اخبار ویژه روزنامه ها یک شنبه 24 آبان 94

خانه / علما وسخنرانان / اخبار ویژه روزنامه ها یک شنبه 24 آبان 94

روزنامه کیهان **

حراج روزنامه‌های زنجیره‌ای در بازار سید اسماعیل!

یک روزنامه زنجیره‌ای که بعد از رفع توقیف، مجددا انتشار خود را آغاز کرده است به علت عدم فروش و نداشتن مشتری، به طور رایگان در بازار تهران توزیع می‌شود.

خبرنگار رجانیوز مطلع شد که روزنامه «ب» به طور رایگان در بخش‌هایی از بازار تهران از جمله بازار «سید اسماعیل» بین مغازه‌داران توزیع می‌گردد. یکی از صاحبان مغازه این بخش از بازار تهران گفت: چندی قبل فردی که خود را نماینده این روزنامه معرفی می‌کرد با حضور در مغازه‌های بازار اعلام کرد حاضریم به طور رایگان این روزنامه را در اختیار شما قرار دهیم و بعد از آن به طور رایگان در بازار توزیع می‌شود!

لازم به ذکر است روند بحرانی نداشتن مخاطب و عدم فروش روزنامه‌های زنجیره‌ای به حدی گسترش یافته که این روزنامه‌ها تنها با اسپانسرهای سیاسی و منابع مالی مبهم و با اهداف انتخاباتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

گفتنی است روزنامه مذکور که به لحاظ سیاسی کاملا همسو با مواضع فتنه‌گران است، توسط برخی چهره‌های رسانه‌ای نزدیک به رئيس دولت اصلاحات منتشر می‌شود و گرایش‌های گروهک نهضت آزادی و برخی از جریان‌های ضدانقلاب نیز در مطالب منتشر شده در آن پررنگ است.

این روزنامه سال گذشته نیز به دلیل انتشار مقاله‌ای توهین‌آمیز درباره ولایت حضرت علی‌(ع) توقیف شده بود و اینک در آستانه انتخابات مجلس مجددا فعالیت خود را در حمایت از فتنه‌گران و اصلاحات آغاز کرده است.

گفته می‌شود برخی دیگر از نشریات زنجیره‌ای شیوه مشابهی را برای توزیع در بازار در پیش گرفته‌اند.

روزنامه مذکور اخیراً در سرمقاله‌ای نسبت به تیراژ هزار تا ۲ هزار تایی نشریات زنجیره‌ای و فروش نرفتن آنها ابراز نگرانی کرده بود.

سایت انتخاب نیز پیش از این ضمن یک زد و خورد درون محفلی فاش کرد روزنامه آرمان تیراژ زیر ۵ هزار نسخه دارد و نصف این تیراژ برگشتی است.

این همه سینه‌خیز رفتی یک کلمه از حق منتقدان دفاع می‌کردی!

علی مطهری برای توجیه خیانت‌های فتنه‌گران سینه‌خیز رفت.

طوطی سخنگوی فتنه‌گران درباره اعتراض نشریات اصولگرا به عملکرد سرکوبگرانه دولت نوشت: تحریم نمایشگاه مطبوعات توسط برخی نشریات و خبرگزاری‌ها و کسانی که همواره دم از حفظ نظام می‌زنند و هرگونه اعتراضی را نوعی مخالفت بااصل نظام و حتی براندازی تلقی می‌کنند، گرچه غیرمنتظره و غیر ضروری بود و اعتراضات آنها در حد تحریم نبود، اما از یک نظر پدیده مبارکی بود و آن این که بالاخره اینها پذیرفتند که در جمهوری اسلامی حق اعتراض به رسمیت شناخته شده است و هرگونه اعتراضی را نمی‌توان و نباید مبارزه با نظام و براندازی نامید. قطعاً این افراد و گروه‌ها که در چهره معترض ظاهر شده‌اند اکنون بهتر درک می‌کنند که آنهایی که در سال ۸۸ به روند انتخابات اعتراض داشتند برانداز نبودند و تهمت‌هایی که در این چند سال به آنها زده‌اند پایه و اساسی ندارد و صرفاً ریشه در این تفکر ناصواب داشته است که اساساً در جمهوری اسلامی مقوله‌ای به نام «اعتراض» معنی ندارد و هرگونه اعتراضی مساوی است با ضدیت با نظام و اصل ولایت فقیه.

وی در ادامه این یادداشت نوشته است که اکنون که خود این‌ها سردمدار اعتراض به گوشه‌ای از کار نظام شده‌اند باید میدان وسیعتری برای منتقدان و مخالفان در خصوص اعتراض و اظهارنظر قائل باشند.

مطهری می‌افزاید: به هر حال این تحریم را باید تحریم مبارک نامید، تحریمی که شاید نقطه عطفی برای تغییر نگاه برخی اصول‌گرایان به مقوله انتقاد و اعتراض باشد و به دنبال آن برخی سخت‌گیری‌ها با منتقدان و معترضان کاهش یابد و از جمله به سخت‌گیری‌های خود درباره بازداشت شدگان مرتبط با حوادث سال ۸۸ پایان دهند.

البته آقای مطهری خود را به خواب زده وگرنه اولاً باید به دور از رفتار وکیل‌الدوله‌ها، به رفتار دولت و وزارت ارشاد در بگیر و ببند منتقدان و قطع یارانه‌های مطبوعاتی و آگهی‌های دولتی به نشریات منتقد اعتراض می‌کرد تا معلوم شود حریت دارد و پرخاش‌های وی صرفاً علیه نظام و در خدمت جریان برانداز نیست.

ثانیاً انتقاد از عملکرد دولت و وزارتخانه‌ها در حد عدم شرکت در نمایشگاه تزئینی مطبوعات- در حالی که منتقدان بزدل و بی‌سواد و کاسب تحریم و سرهنگ و… لقب داده می‌شوند- کمترین شباهتی با حمله نیابتی اوباش و آشوبگران به نظام وایجاد آشوب خیابانی و حمله به مساجد و پایگاه بسیج و نیروی انتظامی و رهگذران ندارد. یعنی درک و شعور آقای علی مطهری این قدر پایین است که نفهمد شعارهای «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، و خط کشیدن روی عنوان جمهوری اسلامی و… اصرار بر براندازی است و نه اعتراض انتخاباتی؟ آقای مطهری که با فتنه‌گران نشست و برخاست دارد چرا از امثال آقای خاتمی نمی‌پرسد که آیا درست است شما در محافل خصوصی گفته‌اید تقلب در انتخابات واقعیت ندارد؟ و اگر این اعتراف را شما و تاج‌زاده و دیگران گفته‌اید و گفته‌اند، پس چرا با ایجاد هیجان منفی مبنی بر تقلب در امانت مردم، به آشوب نیابتی برای آمریکا و انگلیس و اسرائیل دامن زدید؟

زمزمه دبّه آژانس! پرونده پی‌ام‌دی بسته نمی‌شود

مقامات آمریکایی و آژانس دبّه کردن درباره بستن پرونده موسوم به پی‌ام‌دی را آغاز کرده‌اند.

مارک فیتز پاتریک معاون اسبق وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با رادیو فردا و در پاسخ این سوال که «باید منتظر چه گزارشی از آژانس در تاریخ ۱۵ دسامبر درباره پی‌ام‌دی باشیم؟» گفت: به نظرم بهترین پیش‌بینی را در پنل پایانی نشست «منع اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی» در بروکسل شنیدیم. معاون پیشین مشاور حقوقی آژانس، لارا راک‌وود، در پاسخ به این سؤال گفت او انتظار دارد که آژانس خواهد توانست که ایران به همه ۱۲ سؤال پاسخ‌ دهد اما به نظر او سؤالاتی باقی خواهد ماند. پرونده همه این ۱۲ سؤال بسته نخواهد شد.

شهر بروکسل چهارشنبه و پنج‌شنبه میزبان کنفرانسی در زمینه منع اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی بود. میزبان این کنفرانس کنسرسیوم منع اشاعه اتحادیه اروپا، و برنامه‌ریز آن انستیتوی بین‌المللی مطالعات استراتژیک بود که یکی از اعضای این کنسرسیوم است.

در طول دو روز کنفرانس در بروکسل، بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده درباره مسایل مختلف آن گفت‌وگو کردند.

از جمله سخنرانان این کنفرانس نیز، مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا، از جمله فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاونش هلگا اشمید، و همچنین یوکیا آمانو و برخی مقام‌های دیگر کنونی و پیشین این نهاد بین‌المللی بودند.

فیتو پاتریک تصریح کرد: من هم همین طور فکر می‌کنم. اگر ایران نتوانسته در همه این سال‌ها به سؤالات به طور کامل پاسخ دهد، چگونه در پنج ماه می‌تواند این کار را انجام دهد. اگر هم پرونده به صورت کلی بسته نشود، رهبر ایران گفته است که اقدامات ایران بر مبنای برجام انجام نخواهد شد. این مشکلی جدی خواهد بود. اما ایران باید با این موضوع کنار بیاید که پرونده پی‌ام‌دی احتمالا کاملا بسته نخواهد شد.

وی می‌افزاید: اگر ایران آنقدر بر این موضوع تأکید کند، آن وقت باید مسئولیت شکست توافق و رفع نشدن تحریم‌ها را بپذیرد.

در حقیقت معنای سخنان فیتر پاتریک و نیز راک وود مشاور سابق آژانس، نگه داشتن جنجال پی‌ام‌دی به عنوان استخوان لای زخم و نبستن پرونده با وجود همراهی و امتیازات داده شده از سوی ایران است.

رضا نجفی نماینده ایران در آژانس پیش از این در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه نشست مشترک سفرای ایران در خارج از کشور با مسئولان سازمان انرژی اتمی گفته بود: طبق نقشه راه همکاری ایران و آژانس، اقدامات کامل را انجام دادیم و آژانس ۱۵ اکتبر بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که ایران همه اقدامات را انجام داده است. از این مرحله به بعد آژانس شروع به نگارش گزارش برای ارزیابی نهایی خواهد کرد که البته ما جلسه‌ای به عنوان جلسه جمع‌بندی قبل از انتشار گزارش خواهیم داشت.

نجفی اضافه کرد: در این جلسه آخرین نکات را با آژانس بررسی خواهیم کرد و گزارش باید زمینه را فراهم کند تا قطعنامه کشورهای ۵+۱ در جلسه فوق‌العاده شورای حکام در ۲۴ آذر ارائه شود.

نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: طبق برجام این کشورها متعهد هستند که قطعنامه‌ای با هدف بستن موضوعات گذشته مربوط به پی‌ام‌دی ارائه کنند. همانطور که در نامه رهبر معظم انقلاب ذکر شده یکی از شروط اجرای اقدامات کشورمان به ویژه درباره راکتور اراک و تبادل سوخت، بسته شدن پرونده پی‌ام‌دی است. این مرحله، مرحله مهمی است و پیش‌بینی می‌کنیم که گزارش آژانس ارائه و این پرونده بسته شود.

نه به آن تأخیر ۳ هفته‌ای و نه به این شتابزدگی نمادین

در شرایطی که طبق قانون اساسی مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید مراحل مختلفی را طی نماید تا قطعیت پیدا نماید و در حالی که هنوز بررسی‌های شورای عالی امنیت به پایان خود نرسیده محمدجواد ظریف ظهر پنج‌شنبه در نشستی خبری که در موسسه اسراء قم برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت تشکیل هیئت نظارت بر برجام اظهار داشت:«هیئت نظارت بر اجرای برجام تشکیل شد و در این راستا با جدیت، نظرات رهبر معظم انقلاب را که در نامه ایشان به ریاست جمهوری مطرح بوده، مدنظر دارد».

به گزارش رجانیوز یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های رهبر انقلاب و محورهایی که در نامه مقام معظم رهبری درخصوص الزامات اجرای بدان اشاره شده بود لزوم تشکیل یک هیئت کارشناسی برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل توسط شورای عالی امنیت ملی بوده است. در این نامه آمده بود: «وجود پیچیدگی‌ها و ابهامها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلفات و فریب‌کاری در طرف مقابل به ویژه آمریکا، ایجاب می‌کند که یک هیئت قوی و آگاه و هوشمند، برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است، تشکیل شود. ترکیب و وظایف این هیئت باید در شورای عالی امنیت ملی تعیین و تصویب شود».

پیش از این شمخانی درخصوص جلسه شورای عالی امنیت ملی در مورد تشکیل هیئت نظارت بر اجرای برجام با اشاره به اینکه بناست در آخرین جلسه شورا در این خصوص بررسی شود گفته بود: «قرار است (چهارشنبه) شب جلسه‌ای در شورای عالی امنیت ملی باشد و این موضوع بررسی شده و به نتیجه برسد و در این جلسه برای ترکیب هیئت نظارت بر برجام تصمیم‌گیری خواهد شد».

با این حال ظریف چند ساعت پس از برگزاری این جلسه مدعی شد که این هیئت تشکیل شده است. اگرچه طبق اظهارات شمخانی بنا بوده است که چهارشنبه شب درخصوص ترکیب هیئت نظارت بر برجام تصمیم گرفته شود و با فرض تحقق آن باز هم هرگز بدین معنی نخواهد بود که هیئت نظارت بر اجرای برجام تشکیل شده است و قانونا نمی‌تواند فعالیت‌های خود را آغاز نموده باشد. چرا که طبق قانون اساسی تمامی مصوبات و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی زمانی جنبه قانونی پیدا می‌نماید که سایر مراحل پیش‌بینی شده در قانون اساسی را نیز سپری نماید و در آخرین مرحله به امضا و تائید مقام رهبری نیز برسد. در این زمان است که می‌توان به طور جدی عنوان داشت که شورای عالی امنیت ملی تصمیم نهایی خود را درخصوص مسئله‌ای اتخاذ کرده است.

در همین راستا قانون اساسی کشورمان در اصل ۱۷۶ درخصوص تصمیمات شورای عالی امنیت ملی عنوان می‌دارد؛ «مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تأیید مقام رهبری قابل اجراست».

بنابراین تا زمانی که مصوبات شورای عالی امنیت ملی به تایید مقام معظم رهبری نرسد قابل اجرایی نیست. این در حالی است که حتی اگر بررسی و تعیین ترکیب این هیئت در جلسه چهارشنبه شب مشخص شده باشد، ارسال مصوبه برای رهبر معظم انقلاب و اصلاح آن توسط ایشان و همچنین ابلاغ نهایی آن، قطعا از چهارشنبه شب تا پنجشنبه صبح انجام نشده است.

با این حال محمدجواد ظریف صبح پنج‌شنبه یعنی تنها چند ساعت پس از جلسه شورای عالی امنیت، در نشستی خبری در قم، اعلام کرده که نه تنها این هیئت تشکیل شده بلکه مشغول انجام وظایف در چارچوب دستورات رهبر انقلاب است!

با این اوصاف و در حالی که هنوز نتایج جلسه شب گذشته شورای عالی امنیت ملی به رویت رهبر معظم انقلاب نرسیده است، مشخص نیست ظریف از تشکیل کدام هیئت نظارت سخن گفته است.

یادآور می‌شود مقامات دولتی به مدت ۳ هفته اجرای مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره تشکیل هیئت نظارت بر اجرای برجام را به تاخیر انداختند و اکنون نیز این دغدغه وجود دارد که ماجرا به شکلی نمایشی و فرمالیته برگزار شود.

ایران پسا برجام ضدآمریکایی‌تر از همیشه است

یک نشریه اسپانیایی تصریح کرد: ایران پسابرجام ضدآمریکایی‌تر از همیشه است.

مجله اینترنتی ال مدیو در گزارشی تحت عنوان «ایران ضد آمریکایی‌تر از همیشه پس از توافق هسته‌ای» نوشت: به رغم توافق هسته‌ای، احساسات ضد آمریکایی در ایران افزایش یافته است.

ال مدیو می‌افزاید: به نظر می‌رسید که پس از قرارداد هسته‌ای در تابستان گذشته، فصل جدیدی در روابط ایران و آمریکا آغاز شود. طرفداران توافق تصور خوش‌بینانه‌ای مبنی بر میانه‌رو شدن رژیم ایران و در مجموع تبدیل آن به قدرتی با نقشی سازنده در منطقه بودند.

این نشریه افزود: در واقع آمریکایی‌ها اگر چنین تصوری نداشتند هرگز به امضای این قرارداد رضایت نمی‌دادند و الا به چه دلیل بایستی میلیاردها دلار پول در اختیار کشوری می‌گذاشتند که فریاد «مرگ بر آمریکا» در آن همچنان سر داده می‌شود؟ پس زمان آن رسیده که بپرسیم آیا امید امضا‌کنندگان و مدافعان توافق با ایران برآورده شده است یا خیر؟ پاسخ این است که اوضاع زیاد بر وفق مراد آنها نیست.

این نشریه خاطرنشان کرد: همان طور که مقاله‌نویس‌های نیویورک ‌تایمز که خودشان طرفدار دوآتشه قرارداد هسته‌ای بودند هم بدان اذعان داشته‌اند، نتیجه آن‌طور که تصور می‌کردند، نبوده است. دستگیری سرمایه‌دار ایرانی- آمریکایی در تهران زنگ خطر را به صدا درآورده است. همچنین گروهی از خبرنگاران و اصلاح‌طلبان مخالف نیز در این دوره زمانی تعقیب و دستگیر شده‌اند.

نشریه اسپانیایی افزود: هر چند این حرکت از سوی سپاه انجام شده اما مسئولیت اصلی همه این کارها را به رهبر ایران منسوب می‌کنند و می‌گویند که وی اجازه داد توافق هسته‌ای به مقصدی برسد، اما از آن زمان تاکنون اظهارات و عملیات ضدآمریکایی را رنگ و رونقی دوباره بخشیده است.

*********************************

روزنامه قدس **

۲۷ درصد جوانان فرانسه حامی داعش

مشرق: نظر سنجی‌های جدید مؤسسه «ای سی ام»، نشان داد از هر ۶ شهروند فرانسوی یک نفر با گروه داعش احساس همدردی می‌کند. به عبارت دیگر ۱۶ درصد اهالی فرانسه دید مثبتی به داعش دارند. این رقم در بین جوانان این کشور بین سنین ۱۸ تا ۲۴ سال به ۲۷ درصد می‌رسد.

الکل در ایران دیگر تابو نیست!

باشگاه خبرنگاران: پایگاه اینترنتی المانیتور در گزارشی به تغییر رویکرد ایران درباره استفاده از مشروبات الکلی و چگونگی رفتار با آن منتشر کرده و مدعی شده که ادبیات ایران درباره مشروبات الکلی تغییر کرده است.

ادعای رسانه صهيونيست علیه ايران

فرارو: يک پايگاه صهيونيستي مدعي شد که ايران تلاش مي‌کند گروه نظامي زیر نظر خود را در نوارغزه تشکيل دهد.

امنیت فرانسه را به مستشاران ایرانی بسپارید

تسنیم: محمد کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: اگر فرانسه نمی تواند امنیت مردم فرانسه را در مقابل داعش تأمین کند، این کار را به مستشاران نظامی ایران بسپارد.

کارشکنی سعودی در روند اکران «محمد‌رسول ا…»

مهر: مجید مجیدی با اعلام جزییات اکران فیلم «محمد رسول ا…» در کشورهای مختلف اعلام کرد که عربستان در مسیر اکران جهانی این فیلم کارشکنی کرده است.

همدردی ایرانی ها روبروی سفارت فرانسه

عصر ایران: تعدادی از شهروندان ایرانی با حضور در برابر سفارت فرانسه در تهران و اهدای گل و روشن کردن شمع، با مردم فرانسه که عزادار حملات تروریستی هستند، ابراز همدردی کردند.

اردوغان استاد خفه کردن ضجه‌های آزادی است

ایسنا: نوام چامسکی با انتقاد از سرکوب رسانه‌ها در ترکیه نوشت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه «استاد خفه کردن ضجه‌های آزادی» است.

دانشکده خبر پلمپ شد!

جهان: دانشکده خبر خبرگزاری(ایرنا) پلمب شد. گفته می شود علت پلمب عدم پرداخت اجاره بهای ملک دانشگاه بوده است.

هدف داعش در پاریس ترور اولاند بود

تابناک: یک وبگاه صهیونیستی در مطلبی مدعی شد، عوامل حادثه تروریستی در فرانسه قصد گروگان گرفتن یا ترور فرانسوا اولاند رئیس جمهور این کشور را داشتند.

آزادی فرودگاه مرج السلطان در حومه دمشق

فارس: نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت همزمان با عملیات گسترده خود علیه گروه‌های تروریستی در حومه حلب، فرودگاه مرج السلطان در نزدیکی دمشق را به طور کامل آزاد کردند.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* از گرگان خبر می‌رسد یک عضو شورای شهر گرگان به شهرداری این شهر، بابت جریمه و عوارض مبلغ یک میلیارد و ۳۸۸ میلیون ریال بدهکار است. مردم با شنیدن این خبر، واکنش‌هائی نشان دادند از جمله اینکه گفته‌اند دیگر به چنین افرادی اجازه ورود به شورا را نخواهیم داد. بعضی‌ها شورا را با محلی برای رسیدن به مال و منال برای خود اشتباه گرفته‌اند. همینطور گفته‌اند: شهرداری چگونه ما مردم ضعیف را که برای گرفتن امتیاز آب و برق مجبوریم مراجعه کنیم، پوست می‌کند اما این افراد متمکن بی‌خیال بدهکاری‌شان هستند؟

* یک قاضی اسپانیائی از مقامات این کشور خواست ورود نتانیاهو به اسپانیا را به او خبر بدهند. به گزارش جمعیت دفاع از فلسطین، این قاضی می‌گوید می‌خواهد از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بازجوئی کند.

* روسیه، از طرح امریکا برای درگیری مستقیم ارتش‌های ایران و عربستان پرده برداشت. پایگاه اینترنتی پانوراما الشرق الاوسط نوشت: در گزارش محرمانه آمریکا ایران دشمن شماره یک آمریکا خوانده شده است که برای گرفتار شدن این ارتش به رویارویی مستقیم با عربستان سعودی برنامه‌ریزی می‌شود و همزمان با آن جنگ‌های شبه نظامی در بحرین، یمن و منطقه شرقی عربستان سعودی صورت می‌گیرد و این درگیری‌ها به فروپاشی کامل ارتش عربستان سعودی و ایران منجر می‌شود. این گزارش که در ۱۷۳۶ صفحه تنظیم شده پیشنهاد می‌کند عراق، سوریه، مصر، سودان و عربستان سعودی به کشورهای کوچکی همچون قطر و کویت تجزیه شوند.

*********************************

روزنامه خراسان**

عصر ایران مدعی شد :

به دنبال شکایت مالک ساختمان دانشکده خبر در خیابان شهید بهشتی تهران، این ساختمان توسط ماموران دستگاه قضایی تخلیه و پلمب شد.مالک ساختمان پرداخت نشدن اجاره بهای ساختمان را دلیل شکایت خود اعلام کرده است.دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت می‌کند.در عین حال خبر های دیگر از ورود مدیر عامل ایرنا و حل شدن موضوع حکایت می کند .

انتخاب نوشت:

محسن رفیقدوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس در رابطه با انتخابات اسفندماه گفت: مجلس خبرگان جای شوخی نیست، لذا افرادی کاردان باید در آن حضور پیدا کنند.

تابناک نوشت :

کامران دانشجو عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا با بیان اینکه جبهه یکتا به انتخابات مجلس دهم ورود پیدا می کند، گفت: این جبهه در انتخابات با گفتمان امام و انقلاب حتماً به همگرایی جریان اصول گرایی کمک و نقش خود را ایفا خواهد کرد. وی با اشاره به آخرین فعالیت های تشکل متبوعش اظهار داشت: جبهه یکتا جبهه کارآمدی و تحول ایران اسلامی است که از وزرای دولت نهم و دهم تشکیل شده و نمی تواند نسبت به وضعیت کشور بی تفاوت باشد.

سایت تدبیر مدعی شد :

خبرگزاری بسیج دانشجویی که حضوری فعال در نمایشگاه مطبوعات داشت و با ژست عدم حضور، سرو شکل خاصی به غرفه پرهزینه خود داده بود، در مواجهه با دکتر عباس عراقچی در حین بازدید از نمایشگاه گفت: خبرگزاری ما با تیم دیپلماسی مشکلی ندارد انتقادهای ما بیشتر به دولت و رییس جمهور است. عراقچی نیز با پاسخی ظریف، خبرنگار را متعجب کرد و گفت: همین که شرایطی پیش آمده شما در این دولت، به راحتی و با این شکل ویژه اعتراض می کنید نشان دهنده ظرفیت بالای دولت یازدهم است که باید قدرش را بدانید.

تابناک نوشت:

این سایت خبری با انتشار عکسی مدعی شد پنجشنبه شب، مخالفان برجام روبروی دفتر علی لاریجانی در قم، پرچم آمریکا را نقاشی کردند. دو روز قبل «تعدادی از دانشجویان و طلاب شهر مقدس قم در اعتراض به جمع‌آوری بنرهای استکبارستیزی بسیج دانشجویی در ۱۳ آبان و بی‌تفاوتی مسئولین نسبت به بنرهای تبلیغاتی رستوران آمریکایی KFC در سطح شهر، شبانه اقدام به نقاشی پرچم آمریکا بر روی زمین در جلوی استانداری قم، شهرداری قم،‌ فرمانداری قم و دفتر دکتر علی لاریجانی کردند».

*********************************

روزنامه ایران**

اعلام آمادگی عمان برای میانجیگری میان ایران و عربستان

وزیر امور خارجه عمان اعلام کرد که کشورش در صورت دریافت پیشنهاد رسمی، برای میانجیگری در تنش ایران و عربستان آماده است.

به گزارش «ایرنا»، «یوسف بن علوی بن عبدالله» که به آلمان سفر کرده است، پس از دیدار با «فرانک والتر اشتاین مایر» همتای آلمانی‌اش، در نشست خبری با خبرنگاران در «برلین»، ضمن تأکید بر اینکه «رابطه با ثبات» میان تهران و «ریاض» برای کشورش «بسیار حائز اهمیت» است، افزود: «مذاکرات این دو قدرت منطقه‌ای می‌تواند در نهایت به ایجاد تفاهم در زمینه مسائل مختلف شود.» وی ادامه داد: بدون تردید، اختلاف نظر بین دو طرف وجود دارد اما به این مسأله خوشبین هستیم که در صورت وجود اراده، این اختلاف نظرها را می‌توان حل کرد.» «اشتاین مایر» نیز با اذعان به دشواری‌های مسیر راه حل سیاسی بحران سوریه، خواستار اقدام‌های اعتمادساز بیشتر بین ایران و عربستان شد.

هشدار درباره سوء استفاده از تریبون‌های رسمی

روزنامه «جمهوری اسلامی» در سرمقاله دیروز خود با تیتر «ضربه‌های خطرناک به نهادهای پشتوانه‌ای» نوشت: «این روزها سخنان بسیاری در مورد سوءاستفاده‌ای که بعضی افراد از سخنرانی قبل از نماز جمعه به عمل آورده و گفته‌اند عوامل نفوذی امریکا در تمام لایه‌ها و نهادهای نظام حضور دارند، بر سر زبان‌هاست و عموماً از اینکه چرا اجازه داده می‌شود برخی از افراد که جایگاه نماز جمعه را به درستی نمی‌شناسند و تلاش می‌کنند محفوظات خود را از چنین بلندگوی مقدس و مهمی به خورد مردم بدهند تا اهداف شخصی یا جناحی‌شان را ترویج کنند از این جایگاه استفاده کنند، اظهار تأسف می‌کنند.

این روزنامه در ادامه نوشته « عده‌ای از همین قماش افراد نیز وقتی تلاش‌های خود را برای تحت تأثیر قرار دادن مراجع عظام تقلید برای موضعگیری علیه برجام بی‌اثر می‌یابند، به جای آنکه در افکار انحرافی خود تجدیدنظر کنند، تضعیف مرجعیت را در دستور کار خود قرار می‌دهند.»

تکذیب ادعای زنجانی درباره حق ثبت میلیاردی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره ادعای انتقادی بابک زنجانی در دادگاه مبنی بر اینکه ملک مادر و خواهرش را جزو اموال وی محسوب کرده‌اند، گفت: «پرونده در حال رسیدگی در دادگاه است و اطلاعات مربوط به این موضوع را به قاضی داده‌ایم و قابل پاسخگویی در این جلسه نیست.»

به گزارش «ایسنا»، احمد تویسرکانی در نشست خبری دیروز خود همچنین درباره ادعای دیگر بابک زنجانی درباره حق ثبت ۱۰ میلیاردی‌اش گفت: «خیر، این طور نیست و آنچه دریافت می‌شود، میزانی است که ذیل سند درج می‌شود.»

آخرین وضعیت مؤسسه «میزان»

مدیرعامل بانک صادرات ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت سپرده‌گذاران مؤسسه میزان اقدامات این بانک برای ساماندهی فعالیت‌های مؤسسه منحل‌ شده «میزان» را تشریح کرد.

اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک صادرات ایران با حضور در غرفه «ایسنا»، در بیست ‌و یکمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: «با هماهنگی هیأت تسویه و کارشناس رسمی دادگستری در شهر مشهد تیم ۳۰ نفره‌ای تشکیل شده.» وی افزود: «این تیم در حال بررسی مانده دقیق سپرده‌گذاران و دارایی‌های مؤسسه «میزان» است که نتیجه آن از طریق پیامک و ایمیل به اطلاع سپرده‌گذاران خواهد رسید.»

للـه‌گانی درباره‌ سرنوشت شعب مؤسسه «میزان» توضیح داد: «در حال حاضر تابلوهای میزان جمع‌آوری شده و تابلوهای بانک صادرات جایگزین آن شده است. شعب مؤسسه «میزان» نیز تا اتمام عملیات تسویه کامل با سپرده‌گذاران با سیستم‌های بانک صادرات مشغول فعالیت هستند.»

*********************************

روزنامه جام جم **

پوتین، دوم آذر به تهران می‌آید

مشاور رئیس‌جمهور روسیه گفت: ولادیمیر پوتین، ۲۳ نوامبر (دوم آذر) به ایران سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اوشاکوف گفت: رئیس‌جمهور ما در مجمع کشورهای صادرکننده گاز که بیست و سوم نوامبر برگزار خواهد شد،‌ شرکت خواهد کرد. این دیدار نخستین دیدار پوتین از تهران از سال ۲۰۰۷ محسوب می شود.

وی افزود: گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای نیز به‌ویژه با کشور میزبان انجام خواهد شد.

نصرالله جهانگرد: ارتباطی با دستگیرشدگان نداشتم

نصرالله جهانگرد که برخی رسانه‌ها پس از دستگیری نزار زاکا، تبعه لبنانی ساکن آمریکا در ایران، مدعی ارتباطاتی میان او و این تبعه لبنانی شده بودند در گفت‌وگویی اظهار کرد: ما و همکارانمان هیچ‌گونه تماس و ارتباطی با این مجموعه‌های گفته شده [جاسوس دستگیر شده] نداشتیم و مطالبی که در این باره مطرح شده، صحیح نبوده است.

به گزارش تسنیم، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسش دیگری درباره بحث «نفوذ» در رسانه‌ها، تاکید کرد: با این موضوع آشنایی نداشته و اطلاعی از آن ندارد.

توهین نامزد انتخابات آمریکا به مردم ایران

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی گستاخانه و توهین‌آمیز ملت ایران را «تروریست» خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از جوئیس ژورنال، دونالد ترامپ که در جمع هوادارانش سخن می‌گفت ضمن انتقاد از سیاست‌های باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، درباره رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی گستاخانه درباره توافق هسته‌ای گفت: «این توافق، یک ملت تروریست را ثروتمند کرده است و به اشاعه تسلیحات هسته‌ای منجر می شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *