اجازه ندهیم دشمن از مطالبات به حق مان سوء استفاده کند | آیت الله فقیهی

خانه / پیشنهاد ویژه / اجازه ندهیم دشمن از مطالبات به حق مان سوء استفاده کند | آیت الله فقیهی

بصیرت و هوشیاری اختصاص به دهه‌ای از سال ندارد، بلکه در همه موارد و حوادث باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دشمن از مطالبه به حق مان در مسیر ناامنی و اخلال و شورش علیه نظام و انقلاب استفاده شود.

اجازه ندهیم دشمن از مطالبات به حق مان سوء استفاده کند | آیت الله فقیهی

هیات:آیت الله فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،، ضمن تأکید بر مسئله بصیرت و هوشیاری در مسائل مختلف گفت: به دلیل اهمیت مسئله نمی‌توان گفت موضوع بصیرت و هوشیاری اختصاص به دهه‌ای از سال دارد، بلکه در همه موارد و حوادث باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دشمن از مطالبه به حق مان در مسیر ناامنی و اخلال و شورش علیه نظام و انقلاب استفاده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بصیرت به معنای شناخت حقیقت و قدرت درک صحیح امور است، اضافه کرد: اهمیت آن به اندازه‌ای است که در روایتی از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام می‌خوانیم: «فقد البصر أهون من فقد البصیرة» یعنی اگر کسی بینایی نداشته باشد بهتر است از اینکه بصیرت نداشته باشد.

این استاد حوزه ادامه داد: توجه به این فرمایش گهربار امیرالمؤمنین علیه السلام نشان می‌دهد بصیرت و قدرت درک صحیح امور بسیار مهم است و حتی از بینایی مهم‌تر است؛ زیرا درست است که بینایی نعمت بسیار مهمی است و نبود آن موجب مشکلاتی در زندگی فرد می‌شود اما این مشکلات کوچک و محدود به این دنیا است.

اجازه ندهیم دشمن از مطالبات به حق مان سوء استفاده کند | آیت الله فقیهی

وی بیان داشت: اما در مقابل اگر کسی بصیرت نداشته باشد، این امر موجب مشکلات بزرگ می‌شود و در مقاطع حساس که باید تصمیم بگیرد، ممکن است تصمیم نادرستی بگیرد و هم از طرف دیگر محدود به این دنیا نیست؛ زیرا گاهی یک تصمیم اشتباه که از روی بی بصیرتی انجام شود، ممکن است آخرت شخص را نیز در معرض خطر قرار دهد.

آیت الله فقیهی گفت: اتفاقاتی که در کشور در برهه‌هایی از زمان افتاده و حضور مردم را در پیش داشته، همه یادآور حمایت و دفاع کم نظیر مردم از اسلام و انقلاب است که باعث خنثی شدن توطئه دشمنان شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: البته در این سال‌های اخیر اتفاقات دیگری نیز در این بازه زمانی رخ داده که باعث عظمت بیشتر آن شده است، مانند شهادت سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و ارتحال آیت الله مصباح یزدی که هر کدام از این عزیزان نماد برجسته بصیرت بودند.

وی اظهار داشت: امیدواریم در این ایام با برگزاری برنامه‌های مختلف و تبیین این مناسبت‌ها توسط شخصیت‌های برجسته مذهبی و سیاسی، بصیرت مردم ما افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *