ایران در ۹دی امتحان خوبی دادند.

ایشان با بیان اینکه باید همه ما در هرجایگاهی که هستیم توکل و اعتمادمان تنها به خدا باشد تصریح کرد: نباید زیر یوغ بردگی دشمنان خدا برویم و دست گدایی به سوی آنان دراز کنیم، چرا که تنها در سایه اطاعت از خدای متعال و بندگی حق عزت و پیروزی حاصل می شود.

*اعتماد و توکل به خدای متعال رمز موفقیت در همه عرصه هاست

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(رحمة الله علیه) با بیان اینکه خدای جبهه ها با خدای دانشگاه و بازار یکی است تاکید کرد: باید باور داشته باشیم که همان خدایی که در جبهه های حق علیه باطل ما را بر دشمنان غلبه داد همان خدا نیز می تواند در بازار ما را بر اقتصاد دشمن پیروز کند و می تواند در دانشگاه ها نیز ما را بر علوم غربی و عیر اسلامی پیروز کند به شرط آنکه  اعتمادمان تنها به خدا باشد و نه به هیچ چیز دیگری.

آیت الله مصباح یزدی لزوم تلاش برای انتخاب  فرد اصلح را وظیفه مهمی دانست و تاکید کرد: آیا در زمان انتخابات  تلاش لازم را می کنیم که شخصی را انتخاب کنیم که خدای متعال نیز راضی باشد یا تنها به خاطر منفعت شخصی و حزبی فردی را انتخاب می کنیم؟ و حال آنکه این کار وظیفه مهمی است که باید به نحو احسن آن را انجام داد.

منبع:حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *