آیت الله مکارم شیرازی| آمریکایی ها به جای تسلیت به ملت ایران نفرت مردم را از خود بیشتر کردند

خانه / دسته‌بندی نشده / آیت الله مکارم شیرازی| آمریکایی ها به جای تسلیت به ملت ایران نفرت مردم را از خود بیشتر کردند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به رفتار زشت دولت مردان آمریکای پس از حادثه تروریستی تهران این کار آنها را باعث نفرت بیشتر مردم از آنها دانستند.

حضرت  آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید دیشب در اولین شب از لیالی قدر در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام بیان فرمودند: خداوند فرمود، قلبت را با موعظه زنده کن و با زهد و بی اعتنایی دنیا هوا و هوس های سرکش نفس را بمیران و با به وسیله یقین نفس خودرا تقویت و با علم و دانش آن را نورانی کند و هرگاه تقیان و سرگشی در نفس حاصل شد به یاد مرگ بیافت.

ایشان افزودند: قلب و روح انسان حیات و مرگ دارد؛ گاهی اوقات روح و معنویت انسان می میمیرد و علاقه ای به دین و دیانت ندارد؛ اولین واعظ انسان، خداوند متعال است و دومین موعظه نیز پیامبران و ائمه هستند و پس از آنها عقل انسان است.

معظم له بیان کردند: روایاتی که از ائمه هدی وارد شده است واعظانی برای ما هستند ولی غیر از آنها واعظان دیگر هستند که قلب آنها را روشن نگه می دارند؛ دوستان عزیز امروز بین مردم هستند ولی ممکن است فردا نباشد و به امر مولا علی علیه السلام این بدن بی جا بهترین واعظ خواهد بود.

ایشان تصریح کردند: این افراد زمانی که می میرند به شکلی فراموش می شوند که گویی هیچگاه روی زمین زنده نبوده اند؛ به همین خاطر است که عرضه می کنیم که فردا را کسی ندیده و به همین خاطر نباید مغرور شویم.

معظم له خاطرنشان کردند: امام علی علیه السلام فرمودند که هر کسی که بین خود و خدای خود را اصلاح کرد، خداوند نیز بین او و مردم را اصلاح می کنم؛ همچنین فرمودند که کسی که امر آخرت را اصلاح کند خداوند امر دنیای او را اصلاح می کند.

این مرجع تقلید یادآورشدند: امام علی علیه السلام همچنین فرمودند که کسی که واعظ درون داشته باشد خداوند او را حظ کند؛ مراد از این واعظ همان وجدان انسانی است؛ بسیاری از بانوان از روی نادانی سقط جنین می کنند و سپس پشیمان می شوند؛ اگر واعظ درون بیدار باشد ،انسان را در این موارد پشیمان می کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: اگر به دنیای امروز نگاه بیاندازیم به حادثه تلخ تروریستی تهران اشاره می کنیم که در آن 17 نفر از افراد بیگناه شهید شدند؛ برخی از دولتمردان آمریکا اظهار خوشحالی کردند؛ ای بیچاره ها فرصت خوبی برای تسلیت و کاهش نفرت ها ولی با این حرف خود در همه کشور نفرت پاشیدید و به همین خاطر امروز بیش از هر روز دیگر از شما متنفر هستند چون اگر کسی یک جو وجدان و عقل داشته باشد چنین سخن نمی گوید.

معظم له بیان کردند: زمانی که از توبه از گناه بحث به میان می آید باید بدانند که توبه زمانی قبول است که با عمل نیک آینده آن توبه اثر بخش شود.

ایشان گفتند: یکی از شخصیت ها به من روی کرد و گفت که چند تار من سپیدشدند و همین چند تار مو بزرگترین واعظ من هستند و به همین خاطر از شما درخواست بخشش می کنم که اگر حرفی و یا بحثی مطرح کردم از من در گذرید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشدند: هارون به امام موسی بن جعفر در خواست موعظه کرد و امام نیز به او فرمودندکه هرچه در این دنیا می بینی از جمله بیماران و برگ هاو آب روان…. معجزه است ولی گوش شنوا و چشم بینا می خواهد.

ایشان گفتند: باید با موعظه و مکتب امام علی علیه السلام قلب خود را روشن نگاه داریم؛ در مواقع تنهایی اسلام، کسی که به یاری دین خدا می آمد حضرت علی علیه السلام بود؛ یکی از نمونه های این جریان، جنگ احد است که ایشان در آن جنگ سپر پیامبر شدند و ضربات دشمن را تحمل کردند.

معظم له یادآورشدند: جهاد و خدا خواهی امام علی علیه السلام باعث شد که پیام خوش شهادت در راه خدا را بشوند؛ امام علی علیه السلام فرمودند که شهادت مصیبت نیست بلکه مایه افتخار و نشان من است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *