آیت الله مکارم شیرازی | امام زمان عجل الله تعالی را باید مظهر رحمت معرفی کرد

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله مکارم شیرازی | امام زمان عجل الله تعالی را باید مظهر رحمت معرفی کرد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید مراقب افرادی بود که با نوشته ها و گفته های خود می خواهند، ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی را موجب عقب گرد جامعه بشری عنوان کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدار با رئیس موسسه آینده روشن که در مدرسه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام ، بیان فرمودند: برخی افراد در نوشته و گفته ها چنان منعکس می کنند که وقتی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کرد، جامعه بشری را به عقب برمی گرداند و همه این اختراعات و اکتشافات بی اثر می شود در حالی که اینن حرف هم اشتباه است و هم بیان آن، آثار سوء دارد.  گزارش ارائه شده نشان دهنده اقدامات زیاد و قابل ملاحظه این موسسه در ارتباط با وجود مبارک حضرت مهدیعجل الله تعالی فرجه الشریف است و ان شاء الله مورد قبول حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار گرفته باشد.

ایشان در ادامه به بیان نکاتی پیرامون مسئله ظهور پرداختند و تصریح کردند: گزارش ارائه شده نشان دهنده اقدامات زیاد و قابل ملاحظه این موسسه در ارتباط با وجود مبارک حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ان شاء الله مورد قبول حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار گرفته باشد.

معظم له با اشاره به اینکه روایات نشان می دهد جامعه بشری در زمان ظهور پیشرفت خاصی خواهد داشت، گفتند: در روایتی معروف اشاره شده که تمام علم 27 حرف است و تاکنون آنچه وجود داشته دو حرف است و بقیه آن در زمان ظهور محقق خواهد شد؛ همچنین بر اساس روایات، عقول مردم در زمان ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ترقی می کند و سبب پیشرفت می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شمشیر کنایه از قدرت است، گفتند: مردم بدون قدرت در مسیر حرکت نمی کنند؛ نه این است که باید شمشیرهای معمولی باشد؛ واژه شمشیر در خیلی روایات به معنای قدرت است.

ایشان افزودند: باید مراقب افرادی بود که با نوشته ها و گفته های خود می خواهند ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را موجب عقب گرد جامعه بشری عنوان کنند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: همچنین در روایتی اشاره شده که در زمان ظهور، مسائل اقتصادی پیشرفت می کند و مردم بی نیاز می شوند.

معظم له همچنین به مسئله خرافات در بحث ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف اشاره کردند و گفتند: انواع خرافات را به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می بندند و مدعیان مهدویت در سایه همان خرافات ظاهر می شوند و کار خودشان را پیش می برند و باید جلوی هرگونه خرافات را گرفت.

این مرجع تقلید با ابراز نگرانی از اینکه برخی افراد، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را مظهر خشونت معرفی می کنند، گفتند: این افراد می گویند حضرت آنقدر می کشد که خون زمین را فرا می گیرد و به رکاب حضرت می رسد؛ اصلا حضرت را این طور معرفی کردن باعث قطع رابطه عاطفی مردم از حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف براساس مسیر و برنامه رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عمل می کنند و مظهر عطوفت، رحمت، محبت و مصداق یارحمت للعالمین هستند، گفتند: مردم را باید علاقه مند کرد نه اینکه مردم فرار و وحشت کنند.

ایشان با اشاره به آیه «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ »، گفتند: براساس این آیه قرآن کریم، برای تعجیل ظهور باید گروه عظیمی از صالحان تربیت شوند، برخی ها می گویند فساد و خون ریزی باید زیاد شود تا حضرت ظهور کند در حالی که باید عبادی الصالحون تربیت شوند و روی این مسئله باید تکیه کنیم تا تعجیل در ظهور حضرت شود؛تا زمانی که هسته مرکزی انقلاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که نامش عبادی الصالحون است، آماده نشود ظهور به تاخیر میافتد.

معظم له در پایان بر لزوم جلوگیری از اشتباهات در مسئله مهدویت و ظهور تاکید کردند و گفتند: باید مسیر صحیح و خالص را به مردم ارائه داد؛ روایات باید پالایش شود و این گونه نباشد که هر روایتی در هرکجایی است، فورا نسبت به حضرت داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *