اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی

خانه / پیروان عترت / اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی

 در اولین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی پیرو سالهای قبل به همت هیئت پیروان عترت در سراسر کشور برگزار گردید. اقداماتی که در این روز انجام گرفت شامل برگزاری همایش، توزیع لباس علوی به شیرخوارگان، عیادت از بیمارن شیرخواره در بیمارستان ایستگاه صلواتی  و … بود که در سراسر ایران اسلامی انجام شد.

اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی

اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر علیه السلام روز جمعه ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۸ مصادف با ششم محرم الحرام ۱۴۴۱ از ساعت ۸:۳۰ صبح در سراسر کشور طبق سنوات گذشته برگزار گردید.

      همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‎اند. این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‎ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‎شود. در روایتی آمده که: چون کف دست حضرت علیه السلام پر از خون شد، آن را به آسمان افشاند و فرمود: «هر مصیبتی که بر من فرود آید آسان است زیرا که در محضر خداست. بار الها! این بر تو کم بهاتر از بچه ناقه صالح نیست، معبودا! چنانچه پیروزی ما مقدر نیست آن را بهترین توشه ما بساز و از ستمگران انتقام ما را بگیر و آنچه در دنیا بر ما فرود آمد توشه آخرتمان کن. خدایا! تو گواه بر قومی هستی که شبیه‎ترین مردم به پیامبرت محمد صلی الله علیه و آله را کشتند». ماهیت این حرکت واقع‌گویی حادثه عاشوراست که در این مراسم    مادران به همراه کودکان شیرخوار خود حضور می‎یابند و برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین علیه السلام عزاداری می‎کنند.

      امسال هم پیرو سالهای قبل این مراسم به همت هیئت پیروان عترت در سراسر کشور برگزار گردید. اقداماتی که در این روز انجام گرفت شامل برگزاری همایش، توزیع لباس علوی به شیرخوارگان، عیادت از بیمارن شیرخواره در بیمارستان ایستگاه صلواتی  و … بود که در سراسر ایران اسلامی انجام شد؛ از جمله شهرهای: ساری، بجنورد سمنان، یاسوج، قزوین، یزد، کرج، تبریز ، بافق و … .

گزارشی از هیئت رزمندگان اسلام پیروان عترت خواهران شهرستان بافق

       محفل جهانی حضرت علی اصغر همزمان با سراسر کشور و 5 قاره جهان در در 20 نقطه از شهرستان بافق برگزار گردید. این مراسم  که با حضور بیش از 5 هزار نفر از خواهران و مادران عزادار در حسینیه اعظم سفلی بود، و همگی  با خانم رباب همدردی کردند و فرزندان شیرخواره خود را نذر آقا امام زمان (عج) نمودند. در این مراسم معنوی که با قرائت کلام الله مجید و سرود ماه محرمآغاز گردید مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام و مسئول هیئت رزمندگان اسلام طی سخنانی بیان داشتند این پانزدهمین سالی است که افتخار نصیب شهرستان ما شده و هرساله به محلات برگزاری افزوده می شود همانطور که در سطح کشور و جهان افزایش یافت و با وجود تبلیغات دشمنان صهیونیستی و تکفیری و داعشی که می خواستند عاشورا و امام حسین علیه السلام را از ما بگیرند و در سایتها و شبکه های العالم و … تبلیغ می کردند موفق نشدند . این خون ناحق ریخته طفل شش ماهه سند مظلومیت پدر است که تمام نقشه های آنها را بر آب کرد و در بخشی از سخنان خود افزود که حضرت رسول الله صلی الله علیه و اله در غدیر دست حضرت علی علیه السلام را گرفته و فرمودند: « من کنت مولاه فهذا علی مولاه » که با همه مسلمانان اتمام حجت کردند. امام حسین علیه السلام هم طفل شش ماهه و اخرین سرباز خود را سر دست گرفتند و با درخواست آب با دشمنان اتمام حجت کردند. وی این حرکت عظیم را خاری به چشم دشمنان دانستنه، و در پایان از مسئولین برگزارکننده، کارگاههای دوخت لباس متبرک، خادمین آستان مقدس امام زاده عبدالله، هیئت امناء هیئت سفلی و خادمین پیروان عترت خواهران تقدیر و تشکر کردند.

     یکی از بهترین بخش‎های این برنامه گفتگو با 4 نفر از عزیزانی که صاحب فرزند نمی‎شدند و با حضور و شرکت در این مراسم معنوی طی سنوات قبل؛ بعد از سال‎ها انتظار به حاجت خود رسیده‎اند. سپس مدیحه سرائی توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت حاج سید حسین حسینی که خود از حاجت گرفتگان این محفل بودند صورت گرفت . گهواره گردانی، ایجاد نمایشگاه کتاب با 50 درصد تخفیف، غرفه‎های توزیع لباس متبرک، امر به معروف و نهی از منکر و غرفه ایستگاه پذیرائی صلواتی از دیگر برنامه ‎های این مراسم بود . در پایان مراسم به کلیه اسامی مزین به نام حضرت علی اصغر علیه السلام پلاک طلا اهداء گردید.

                                                                                        

پایگاه اطلاع رسانی هیئت رزمندگان اسلام ( پیروان عترت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *