آیت الله نوری همدانی | دولتمردان معیشت و اشتغال را در اولویت خود قرار دهند

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله نوری همدانی | دولتمردان معیشت و اشتغال را در اولویت خود قرار دهند

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: دولتمردان ما معیشت و اشتغال را در اولویت خود قرار دهند و بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، تا به یاری خداوند متعال با وحدت و انسجام حول محور رهبری برای اسلام و انقلاب و ایران موفقیت بدست آوریم.

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید امروز در دیدار عده ای از طلاب و فضلای حوزه علمیه وضعیت کنونی جامعه اسلامی را بسيار حساس توصیف کردند و اظهار داشتند: دشمن با تمام قوا به میدان آمده است . من به طور مکرر در این مدت این موضوع را تاکید کردم هدف دشمن اسلام است و مخالفت  با ایران برای این است که عنوان جمهوری اسلامی دارد.

معظم له افزودند: بر همه ما لازم است که بی تفاوتی را کنار بگذاریم و وارد عرصه شویم.  حقیقتاً دستورات اسلام را به معنای واقعی پیاده کنیم .

ايشان ادامه دادند: هنر امام خمينى رحمة الله علیه این بود که انزوا اختیار نکرد و وارد میدان شد تا دستورات اسلام را به عرصه زندگی مردم بکشاند.  ما باید حقیقت دین را به دنیا معرفی کنیم.

حضرت آيت الله نورى همدانى با بيان اين كه امروز دنیا تشنه اخلاق است، گفتند: در جامعه می بينيم بعضی افراد به راحتی دروغ و تهمت می زنند و  آبروی افراد را می برند. امروز وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر را طبق موازین شرعی و قانونی اجرا کنیم. امر به معروف و نهی از منکر در سطح وسیع انجام دهيم.

مرجع عاليقدر خاطرنشان كردند: امروز باید در مقابل منکرات که در دنیا صورت می گيرد، مثل کشتار مردم یمن و سوریه و افغانستان و ميانمار و غزه و افغانستان و ظلمي که نسبت به مردم مظلوم بحرین و علمای آن انجام میشود حساس باشیم و انزجار خود را نسبت به عاملين این جنایات و اربابانشان که راس همه این خباثت ها آمریکا و صهیونیست است اعلام کنیم.

معظم له گفتند :  امروز دشمن به افرادو نهادهای تاثیرگذار مثل ولايت فقيه، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و نیروهای مسلح حمله می كند و سعی بر تخریب دارد ، اگر اینان اثر نداشتند دشمن کاری نداشت، ولی دیدند حوزه های علمیه و علما پیشگام انقلاب بودندو  دانشگاه محل روشنگری بود،  می بينند که ولایت فقیه توانست این کشور را از ذلت در مقابل آنان مصون بدارد ، آنها قدرت سپاه مارا دیدن که با توکل بخدا خواب را از چشم دشمن گرفتند.

ايشان اضافه كردند: آنان دیدند که فرهنگ ايثار و شهادت در این مملکت چه کرد، چگونه در دوران دفاع مقدس آنان را زمينگير کرد و امروز درسوریه مثل شهید حججی سر می دهد، اما نمیگذارد حریم اهل بیت علیهم السلام محل جولان آنان شود اینان تربیت یافتگان حوزه و دانشگاه و بسیج و مساجد هستند، پس مراقب باشیم ارزشهای آسیب نبینند.

حضرت آيت الله نورى همدانى تصريح كردند: متاسفانه عده ای در داخل هم یا از جهل یا غفلت یا خدای ناخواسته عمداً همنوا با دشمن شدند و به نوعی به این نهادها حمله می كنند، همه باید مراقب باشیم خوراک برای دشمن درست نشود و عملی انجام ندهيم که مطابق با جایگاه مسئوليت مان نباشد.

این مرجع تقلید با بيان اين كه این جایگاه ها امانت است و در حفظ آن مسوليت داریم إظهار داشتند: همه در محدوده مسئوليت خودمان وظیفه داریم به مردم خدمت کنیم، در حفظ نظام تلاش کنیم امروز مسولان و ان شاءالله دولتمردان ما معیشت و اشتغال را در اولویت خود قرار دهند بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند تا به یاری خداوند متعال با وحدت و انسجام حول محور رهبری برای  اسلام و انقلاب و ایران موفقیت بدست آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *