آیت الله نوری همدانی | مدیریت اعتاب مقدسه، جلوه ای از ولایت مداری است

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله نوری همدانی | مدیریت اعتاب مقدسه، جلوه ای از ولایت مداری است

بهشت و سعادت مرهون ولایت اهل بیت علیهم السلام است که بزرگترین نعمت محسوب می شود. خداوند متعال را شکر می گوییم که این نعمت را به ما عطا فرمود. انقلاب و عزت و قدرت ما نتیجه ولایت اهل بیت علیهم السلام است. در دنیا انقلاب های فراوانی وجود دارد اما انقلاب اسلامی یک انقلاب ولایی بود و با دین و مذهب ما ارتباط دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در دیدار نمایندگان آستان های مقدس شرکت کننده در سومین نشست هم اندیشی اعتاب مقدس جهان اسلام بیان فرمودند: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم با تأکید و تکرار ذکر شده، مساله شکر نعمت پروردگار است و 733 بار قرآن مساله شناخت نعمت ها و شکرگزاری نعمت ها را مورد تذکر قرار گرفته است.
ایشان افزودند: در میان نعمت های بسیار زیاد پروردگار بحث درباره این است که کدام نعمت، بزرگترین نعمت به شمار می آید که امام صادق علیه السلام می فرمایند ولایت اهل بیت بزرگترین نعمت پروردگار است که به انسان ها داده شده است. اگر کسی ولایت نداشته باشد هیچ کدام از اعمالش از سوی خداوند متعال پذیرفته نمی شود و روایت های فراوانی داریم درباره اینکه شرط قبولی اعمال انسان در پیشگاه پروردگار داشتن ولایت است.
این مرجع تقلید تصریح کردند: بهشت و سعادت مرهون ولایت اهل بیت علیهم السلام است که بزرگترین نعمت محسوب می شود. خداوند متعال را شکر می گوییم که این نعمت را به ما عطا فرمود. انقلاب  و عزت و قدرت ما نتیجه ولایت اهل بیت علیهم السلام است. در دنیا انقلاب های فراوانی وجود دارد اما انقلاب اسلامی یک انقلاب ولایی بود و با دین و مذهب ما ارتباط دارد.
حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: امام خمینی که بنیانگذار انقلاب به عنوان تحولی در جهان ایجاد کرد به این انقلاب به عنوان زمینه ظهور امام زمان می نگریست. انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور است زیرا توانست محرومان و مستضعفان جهان را با صلابت در عرصه جهانی حاضر کند، مستکبران را بکوبد و چهره منفور آنها را نشان دهد.
ایشان ادامه دادند: شما عزیزان دو ویژگی در رابطه با ولایت برعهده گرفته اید که یکی از آنها مدیریت اعتاب مقدس است. مدیریت مشاهد مشرفه و اعتاب مقدسه کار بسیار بزرگی است و شما با این کار، ولایت خود را برای کل جهان به نمایش گذاشته اید.
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به فضیلت خدمت به زائران گفتند: خدمت به زائران آنقدر ثواب دارد که امام سجاد علیه السلام در سفر سالانه خود به مکه شرط می کردند که خادم زائران باشد. مقدس اردبیلی نیز که از علمای بسیار بزرگ جهان اسلام بود در میان زائرانی که وی را نمی شناختند، حضور می یافت و لباس های آنان را می شست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *