آیت الله نوری همدانی | اگر امامت نبود سایر مسائل هم شکل نمی گرفت

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله نوری همدانی | اگر امامت نبود سایر مسائل هم شکل نمی گرفت

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در دیدار جمعی از معاونین نزاجا بر حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرده و بیان فرمودند: برای حفظ  انقلاب، همه در انتخابات حضور پیدا کنند، مردم کسی را انتخاب کنند که دارای روح شجاعت، مبارزه، جهادگر، التزام عملی و رفتاری به ولایت فقیه و مدافع حقوق محرومین باشد.

این مرجع تقلید  گفتند:خدای متعال انبیاءالهی را در حالی که در دستی شمشیر و دردست دیگر، کتاب هدایت داشتند به سمت  مردم فرستاد تا کسانی را که قابل هدایت می باشند، هدایت و در غیر این صورت جهاد کنند.

ایشان افزودند: جهاد از موضوعات مهم در اسلام است و انبیاء الهی هم همیشه آماده جهاد بودند و از این آمادگی لحظه ای خسته نمی شدند.

معظم له بیان داشتند: امام راحل، فقیه و روحانی مجاهد گر بودند و با اندیشه و تفکر انقلابی خود حرکت بی نظیری را رقم زدند،‌در بیان تاریخی و الهی فرمودند« نباید انقلاب دردست نااهلان بیفتد»؛ اگر انقلاب در دست این افراد بیفتد چون اعتقادی به دین، ارزشهای اسلام و انقلاب ندارند به نظام، کشور و انقلاب ضربه خواهند زد.

 ایشان مسئله امامت را مهمترین موضوعات دین برشمردند و گفتند: اگر امامت نبود سایر مسائل هم شکل نمی گرفت و به همین دلیل نقش ولایت در هدایت بشر بسیار اثر گذار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: دشمنان هم به تأثیر گذاری امامت پی برده و دست به هر کاری زدند تا امامان را از پیش رو بردارند و بتوانند راحت حکومت کنند؛ آنها اقدامات وسیعی برای به شهادت رساندن حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف انجام داده اند، ولی خدا نخواست دشمنان موفق شوند و آن حضرت را از نظرها غایب کرد تا درموقع مقرر ظهور کنند.

 معظم له بیان داشتند: در زمان غیبت امام معصوم علیهم السلام، هدایت جامعه اسلامی به دست ولی فقیه جامعه الشرایط مدیر، مدبر، شجاع و آگاه به زمانه  واگذار شده است.

ایشان افزودند: انقلاب به راحتی بد دست نیامده است، خیلی از جوانان برای پیروزی انقلاب از جان و خون گذشتند تا انقلاب به ثمر نشست، بنابراین حفظ آن بر همه آحاد لازم و ضروری است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: انقلاب، جامعه اسلامی را از استبداد و ظلم نجات داد؛ باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج داد، باید ارکان، اهداف و ثمرات و آسیب های که انقلاب را تهدید می کند را شناخت این انقلاب ارکانی چون اسلام، مردم و ولی فقیه دارد و نباید ازاین ارکان به راحتی گذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *