ابراز همدردی شیخ الازهر با رهبر مسیحیان مصر + عکس

خانه / مطالب و رویدادها / ابراز همدردی شیخ الازهر با رهبر مسیحیان مصر + عکس

ابراز همدردی شیخ الازهر با رهبر مسیحیان مصر + تصاویر

«احمد الطیب» شیخ الازهر مصر  برای تسلیت اعدام وحشیانه ۲۱ قبطی مصری در لیبی به دست تروریست‌های داعش با تواضروس دوم پاپ قبطی‌های ارتودوکس مصر دیدار کرد.

وی که به کلیسای ارتدکس قبطی سنت مارک در منطقه العباسیه قاهره رفته بود ضمن محکوم کردن جنایت هولناک داعش اعلام کرد این اقدام ددمنشانه با هیچ دین و آیینی ارتباطی ندارد.

شیخ الازهر که درپی زنده سوزاندن «معاذ الکساسبه» خلبانی اردنی به دست داعش فتوای‌ به صلیب کشیدن و قطع دستان و پاهای داعشی‌ها را صادر کرده است در این دیدار با خانواده قربانیان مسیحیان مصر ابراز همدردی و همبستگی کرد.

گروه تروریستی داعش روز گذشته با انتشار فیلمی هولناک ۲۱ شهروند مسیحی مصری را که چند روز پیش ربوده بودند سر بریدند. در این فیلم، تروریست‌های سیاهپوش داعش این شهروندان مسیحی مصر را در حالی که لباس‌های نارنجی بر تن داشتند در بخشی از سواحل دریای مدیترانه که در کشور لیبی قرار دارد ذبح کردند.

الازهر مصر در بیانیه‌ای با ابراز تأسف از خبر اعدام مسیحیان این اقدام وحشیانه را به دور از شأن انسانیت عنوان کرد و افزود جنایتی که عناصر داعش مرتکب شدند فقط می‌تواند کار بیماران روانی باشد کسانی که قلبشان سنگ شده است، در زمین فساد می‌کنند و خون انسان‌های بی‌گناه را به ناحق می‌ریزند.

در این بیانیه از همه ملت مصر درخواست شده است بیدار و هوشیار باشند و در مقابل تروریسم سیاهی که مرتکب فساد می‌شود متحد شوند.

«نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب نیز در دیدار با تواضروس دوم گفت: آنچه اتفاق افتاد یک اقدام تروریستی وحشیانه بود که نمونه‌هایش را می‌توان در دوران پارینه سنگی مشاهده کرد. واکنش به این اقدام تروریستی به طور صددرصد حق مصر است، مصر باید در برابر تروریست‌ها، تدابیری را بیندیشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *