آیت الله مکارم شیرازی | افراد نادان با توهین به مقدسات سایر مذاهب، چهره غدیر را مخدوش نکنند

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله مکارم شیرازی | افراد نادان با توهین به مقدسات سایر مذاهب، چهره غدیر را مخدوش نکنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم مراقبت از اقدامات سوء برخی افراد نادان تاکید کردند و گفتند: باید مراقب بود بعضی از افراد نادان این چهره را مخدوش نکنند و دست به توهین به مقدسات مذاهب نزنند و به جای تقریب، ایجاد اختلاف نکنند؛ ما می توانیم کاری کنیم حتی اهل سنت هم غدیر را جشن بگیرند چون آنها منکر غدیر نیستند و اصل غدیر را قبول دارند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  از مراجع عظام تقلید و استاد درس خارج فقه حوزه ی علمیه در دیدار مدیرعامل بنیاد ببین المللی غدیر و اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر که در مدرسه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، از غدیر به عنوان مهم ترین واقعه در تاریخ شیعه یاد کردند وخاطر نشان کردند: اساس و پایه ولایت از غدیر آغاز می شود اما متاسفانه اهمیت لازم را ما هنوز به واقعه غدیر ندادیم.

ایشان با اشاره به اینکه اشعار شعرا در قرن های متمادی در کتاب الغدیر علامه امینی جمع آوری شده است، تصریح کردند: علامه امینی ابتدا اشعار شعرا را در هر سده و قرنی جمع آوری کرد و سپس آیات، روایات و تاریخ را در آن اضافه کرد.

معظم له تصریح کردند: حتی شعرا هم به این مسئله اهمیت دادند اما مشخص نیست چرا در عصر و زمان ما حق غدیر ادا نشده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم استفاده از تمام مسیرهای علمی، هنری و فرهنگی برای گسترش غدیر تاکید کردند و افزودند: باید مسئله غدیر را از راه های بیان، خطابه، تبلیغات، فضای مجازی، عرصه های هنری و بازسازی یادآوری کرد.

ایشان با تجلیل از شخصیت مرحوم آیت الله خزعلی، گفتند: این شخصیت انقلابی بنیاد بین المللی غدیر را تاسیس کرد و از کارهای بسیار خوب ایشان بود اما بازهم حق غدیر آن چنان که باید و شاید ادا نشده است.

معظم له با اشاره به اینکه ما به غدیر به اندازه عاشورا و اربعین اهمیت ندادیم، گفتند:  بعضی افراد می گویند نسبت به مسائل عزاداری خیلی سرمایه گذاری میکنید چرا در مسائل شادی سرمایه گذاری نمی کنید؛ بازسازی هنری واقعه غدیر نشان می دهد که اسلام و مذهب فقط گریه و عزاداری نیست و این اتهام از بین می رود که فقط دنبال مسائل عزاداری هستید.

این مرجع تقلید با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص برگزاری راهپیمایی غدیر از حرم تا جمکران، گفتند: راهپیمایی غدیر همچون راهپیمایی اربعین در سراسر کشور شکل بگیرد و برگزار شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم مراقبت از اقدامات سوء برخی افراد نادان تاکید کردند و افزودند: باید مراقب بود بعضی از افراد نادان این چهره را مخدوش نکنند و دست به توهین به مقدسات مذاهب نزنند و به جای تقریب، ایجاد اختلاف نکنند؛ ما می توانیم کاری کنیم حتی اهل سنت هم غدیر را جشن بگیرند چون آنها منکر غدیر نیستند و اصل غدیر را قبول دارند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه هرچه درباره غدیر کار شود بسیار خوب است، گفتند: تلاش کنید از کارهای پراکنده پرهیز شود و همه با انسجام یک هدف را دنبال کنند که  برکات زیادی برای کشور خواهد داشت، آن هم در زمانی که وهابیون سعی می کنند این مسائل کمرنگ و بی رنگ شود و تمام این آثار محو شود؛ باید در مقابل تلاش وهابیت ایستاد و این آثار را پررنگ کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه وهابیت در حاشیه مشهد نفوذ کرده بود، اظهار داشتند: ما برنامه ریزی کردیم حضور پررنگی داشته باشیم چرا که در این صورت، آنها عقب نشینی می کنند؛ ما ساخت مدرسه علمیه، مسجد، کتابخانه بزرگ و خانه های اساتید را در حاشیه مشهد شروع کردیم و تا مدتی دیگر بخش سفت کاری تمام می شود.

ایشان افزودند: ما توصیه کردیم در ایام مختلف نظیر غدیر برنامه های مختلف و اطعام انجام شود تا وهابیت بداند حاشیه مشهد جای سم پاشی نیست و عقب نشینی کنند و بعد از اقدامات صورت گرفته، مهاجرت معکوس انجام شده است.

معظم له در پایان، “غدیر” را یک سرمایه عظیم توصیف کردند و گفتند از این سرمایه به خوبی بهره برداری نشده است و امیدوارم به آن توجه بیشتری صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *