آیت الله مکارم شیرازی| قرآن سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است

خانه / دسته‌بندی نشده / آیت الله مکارم شیرازی| قرآن سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: در شرایطی که کشورهای اسلامی در آتش اختلاف می‌سوزند و مسلمین در برابر هجوم بیرحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند، بهترین راه این است همگی گرد قرآن جمع شوند

 در بخشی از پیام حضرت  آیت الله مکارم شیرازی به جشنواره قرآنی وزارت بهداشت که در استان فارس برگزار شد آمده است: اینجانب به همه عزیزانی که در این جشنواره‌ها و فعالیت‌های قرآنی کشوری به هر نحوی شرکت کرده‌اند، خوش‌آمد می‌گویم. من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی به قرآن و تعلیمات حیات‌بخش اسلام راه سعادت و خوشبختی را می‌پیمایید و می‌توانید در آینده، افرادی دانشمند و مؤمن و پاک باشید و به کشور خود کمک کنید. آری آینده  کشور به دست با کفایت شما جوانان فرهیخته ساخته می‌شود به شرط این که در سایه هدایت‌های قرآن گام بردارید.

ایشان در ادامه آورده اند : قرآن، کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه  اتصال تمام مسلمین جهان است. در شرایطی که کشورهای اسلامی در آتش اختلاف می‌سوزند و مسلمین در برابر هجوم بیرحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند، بهترین راه این است که بنا به فرمایش قرآن در آیه شریفه  ۱۰۳ سوره  آل عمران که می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» همگی گرد قرآن جمع شوند، زیرا اعتصام به حبل الله، همان تمسک عموم به تعلیمات این کتاب بزرگ است و آشنایی جوانان و نوجوانان به این کتاب بزرگ آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می‌کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرده اند: در پایان به همه  شما جوانان عزیز توصیه می‌کنم همه روز آیاتی از قرآن مجید را هر چند تعداد محدودی باشد، بعد از نماز صبح بخوانید، دربارهٔ معنی آن بیندیشید و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن و آرامش روح را بچشید. برای همه شما از خداوند منان موفقیت، سربلندی، عزت و سلامت روح و جسم مسألت می‌نمایم و از همه دست‌اندرکاران صمیمانه تشکر می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *