اجتماع و قرائت زیارت اربعین در شهرکرد +تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / اجتماع و قرائت زیارت اربعین در شهرکرد +تصویر

 جاماندگان از کاروان پیاده اربعین حسینی با حضور در پیاده روی حرم تاحرم با چشمانی گریان در اجتماع این روز ، مراسم سوگواری و قرائت زیارت اربعین با رعایت اصول بهداشتی شرکت کردند.

 جاماندگان از کاروان پیاده اربعین حسینی با حضور در پیاده روی حرم تاحرم با چشمانی گریان در اجتماع این روز ، مراسم سوگواری و قرائت زیارت اربعین با رعایت اصول بهداشتی شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفایش، مراسم سوگواری و قرائت زیارت اربعین و عزاداری با حضور مردم ولایت مدار شهرستان شهرکرد، در میدان  امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم که مطابق دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد؛ آیت الله شیخ علی اکبر صمدی یزدی گفت: ماحصل ارادت و عزاداری به سالارشهیدان را عزت، شرافت و پاکی قلب عنوان کرد و افزود: اگر خون حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ایثارگری‌های سیدالشهدا علیه السلام نبود، چراغ اسلام خاموش می‌شد و دین اسلام از بین می‌رفت.

استاد حوزه و یادگار سالهای دفاع مقدس ادامه داد: اگر قیام حضرت امام حسین علیه السلام در آن دوران حساس تاریخی شکل نمی‌گرفت، امروز گستردگی تاثیر اسلام به این میزان نبود، تمام مسلمانان چه شیعه و چه اهل سنت، امروز دین، دنیا و آخرت و رستگاری خود را مدیون واقعه کربلا و حضرت امام حسین  علیه السلام هستند.

آیت الله صمدی یزدی در ادامه براساس روایات مساله اربعین را مساله‌ای پراهمیت عنوان کرد و گفت: حضرت امام حسن عسکری علیه السلام  زیارت اربعین را از نشانه‌های ایمان به شمار می‌آید.

کارشناس مسایل مذهبی به ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل اشاره کرد و اظهار کرد: رزمندگان اسلام با الگو گیری از قیام عاشورا به میدان آمدند و با دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی مقابله کردند و موجب افتخار، عزت و اقتدار ایران اسلامی در جهان شدند.

 در ادامه مراسم که به همت هیأت رزمندگان اسلام استان، شورای هماهنگی تبلیغات ، اوقاف و امورخیریه و ستاد برگزاری مراسم اربعین در میدان  امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد، ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به قرائت زیارت عاشورا، نوحه خوانی، ذکر مصیبت پرداختند و زیارت اربعین قرائت شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: روستا ، عسگری و شریفی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *