آیت الله ناصری|تقوا محدودیت نیست، مصونیت است

آیت الله ناصری|تقوا محدودیت نیست، مصونیت است

خانه / پیشنهاد ویژه / آیت الله ناصری|تقوا محدودیت نیست، مصونیت است

استاد برجسته اخلاق گفت: می‌گویند اسلام، محدودیت است، کدام محدودیت؟ شما شب درِ خانه‌ات را باز بگذار، درِ گاوصندوقت را هم باز بگذار، چرا در را محکم می‌بندی؟ برای اینكه سبب مصونیت اموال تو است، تقوا هم برای حفظ و مصونیت انسان از آفات و آسیب‌ها و خطرات است.

آیت الله ناصری|تقوا محدودیت نیست، مصونیت است

استاد برجسته اخلاق آیت الله محمد علی ناصری در  جمع اقشار مختلف مردم بیان فرمودند: اینکه می‌گوییم انسان باتقوا باشد، نه اینکه خواسته باشیم انسان را محدود بکنیم؛ بلكه منظور، محفوظ بودن انسان و در آسایش و امنیت بودن او است؛

وی ادامه داد: مثلاً سر چهار راه، چراغ خطر است، یک کسی بگوید: «چرا ما را محدود کردید؟ این خلاف آزادی است، انسان باید آزاد باشد، چرا اینجا چراغ، جلوی من را گرفته و نمی‌گذارد بروم؟» این چراغ خطر، محدودیت نیست؛ این مصونیت خون و جان شماها است و باید باشد.

استاد حوزه عنوان کرد: اگر نباشد، اوضاع به هم می‌خورد، بر اثر رعایت نكردن این قوانین، هر روز چه مقدار خسارت‌های مادی و جانی وارد می‌شود؟ تقوا، عیناً همین است، هریک از احکام الهی را که در نظر بگیرید، برای مصونیت است، نه محدودیت.

وی افزود: اگر به خواهر‌ها می‌گویند با حجاب باش، این حجاب، محدودیت نیست، بلكه مصونیت است، باید حفظ بشود، تا نگاه بیگانه به او نیفتد و حفظ شود، می‌گویند اسلام، محدودیت است، کدام محدودیت؟ شما شب درِ خانه‌ات را باز بگذار، درِ گاوصندوقت را هم باز بگذار، چرا در را محکم می‌بندی؟ برای اینكه سبب مصونیت اموال تو است، تقوا هم برای حفظ و مصونیت انسان از آفات و آسیب‌ها و خطرات است.

آیت الله ناصری  عنوان کرد: چرا انسان با خدای به این مهربانی رفیق نشود، در دعاها آمده است «یا رفیق من لا رفیق له یا انیس من لا انیس له»  ای کسانی که رفیق ندارید! بیایید من خودم رفیق شما هستم، ای کسانی  که انیس و مونس ندارید که با او بنشینید و درد دل بکنید! بیایید با من درد دل کنید.

وی ابراز کرد: نماز، برای ما منافع متعدد دنیوی دارد و هم منافع اخروی، بانو هاشمیه (مجتهده امین) در كتاب اربعین حدیث كه کتاب معتبری است حدود چهل منفعت نماز را بیان کرده است، ببینید که خداوند چقدر مهربان است و با این دستور شرعی چه خیرهایی را به ما عنایت می‌کند.

استاد خاطرنشان کرد: یکی از آثار نماز، این است که رزق انسان را زیاد می‌کند، شما که مرتب نمازهای واجب را در پنج موقع از شبانه روز خواندی، رزقت اضافه می‌شود، این، اثر وضعی آن است البته به شرط اینكه گناهانی كه موجب كم شدن رزق است را انجام ندهیم و همچنین زیادی رزق، به صلاح ما باشد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *