آیت الله نوری همدانی| بصیرت، مهمترین عامل خنثی کننده فتنه است

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله نوری همدانی| بصیرت، مهمترین عامل خنثی کننده فتنه است

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: بصیرت مهمترین عامل خنثی کننده فتنه است؛ جامعه نباید از بصیرت فاصله بگیرد؛ دشمن از طریق فتنه به دنبال مشتبه نمودن حق از باطل است و اینجا رسالت حوزویان مشخص و سنگین تر می شود.

آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و از اساتید برجسته ی حوزه ی علمیه،ضمن تبیین ایجاد بصیرت افزایی در جامعه به خصوص در ایام کنونی انتخابات پیش رو بیان فرمودند:

سلام تأکید فراوانی بر تبلیغ و نشر دین دارد و از همین رو 124 هزار پیغمبر را برای این امر مبعوث کردند و از طرفی خود انبیاء الهی نیز افرادی را تربیت نمودند تا به شهرهای مختلف رفته و به تبلیغ دین بپردازند.

این مرجع تقلید افزودند: مسائل تبلیغی، چهره به چهره سخن گفتن و به منبر رفتن بهترین روش ترویج دین است و هیچ امری نمی تواند جای منبر را بگیرد؛ چراکه آثار و برکات بسیاری را به دنبال دارد.

معظم له بیان داشتند: مبلغین در دوران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نقش مؤثری در ترویج دین داشته و از خود برکات زیادی به یادگار گذاشته اند و در عین حال توانستند فعالیت های بسیار جدی انجام دهند تا جایی که شهر مدینه و مکه را از لوث و وجود مشرکان و بت پرستان پاک کنند.

 ایشان خاطرنشان ساختند: موضوعی که همیشه اسلام با آن درگیر بود رومیان یا همان غربیها و شرقیها بوده اند؛ این مسئله هنوز نیز وجود داشته و غربی ها هیچ وقت تسلیم اسلام و دین خاتم نشده و خود را تافته جدا بافته از مسلمانان می دانستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: این مشکلات در زمان فعلی نیز بوده و آمریکا و اروپائی ها حاضر به پذیرش دین اسلام نیستند و معتقدند قوم برتری می باشند.

معظم له به موضوع ازدواج و طلاق در سطح جامعه اشاره و بیان داشتند: طلاق از مشکلاتی است که جوانان و خانواده با آن مواجه بوده و برای از بین بردن این مشکلات هنوز فکر جدی نشده است.

 ایشان افزودند: موضوع طلاق و عدم ازدواج جوانان فتنه ای از سوی دشمنان است؛ باید برای این فتنه ها فکری کرد و بی تفاوت نبود؛ فتنه عواملی دارد که مهمترین آن هوا و هوس است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: بصیرت مهمترین عامل خنثی کننده فتنه است؛ جامعه نباید از بصیرت فاصله بگیرد؛ دشمن از طریق فتنه به دنبال مشتبه نمودن حق از باطل است و اینجا رسالت حوزویان  مشخص و سنگین تر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *