ادعیه ماه رمضان تقویت کننده روح انسان

این دعاهایی که در این ماه‌هاست، در روزها هست، خصوصاً، در ماه رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان، اینها انسان را همچو تقویت روحی می‌کند ـ اگر کسی اهلش باشد، ماها که نیستیم ـ همچو تقویت روحی می‌کند و همچو راه را برای انسان باز می‌کند و نورافکن است برای اینکه، این بشر را از این ظلمت‌ها بیرون بیاورد و وارد نور کند که معجزه آساست.

امام خمینی می‌فرماید: ماه مبارک با آن همه برکاتی که دارد، نمی‌توانیم از عهده شکر یکی‌اش براییم اما باید کوشش کنیم. در این ماه تفاوت داشته باشیم با سایر ماه‌ها و دنبال این باشیم که ان شاءالله «لیلة القدر» را دریابیم.

ماه مبارک رمضان، ماهی که به ماه مهمانی الهی شناخته می‌شود و بر اساس روایتی از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، ماهى است که ابتدایش رحمت، میانه‌‏اش مغفرت و پایانش اجابت و آزادى از آتش جهنم است. در همین راستا سال‌ها پیش امام خمینی (ره) در موقعیت‌های مختلف به بیان نکاتی ارزشمند دربارۀ فضیلت و مقام و منزلت ماه مبارک رمضان پرداخته‌اند که در ادامه به بخشی از آن فرمایشات اشاره می‌کنیم:

*****

این ماه مبارک با آن همه برکاتی که دارد، ما نمی‌توانیم از عهده شکر یکی‌اش براییم اما باید کوشش کنیم که در این ماه مبارک رمضان که بر ما گذشت، اگر حالی پیدا شد، این حال را تا ماه رمضان دیگر نگه داریم و اگر حالی پیدا نشد متأسف باشیم و کوشش کنیم که پیدا کنیم. این هیاهوها همه رفتنی است، تمام شدنی است، آنچه که هست آنی است که پیش خود ماست، آن باقی است و با ماست و ما باید کوشش کنیم که باطن خودمان را اصلاح کنیم.

صحیفه امام، ج 20، ص53، خرداد ماه 65

مائده‌های آسمانی

در این ماه فرق داشته باشیم با سایر ماه‌ها و دنبال این باشیم که ان شاءالله «لیلة القدر» را دریابیم، برکات «لیلة القدر» را که قرآن در آن نازل شده است، همه سعادت عالم در آن شب نازل شده است و از این جهت، از همه شب‌های عالم بالاتر است، این را بتوانیم ادراک کنیم، درک کنیم، خداوند ان شاءالله، شماها را توفیق بدهد که با سلامت و سعادت وارد در «ضیافة الله» بشوید و از آن مائده‌های آسمانی که قرآن و ادعیه است ان شاءالله همه مان مستفیض شویم و با یک روح سالم وارد شویم و «لیلة القدر» [را] هم دریابیم، سَلامُ هِی حَتی مَطْلَعِ الفَجْرِ.

صحیفه امام، ج13، ص36، تیر 59

ارزش دعا

این دعاهایی که در این ماه‌هاست، در روزها هست، خصوصاً، در ماه رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان، اینها انسان را همچو تقویت روحی می‌کند ـ اگر کسی اهلش باشد، ماها که نیستیم ـ همچو تقویت روحی می‌کند و همچو راه را برای انسان باز می‌کند و نورافکن است برای اینکه، این بشر را از این ظلمت‌ها بیرون بیاورد و وارد نور کند که معجزه آساست. به این دعاها عنایت کنید.

صحیفه امام، ج13، ص21، تیر ماه 5

منبع : سایت عقیق

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *