آیین غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان شهرکرد

خانه / استان ها / آیین غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان شهرکرد

 امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکردعطرافشانی شد.

 امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکردعطرافشانی شد.چها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛آیین غبارروبی وعطرافشانی آستان مقدس امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکردبا حضور نماینده ولی فقیه و جمعی ازمسئولان استان پس ازاقامه نمازجماعت مغرب و عشاءبرگزار شد.

 دراین پس ازاقامه نمازجماعت مغرب وعشاء نماینده ولی فقیه دراستان برلزوم محور قرارگرفتن امامزادگان در امور تبلیغی ، فرهنگی، مذهبی و معنوی  تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام اظهار داشت:حضور علما و طلاب در امامزادگان برای اقامه نماز جماعت،پاسخگویی به شبهات، بیان احکام و در جذب جوانان بسیار موثر است.

امام جمعه شهرکرد افزود: امامزادگان باید به کانون جذب جوانان و محل ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم تبدیل شود.

در آغاز مراسم حجت الاسلام حسن امیری مدیرکل او قاف و امورخیریه استان با خیر مقدم گویی به حضار گفت:دراستان چهارمحال وبختیاری امور فرهنگی و تبلیغی در بیش ازیکصد امامزاده انجام می شود.

وی گفت: امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکرد از امامزادگان شاخص استان است.

مدیرکل او قاف و امورخیریه استان با تاکید بر فرهنگ سازی در خصوص جذب نیات خیر مردم به سمت وقف، افزود: در خصوص آگاه سازی مردم نسبت به اهمیت وقف و نقش اقتصادی و اجتماعی آن در جامعه باید اقدام بیشتری انجام شود.

 مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان هم با تبریک اعیاد ماه ربیع الاول گفت: امسال در دو ماه محرم و صفر همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکرد مراسم سخنرانی ، قرائت ادعیه و مداحی برگزارشد.

حمیدرضاتوسلی باتشکر از همکاری مسئولین استان و شهرستان وهیئات مذهبی به برگزاری برنامه های ویژه واجتماعات بزرگ درامامزادگان شهرکرد اشاره کرد و ادامه داد:دعوت و حضورخادمین حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و آستان قدس رضوی و انجام پرچم گردانی، پرچم های حرم های مطهر حضرت سیدالشهداء و حضرت امام رضا علیهم السلام و اذن عزا،همایش سه ساله های حسینی، انجام سخنرانی و قرائت زیارت اربعین و زیارت پیامبراعظم صلوات الله علیه و آله وسلم از بعید ازجمله برنامه های اجرایی در محرم وصفر بود.

وی به حضور مستمر علما بصورت روزانه در امامزادگان شهرکرد اشاره کرد و گفت: با حضور علما نماز جماعت برگزار و به مناسبت های مختلف برنامه های سخنرانی،قرائت ادعیه،بیان احکام و نیز به سوالات، استخاره و شبهات زایرین و مجاورین داده می شود.

تلاوت قرآن، ارائه خیر مقدم گویی و گزارش مدیرکل اوقاف استان ،سخنرانی امام جمعه و مداحی و مدیحه‌ سرائی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکس: مصطفی اندرزگو

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *