آیت الله نوری همدانی| طلاب پس از علم اندوزی و مهارت افزایی نباید در قم بمانند

خانه / دسته‌بندی نشده / آیت الله نوری همدانی| طلاب پس از علم اندوزی و مهارت افزایی نباید در قم بمانند

نباید از اخلاق و تهذیب نفس غافل شد؛ غفلت از اخلاق و تهذیب خسارت است و این خسارت ها قابل جبران نخواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر  و جمعی از اساتید جامعه الزهرا سلام الله بیان فرمودند: دشمنان  همواره سعی کردند دین را از سیاست جدا کنند و از این طریق دین را راحت و ساده تر از بین ببرند.

ایشان بابیان اینکه تحصیل درحوزه و فراگیری علوم اسلامی و دینی توفیق و ارزش بزرگی است که نصیب هرکس نخواهد شد، بر لزوم قدردانی از این نعمت و تلاش برای تهذیب نفس و تعالی روح و مهارت افزایی و یادگیری درعلوم  مختلف تاکید کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کسانی که در مسیر تهذیب و علم آموزی گام برمی دارند، لازم است، اصولی مانند اخلاص، تواضع، ایمان، داشتن اراده و همت بلند و اخلاق و تهذیب نفس را رعایت کنند، ابراز  داشتند: مهاجرت به شهرها و روستا ها برای تبلیغ دین یکی از موضوعاتی است  که طلاب باید به آن توجه کنند.

ایشان افزودند:‌طلاب بعد از فراگیری علوم دینی و مهارت افزایی، نباید در قم بمانند، باید به شهرها بروند و جامعه را از انحرافات عقیدتی و اعتقادی نجات دهند و در عین حال پاسخ گوی شبهات جوانان باشند.

 ایشان با بیان اینکه توجه به اخلاق و تجلی دادن آن در درون از مسائل مهم حوزه است، تاکید کردند نباید از اخلاق و تهذیب نفس غافل شد؛ غفلت از اخلاق و تهذیب خسارت است و این خسارت ها قابل جبران نخواهد بود و علاوه بر این طلاب نباید از مسائل مختلف مانند اقتصاد و سیاست غافل باشند؛ چراکه جامعه به این مسائل نیاز دارد و مبلغین باید آن قدر توانایی داشته باشند تا بتوانند به تبیین و بصیرت افزایی در این موضوعات بپردازند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: مبلغین برای حضور در شهرها و روستا ها برای تبلیغ دین حرکت جهادی انجام دهند و به تبیین دین و آموزه های اسلامی بپردازند و نگذارند دشمن، آدرس غلط از اسلام به جهانیان دهد تا از درون آن داعش وگروه های تروریستی متولد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *