آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه | رسوایی مالی در حکومت اسلامی دردناک و خطرناک است

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه | رسوایی مالی در حکومت اسلامی دردناک و خطرناک است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اذعان دشمنان مبنی بر اینکه ورود آمریکا به عراق، زمینه ساز تشکیل داعش شد، گفتند: خودشان داعش را شکل دادند و در سوریه از آنها دفاع می کنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید صبح امروز در حاشیه ی  درس خارج فقه خود در مسجد اعظم به کسانی که معتقد به سازش با آمریکا بودند،بیان کردند: این افراد می گفتند آمریکایی ها را تحریک نکنید و با اینها کنار بیاید و رفاقت کنید و دولتمردان آمریکا هم آدم هستند و وقتی ما رفاقت کنیم، آنها شرمنده می شوند و ما با ما رفیق می شوند.

ایشان  با تاکید بر اینکه امروز پرده ها کنار رفته و معلوم شده آمریکا پیمان شکن است، گفت: آنها بعد از یک سال و نیم مذاکره، دبه درآورده اند و بر این اساس، و توجیه گران، حربه کُندی دارند که بگویند می شود با آمریکا سازش کرد.

*دروغگویی آمریکایی ها از پیمان شکنی بدتر است

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه دروغگویی سران آمریکایی از پیمان شکنی آنها بدتر است، افزودند: اخیرا رئیس جمهور این کشور گفته بود “طرفدار شماره یک تروریسم در دنیا ایران است”.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از سخنان رئیس جمهور آمریکا به عنوان دروغ بزرگ یاد کردند و گفتند: هیچ کشوری به اندازه ایران با تروریسم در سوریه، لبنان و عراق مبارزه نکرده است در حالی که سران آمریکایی، ایران را به عنوان دشمن شماره یک تروریسم، طرفدار تروریسم عنوان می کنند.

ایشان افزودند: حیا و شرم در عالم سیاسی مادی معنا ندارد و دروغ به این بزرگ می گویند و این مسئله، از پیمان شکنی هم بدتر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اذعان دشمنان مبنی بر اینکه ورود آمریکا به عراق، زمینه ساز تشکیل داعش شد، گفتند: خودشان داعش را شکل دادند و در سوریه از آنها دفاع می کنند.

عربستان زادگاه تروریسم

ایشان با اشاره به اینکه وهابیت زادگاه تروریسم است و مرکز آن عربستان است، گفتند: عربستان نزدیک ترین دوست آمریکاست؛ کسانی که تا گلو، در طرفداری از تروریسم فرو رفته اند، حالا دروغ بزرگی می گویند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید دیوار بی اعتمادی به آمریکا بالاتر برود، گفتند: آنچه از عهد شکنی و با این دروغ های بزرگ پیدا شد، وضعیت را بدتر کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه شیطان دروغ می گوید و طرفدار چنین دروغ هایی است، گفتند: بی دلیل نیست که به آمریکا شیطان بزرگ گفته می شود.

*لزوم اتحاد، انسجام و دشمن شناسی ملت ایران

ایشان بر لزوم اتحاد، انسجام و دشمن شناسی ملت ایران در مقابل دشمن تاکید کردند و گفتند: ملت ایران روی پای خودش ایستاده و نه طمعی به کشورهای همسایه دارد و نه یک وجب از از آب و خاک دیگران را می خواهد.

معظم له با بیان اینکه ملت ایران در مقابل تروریسم قربانی می دهد، گفتند: از خداوند متعال می خواهیم ما را از شر دشمنان محافظت بفرماید.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از ائمه معصومین علیهم السلام  مبنی بر سعی و کوشش کردن برای به جای آوردن اعمال نیک پیش از وقوع فتنه ها، گفتند: از فتنه به عنوان پاره شب سیاه و ظلمانی تعبیر شده است؛ در شب تاریک، سارقین فعالیت می کنند و درندگان برای شکار بیرون می آیند و دوست از دشمن شناخته نمی شود و انسان را گرفتار می کند.

ایشان افزودند: خطر به اندازه ای است که انسان صبح مومن و غروب کافر است؛ یعنی به این آسانی، انسان به فاصله یک صبح و شام، ایمان خود را از دست می دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کردند: افراد به سادگی، دین خود را برای بدست آوردن عرض(مال، مقام و زرق و برق) دنیا می فروشند که آنها بقایی ندارد.

معظم له افزودند: قدرتمندان و ثروتمندان زیادی در تاریخ آمدند و رفتند اما جز غرور خاموش چیزی از آنها باقی نمانده است.

رسوایی مالی در حکومت اسلامی دردناک است

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه امروز ما بخشی از این فتنه ها را مشاهده می کنیم، گفتند: سوءاستفاده های مالی و رسوایی های مالی در حکومت اسلامی بسیار دردناک و خطرناک است و به اعتماد مردم ضربه وارد می کند؛ کار به جایی رسیده که مال و مقام، ایمان افراد را با خود می برد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: برخی افراد دین خود را ارزان یا گران می فروشند اما مهم این است که کسی فروشنده نباشد؛ ارزان فروختن دین شرم آورتر و گران فروختنش هم، شرم آور است.

*توجیه گران گناه هیچگاه موفق به توبه نمی شوند

ایشان با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند خود را در معرض خطر نبیند و باید از وسوسه های شیطان به خدا پناه برد، گفتند: گاهی بدتر از همه، افرادی این مسائل را توجیه می کنند و می گویند وظیفه داریم چنین کاری کنیم؛ گاهی هوای نفس، گناه را به عنوان زینت و عبادت نشان می دهد و پناه بر خدا از کسانی که گناه را توجیه کنند و عبادت بدانند؛ ممکن است دیگران توبه کنند اما کسی که گناه می کند و آن را اطاعت می داند، هیچ روزی توبه نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *