آیت الله مکارم شیرازی | اراذل و اوباش به دنبال ملتهب کردن فضای انتخابات هستند

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله مکارم شیرازی | اراذل و اوباش به دنبال ملتهب کردن فضای انتخابات هستند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به جوانان مومن و انقلابی گفتند: جوانان ایران اسلامی ادب اسلامی را رعایت کنند و نشان دهند که فضای انتخابات، فضای امن و امان است و کسی نمی توانید امنیت آن ها را برهم بزند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در آغاز درس خارج فقه از کاندیداهای ریاست جمهوری درخواست کردند،‌فضای انتخابات را ملتهب نکنند و خطاب به همه آنان فرمودند: مردم ما مردم متمدن و فهمیده هستند، در اسلام هم در خشیده اند انتظار داریم، فضای انتخابات را فضای پرخاشگری نکنند.

ایشان از ضدانقلاب و عوامل دشمن به عنوان دو گروه تخریب کننده فضای انتخابات یاد کردند و ابراز داشتند:   این گروه ها در تلاشند با به کارگیری افراد اراذل و اوباش فضای انتخابات را ملتهب کنند، اما جوانان اسلامی اجازه ندهند که دشمن از این آب گل آلود سوء استفاده کند و فضا را فضای پرخاشگری جلوه دهند.

معظم له خاطر نشان ساختند: همیشه فضای انتخابات در ایران، فضای آرام و امن بوده است؛ امیدواریم از این پس نیز مردم بدون هیچ گونه مشکلی در فضای آرام در انتخابات شرکت کنند و پای صندوق های رای بروند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به جوانان مومن و انقلابی گفتند:  جوانان ایران اسلامی ادب اسلامی را رعایت کنند و نشان دهند که فضای انتخابات، فضای امن و امان است و کسی نمی توانید امنیت آن ها را برهم بزند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه اخیر در خراسان شمالی اشاره کردند و خواستار رسیدگی بیشتر دولت به آسیب دیدگان این زلزله شدند و تاکید کردند: نباید این کمک رسانی تنها در چند روز اول رسانه ای شود و پس از آن مردم به حال خود رها شوند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: نباید کمک رسانی به مردم تنها محدود به چند روز شود؛ باید افزون بر کمک مسئولان، خیران و سایر مردم نیز احساس مسؤولیت کنند و به آسیب دیدگان کمک های لازم را برسانند.

ایشان در پایان خاطر نشان ساختند: به دلیل عدم رعایت زیرساخت های لازم، ساختمان قشر مستضعف با یک زلزله متلاش می شوند؛ این وظیفه مسئولان است که به این زیرساخت ها توجه کنند و نگذارند این قشر آسیب های بیشتری را متحمل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *