آیت الله العظمی مکارم: تداوم انقلاب، در زندگی زاهدانه و داشتن جامعه سالم است

آیت الله مکارم شیرازی|تداوم انقلاب، در زندگی زاهدانه و داشتن جامعه سالم است

خانه / پیشنهاد ویژه / آیت الله مکارم شیرازی|تداوم انقلاب، در زندگی زاهدانه و داشتن جامعه سالم است

اگر ایمان و زندگی زاهدانه تقویت شود و به سمت مسائل فضای مجازی نرویم، این انقلاب تداوم خواهد داشت

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدار جمعی از پاسداران که در مدرسه امیرالمؤمنین علیه السلام قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: اسلام در آغاز، پیشرفت سریعی کرد، یک قرن نگذشته  که، شرق و غرب عالم را فرا گرفت.

این مرجع تقلید با اشاره به عوامل سرعت پیشرفت اسلام افزودند: بعضی از موررخین شرقی و غربی معتقدند، این قضیه معما است؛ اما معتقدم باید از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم مسئله پیشرفت اسلام را پرسید، نه اینکه از شرقی ها و غربی ها بپرسیم.

معظم له بیان داشتند: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند« عامل پیشرفت، یقین و داشتن زندگی ساده و زهد بود. زهد به معنای این است که زندگی و مراسم عقد آبرومند و  خالی از تشریفات باشد.

ایشان با بیان اینکه در تاریخ اسلام سربازان اسلام با تکیه بر همین ایمان و یقین بر ساسانیان غلبه کردند با اینکه ساسانیان دارای عده و تجهیزات قوی بودند، اظهار داشتند: امروز باید این دو عامل را حفظ کرد. اگر این موارد حفظ شود بر دشمن غلبه پیدا می کنیم؛ اما اگر وارد فضای کثیف مجازی شدیم، ایمان و یقین ضعیف و زندگی تشریفاتی شد، دیگر پیشرفتی برای اسلام نخواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند:  اگر غرق در زندگی مادی شدیم و ایمان ما سست شد، آن وقت همه چیزمان را از دست خواهیم داد.

معظم له با اشاره به ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بیان داشتند: وارد 40 سالگی انقلاب شده و روز به روزقوی می شویم و دشمن نمی تواند از گزینه نظامی استفاده کند، بلکه رو به فضای مجازی و اغتشاش می آورد.

 ایشان افزودند: اگر ایمان و زندگی زاهدانه تقویت شود،به سمت مسائل فضای مجازی نرویم، 40 سال که سهل تا آخر، این انقلاب تداوم خواهد داشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: اگر قصد دارید سالیان دراز، نظام اسلامی باقی بماند،باید وصیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را که فرمودند« پیشرفت اسلام به ایمان و زندگی زاهدانه است» را فراموش نکنیم.

پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *