ائمه جماعات اقامه نماز صبح در مساجد را با جدیت دنبال کنند

خانه / پیشنهاد ویژه / ائمه جماعات اقامه نماز صبح در مساجد را با جدیت دنبال کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم گفت: نماز جماعت صبح باید پررنگ‌تر در سطح مساجد برگزار شود و هیچ کس به اندازه ائمه جماعات در اجرای این نماز نمی‌تواند، موثر باشد.

ائمه جماعات اقامه نماز صبح در مساجد را با جدیت دنبال کنند

هیاتنشست ائمه جماعات مساجد و مبلغان دینی و استادان و طلاب حوزه های علمیه امام القائم عجل الله تعالی فرجه الشریف در حوزه علمیه مهدیه تهران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلین «حسین محمد ابراهیم»، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در حسینیه آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، بلوار امام، خیابان شهید مشهدی رحیم) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید مجتبی بدری» در ابتدای این نشست با بیان اینکه بیش از 60 درصد از طلاب حوزه علمیه امام القائم عجل الله تعالی فرجه الشریف امام جماعت مساجد و مدارس سطح شهر تهران هستند، گفت: الحمدالله عموم حوزه های علمیه در قالب طرح امین همکاری خوبی با مساجد، مدارس و ادارات دارند.

مدیر حوزه علمیه امام القائم عجل الله تعالی فرجه الشریف تهران افزود: طبق تاکیدات آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در راستای تربیت امام جماعت در مدارس عملیه ما نیز تلاش کرده ایم با برگزاری کلاس ها و دروس مختلف طلاب را برای امامت جماعت آماده کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر تاکیدات ویژه ای درباره مسجد داشته اند که آخرین نمونه آن موضوع ارتباط میان پایگاه های قرآنی مساجد بود که در دیدار معظم له با جامعه قرآنی در روز اول ماه مبارک رمضان امسال مطرح شد. همین موضوع نشان می دهد که ما باید موضوع مسجد را جدی تر پیگیری کنیم؛ از همین رو آیت الله سید محمدرضا علم الهدی، تولیت حوزه علمیه امام القائم عجل الله تعالی فرجه الشریف در تربیت مسجدمحور طلاب بسیار تاکید دارد.

بدری در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم ایران در راهپیمای روز قدس اظهار کرد: الحمدالله در این زمینه نیز هم اهالی مساجد و هم استادان و طلاب حوزه های علمیه مشارکت بسیار خوبی داشتند.

وی در پایان گفت: امیدواریم همچنان که مقام معظم رهبری درباره موضوع مسجد مکررا تاکید کردند و آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان نیز همچنان که در سمت های قبلی محوریت بخشیدن به مساجد را پیگیری کردند و اکنون نیز بر این موضوع تاکید دارد، عموم مسئولان کشور می توانند در همین راستا برای احیای کارکردهای مسجد گام های خوبی بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین محمد ابراهیم» نیز در این نشست با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس که یک بار دیگر دشمنان را ناامید کرد، یادآور شد: الحمدالله مردم انقلابی و بصیر ما با هدایت گری مقام معظم رهبری در صحنه های مختلف حضور خوبی دارند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در جمع روحانیون و طلاب حوزه علمیه تهران اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم که همسو با جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح فرمودند، حرکت کنیم و به شبهاتی که دشمن در ذهن جوانان ایجاد کرده است با روشنگری و بیان درست پاسخ دهیم.

ائمه جماعات اقامه نماز صبح در مساجد را با جدیت دنبال کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق مساجد در سطح استان تهران نماز جماعت برگزار می کنند و بسیاری از آنان نماز جماعت صبح نیز دارند، گفت: ائمه جماعات مساجد تلاش کنند شخصا اقامه نماز جماعت در مساجد را انجام بدهند و به طور ویژه نماز جماعت صبح را جدی تر بگیرند.

محمد ابراهیم ادامه داد: نماز جماعت صبح باید پررنگ تر از این در سطح مساجد برگزار شود و هیچ کس به اندازه ائمه جماعات در برگزاری این نماز نمی تواند موثر باشد البته باید تدابیر لازم از سوی دستگاه های تبلیغی، فرهنگی، امنیتی و انتظامی اتخاذ شود ولی گام اول باید از سوی امامان جماعت برداشته شود.

محمد ابراهیم در ادامه با بیان اینکه آماده کردن طلاب برای پذیرش امام جماعت در مساجد ابتدا باید در حوزه های علمیه و در زمان تحصیل آنان صورت گیرد، گفت: الحمدالله مدیریت حوزه های علمیه اعم از مرکز مدیریت و شورای عالی، تصمیمات و برنامه ریزی های خوبی در این زمینه داشته اند که همه را به تربیت مسجدمحور طلاب امیدوار کرده است.

وی ادامه داد: مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادوار مختلف تلاش های خوبی برای تعامل با حوزه های علمیه و نهادهای تبلیغی و حوزوی داشته است و در زمان ما نیز این کار با جدیت در حال پیگیری و انجام است. خاستگاه ائمه جماعات، حوزه های علمیه است؛ بنابراین هرچه در زمانی که طلاب در حوزه های علمیه حضور دارند کار بیشتری صورت گیرد، آثار و برکات آن در مساجد مشاهده می شود.

بنا بر این گزارش، تعدادی از ائمه جماعات مساجد، مبلغان دینی و طلاب حوزه های علمیه تهران در این نشست به بیان نظرات خود در زمینه مشکلات ائمه جماعت مساجد پرداختند و گفتند که با وجود تمام تلاش های خوبی که مرکز رسیدگی به امور مساجد برای بهبود وضعیت ائمه جماعات و احیای مساجد صورت گرفته است باید همراهی سایر دستگاه های تبلیغی و فرهنگی نیز به کار گرفته شود.

منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *