آیت الله مقتدایی | حضور حماسی مردم در انتخابات باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله مقتدایی | حضور حماسی مردم در انتخابات باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه، برنقش روحانیت در تبیین و ترویج حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: باید کاری کرد تا مردم دراین انتخابات حضور جدی و حماسی تری داشته باشند.

آیت الله مقتداییدیروز در همایش تجلیل از برگزیدگان دومین دوره مسابقات قرآنی خانواده های طلاب سراسر کشور که در قم برگزار شد، برحضور حماسی مردم در روز انتخابات تاکید کرد و گفت: حضور حماسی مردم  باعث از بین رفتن و خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه عنوان کرد: هر چه حضورمردم جدی تر و پررنگ تر باشد، قدرت اسلام ، نظام وانقلاب بیشتر و همین مسئله موجب یأس دشمنان می شود. اگر حضو بیشتر شود، دشمن جرأت نمی کند با این نظام مقابله نماید.

آیت الله مقتدایی  برنقش روحانیت برای تبیین و ترویج حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید و افزود: باید کاری کرد تا مردم دراین انتخابات حضور جدی و حماسی تری داشته باشند.

وی از جمله رسالت های مهم حوزویان  را در شرایط کنونی پاسخ گویی به شبهات، مبارزه با فساد، تبیین حفظ ارزشهای دینی و آرمانهای امام راحل عنوان کرد و ابراز داشت: نباید روحانیت نسبت به ضد ارزشها و منکرات بی تفاوت باشد، بلکه باید در این عرصه ها، نقش  جدی تری داشته باشند و اجازه  گسترش فساد را ندهند.

عضو خبرگان رهبری فضای مجازی را یکی از خطرات جدی جامعه دانسته و افزود: با وجود اینکه تذکر فراوانی از سوی امام خامنه ای و مراجع تقلید درباره این خطر در جامعه  داده شده است؛ ولی متاسفانه اقدام عملی در این رابطه از سوی متصدیان امر صورت نگرفته است.

آیت الله مقتدایی بابیان اینکه حفظ قرآن مقدمه برای فهم و عمل به آن است، در توصیه به خانواده های طلاب گفت: خانواده طلاب سعی کنند در کنار حفظ، تدبر و عمل به قرآن، به تبلیغ دین و اجرای دستورات دین در میان خانواده، اقوام، خویشان ودرمراتب بالاتر جامعه بپردازند.

وی با بیان اینکه حاملین و حافظان قرآن از هر لحاظ لازم است ممتاز باشند گفت: از جمله امتیازات حافظان و قرآن این است الگوی عملی برای دیگران باشند، در حفظ و اجرای واجبات دین مانند حجاب، امربه معروف و نهی از منکر،ترویج و ترغیب دیگران به یادگیری دین، قرآن و معارف الهی تلاش کنید.

 آیت الله  مقتدایی با تاکید بر اینکه خانواده های قرآنی نباید نسبت به زشتیها وبدیها  در جامعه بی تفاوت باشند، اظهار داشت: یکی از رسالت های  روحانیت  عدم غفلت از جوانان است. باید کاری کرد تا از هر لحاظ جامعه  سالمی داشته باشیم.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه در توصیه به حاملین قرآن گفت: کسی که حامل قرآن است وظیفه ای دارد از جمله، انس با قرآن است،  خدا را در همه مکانها وزمانها ناظر و حاضر می داند، گناه و معصیت نمی کند، مقید به نماز در اول وقت است و از خدا می ترسد.

وی درباره اهمیت حفظ  قرآن ابراز داشت: کسی که در مسیر حفظ و فهم قرآن قرار گرفته،  باید قدردان باشد و برای ترویج آن درجامعه تلاش کند.

آیت الله مقتدایی  افزود: خدا نعمت های فراوانی به انسان می دهد و از میان آن نعمت ها بعضی ارزش دو چندان دارد، که یکی از آنها فهم  قرآن است.

عضوخبرگان رهبری عنوان کرد: اگرانسان فکرکند که نعمت فهم  و تفسیر قرآن از دیگر نعمت ها کوچک است، جفا وستم در حق این نعمت کرده و نعمت بزرگ را کوچک شمرده است.

منبع:حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *