ابتکار مساجد یک محله تهران برای برپایی باشکوه جشن نیمه شعبان

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / ابتکار مساجد یک محله تهران برای برپایی باشکوه جشن نیمه شعبان

یک مداح اهل بیت با اشاره به راه‌اندازی ستاد مردمی نیمه شعبان در محله باغ فیض تهران گفت: این ستاد بنا دارد به صورت مسجدمحور، جشن‌های مردمی را به مناسبت سالروز میلاد امام زمان در غرب تهران برگزار کند.

ابتکار مساجد یک محله تهران برای برپایی باشکوه جشن نیمه شعبان

هیاتمرتضی متشرعی مداح اهل بیت علیهم السلام و دبیر ستاد مردمی نیمه شعبان محله باغ فیض در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اعلام راه‌اندازی ستاد مردمی نیمه شعبان در این محله اظهار کرد: این قرارگاه به صورت مسجدمحور و با همکاری آستان مقدس امامزادگان حمیده‌خاتون و سیدجعفر علیهم السلام ، مسجد جامع باغ فیض، مسجد جامع بعثت، مسجد پیامبر اعظم (ص)، مسجد اباعبدالله علیه السلام و سرای محله باغ فیض به مناسبت سالروز ولادت حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه فعال شده است.

ابتکار مساجد یک محله تهران برای برپایی باشکوه جشن نیمه شعبان

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام میلاد امام مهدی عجل الله تعالی فرجه ، تصریح کرد: ترویج تبلیغات خانگی، برگزاری جشن نیمه‌شعبان در مساجد سطح محله، مساجد، امامزاده و سرای محله، توزیع اقلام تبلیغاتی، برگزاری جشن خیابانی در شب نیمه‌شعبان، راه‌اندازی پویش ارسال عکس از تزئین منزل و خیابان و نصب پرچم در سطح محله ازجمله این برنامه‌هاست.

ابتکار مساجد یک محله تهران برای برپایی باشکوه جشن نیمه شعبان

متشرعی با بیان اینکه در قالب این قرارگاه بنا داریم فرهنگ آذین‌بندی کوچه‌ها را در محله باغ فیض زنده کنیم گفت: تزئین کوچه‌ها و انتخاب بهترین تزئینات، راه‌اندازی کاروان شادی روز نیمه شعبان، تزئین متفاوت کوچه‌های به نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه ، برگزاری جشن مقابل مجتمع کوروش، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در هر مسجد به صورت مجزا، تزئین خیابان مقابل امامزادگان باغ فیض علیهم السلام ، برگزاری جشن بزرگ با حضور دو هزار نفر در مسجد بعثت و چاپ بنر متحدالشکل «ستاد مردمی» نیز به همت این قرارگاه در ایام ولادت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه انجام می‌شود. بنا داریم مردم را به آذین‌بندی کوچه‌ها و خیابان‌ها ترویج کنیم و برای این منظور اقلام تبلیغاتی را در ۵ مرکز در محله توزیع می‌کنیم. محل توزیع بسته‌های تبلیغاتی برای نیمه شعبان، مساجد و سرای محله است و آستان امامزادگان باغ فیض علیهم السلام بانی توزیع یک هزار پرچم برای تزئین سطح محله شده است.

این مداح اهل بیت علیهم السلام با بیان اینکه در شب میلاد حضرت در روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه در مقابل آستان مقدس امامزادگان باغ فیض علیهم السلام ۴ غرفه؛ دلنوشته‌ای با امام زمان عجل الله تعالی فرجه ، میزگرد مهدویت (پرسش و پاسخ)، بادبادک و بادکنک با نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه و نقاشی و خطاطی از ظهر تا ساعت ۱۶ برپا می‌شود و از ساعت ۱۶ تا اذان مغرب جشن و آتش بازی و خوانندگی و تواشیح و… برگزار می‌شود.

ابتکار مساجد یک محله تهران برای برپایی باشکوه جشن نیمه شعبان

وی افزود: کلیشه‌زنی و ماشین‌نویسی خودروها و برگزاری جشن نیمه شعبان در روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه در امامزادگان باغ فیض علیهم السلام در این ایام برگزار می‌شود.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *