اربعین نمایش قدرت اسلام | حاج محمودکریمی

خانه / پیشنهاد ویژه / اربعین نمایش قدرت اسلام | حاج محمودکریمی

اگر به اینجا آمدیم، انگار به خانه خودمان آمدیم. اختلاف بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها، اختلاف میان امام رضاو امام حسین است. دشمنان به دنبال همین است.

اربعین نمایش قدرت اسلام | حاج محمودکریمی

هیات:محمود کریمی مداح اهل بیت علیهم السلام شب پنجشنبه ۱۱ شهریورماه در آخرین شب عزاداری حسینیه داود العاشور بصره با حضور مداحان ایرانی طی سخنانی ضمن قدردانی از تلاش مسئولین این هیأت اظهارداشت: از تمام عزاداران خواستارم در این چند شب اگر اشتباه و بدخلقی از ما دیدند، حلال کنند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی رحمه الله می‌فرماید ملیت ما اسلام است، تصریح کرد: اگر به اینجا آمدیم، انگار به خانه خودمان آمدیم. اختلاف بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها، اختلاف میان امام رضا علیه السلام و امام حسین علیه السلام است. دشمنان به دنبال همین است. همه عالم دیده است که قدرت شیعه امیرالمومنین علیه السلام در اربعین دیده می‌شود.

کریمی با بیان اینکه من شما را بسیار دوست دارم، افزود: چه کسی می‌تواند، یکی را از جای دیگری بیاورد تا با یک زبان مشترک بخواند و همه هم بفهمند؟ این عشق به امام حسین علیه السلام است. امام حسین علیه السلام ما را دور هم جمع می‌کند. امام رضا علیه السلام هم می‌فرماید دور امام حسین علیه السلام جمع شوید.

این مداح اهل بیت علیهم السلام گفت: هیأت شما، هیأتی شاخص در عراق است. تصاویرش را همه می‌بینند. جوان‌هایی را اینجا می‌بینم که مثل ابر بهار گریه می‌کنند. روز قیامت اگر حضرت زهرا علیها السلام بپرسند شما چه کاره هستید؟ نمی‌توان گفت من روضه‌خوان هستم مگر اینکه روضه بخوانید. یعنی اگر زمانی که روی منبر روضه خوانده می‌شود، شما هم با او همراهی کنید تا نام شما هم به عنوان روضه‌خوان نوشته شود.

اربعین نمایش قدرت اسلام | حاج محمودکریمی

وی با بیان اینکه در تهران، از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت حاضر در مراسم، شاید یک نفر حسین بگوید و درجه او از همه بالاتر شود، گفت: یک عالمی در مکاشفه امام حسین علیه السلام را زیارت کرد و از ایشان پرسید چه کسی از همه بهتر شما را صدا می‌زند؟ امام حسین علیه السلام فرمود پیرزنی است که در فلان روستا در سماوه، عصرها کنار برکه می‌آید. او غروب کنار آن برکه آمد. دید پیرزنی آمد که عقل کاملی هم نداشت، با چوبی در دست آمد و کنار آب نشست. او چوب را داخل آمد می‌زد و می‌گفت: حبیبی یا حسین.

کریمی با طرح یک سوال گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها زیر دِین امیرالمومنین علیه السلام ماند؟ ابدا. سوال کرد آیا مرا حلال کردی؟ چطور ممکن است زیر دِین ما بماند؟ جواب همه گریه‌هاتان را حضرت زهرا سلام الله علیها خواهد داد.

فیلم سخنان محمود کریمی را اینجا مشاهده کنید:

این مداح اهل بیت علیهم السلام همچنین در این مراسم نوحه‌ای با موضوع محور مقاومت خواند و عراق، ایران، سوریه، یمن و بحرین را ملت امام حسین معرفی کرد. فیلم این نوحه‌خوانی را اینجا مشاهده کنید:

 ۳ شب مراسم حسینیه مرحوم حاج داوود العاشور در شهر ابوالخصیب (بصره) در شب‌های ۲۳، ۲۴ و ۲۵ ماه محرم (سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه) ۹ تا ۱۱ شهریور، با مرثیه‌خوانی محمود کریمی، سیدمجید بنی‌فاطمه و میثم مطیعی برگزار شد.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *