«ابوبکر البغدادی» در زندان بوکا + عکس

خانه / تازه ها / «ابوبکر البغدادی» در زندان بوکا + عکس

«ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش در زندان بوکا + عکس

شبکه سی‌بی‌اس نیوز (CBS News) آمریکا به تازگی تصویری از «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش منتشر کرده است.

شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرده که این عکس مربوط به سال ۲۰۰۴ و زمانی است که البغدادی در زمان اشغال عراق توسط آمریکا در زندان «بوکا» در جنوب عراق به سر می‌برد.

سرکرده داعش در عکس منتشر شده لباس زردرنگ زندانیان بوکا را بر تن داشته و عینک زده است.

انتشار این تصویر به وضوح ثابت می‌کند که آمریکا زمانی که هیچ‌کس تصویری از خلیفه داعش و اطلاعات دقیقی از هویتش نداشت هم عکس و هم اطلاعاتش را داشته است.

بوکا، یک زندان آمریکایی در شهر بصره عراق بود که معروف‌ترین تروریست‌های افراطی در آن مستقر بودند و برخی از آنان در سال ۲۰۰۹ توسط آمریکایی‌ها آزاد شدند.

«ابوبکر بغدادی»، «ابومسلم ترکمانی» معاون سرکرده، «حجی بکر» و «ابوقاسم» دو فرمانده نظامی داعش، به صورت اتفاقی یکدیگر را در سوریه پیدا نکردند، بلکه آن‌ها زندانیان زندان بوکا بودند.

بوکا از مجهز‌ترین زندان‌های عراق بود و به همین دلیل، بسیاری از زندانیان «ابوغریب» به آن مکان منتقل می‌شدند که در این بین، ۹ تن از فرماندهان ارشد کنونی داعش مدتی را در این زندان سپری کردند.

aboobakr baghdadi

یکی از نظامیان سابق آمریکا نیز چندی پیش در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز در خصوص سابقه حضور فرماندهان داعش در زندان‌های آمریکا نوشت: ابوبکر بغدادی و دیگر افراطیون به دنبال حمله به آمریکا بودند و آن‌ها با گذراندن روزهایی از زندگی خود در زندان‌های تحت مدیریت آمریکا در عراق افراطی‌تر شدند. باید گفت که زندان‌های آمریکا یک دانشگاه مجازی تعلیم تروریسم برای زندانی‌ها بود.

برخی از نظامیانی که در زندان بوکا خدمت کردند، در خصوص وضعیت این زندان می‌گویند: بوکا، زندانی با مدیریت داخلی خودمختار بود و مجازات‌های خود ساخته را در میان زندانیان برقرار می‌ساختند. اگر کسی از زندانیان از قوانین اسلامی تخطی می‌کرد، دیگر زندانیان او را مجازات می‌کردند، مجازاتی که گاهی اوقات حتی به مرگ منجر می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *