ازدواج آسان زوج بسیجی در امامزادگان شهرکرد برگزارشد + تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / ازدواج آسان زوج بسیجی در امامزادگان شهرکرد برگزارشد + تصویر

همزمان فرخنده میلاد امام حسن عسکری علیه السلام و هفته مبارک بسیج، زوج جوان بسیجی آقای ابراهمیی وخانم نیازی مراسم عقد خود را درحرم مطهر امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما برگزار کردند.

ازدواج آسان زوج بسیجی در امامزادگان شهرکرد برگزارشد + تصویر

همزمان فرخنده میلاد امام حسن عسکری علیه السلام و هفته مبارک بسیج، زوج جوان بسیجی آقای ابراهمیی وخانم نیازی مراسم عقد خود را درحرم مطهر امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما برگزار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این ایام که ویروس منحوس کرونا زندگی را  اجتماعی مردم را تغییر داده و باید برای سلامت فردی و اجتماعی همه اصول بهداشتی را رعایت  کنیم و محافل و مجالس از جمله مراسم جشن بدون حضور جمعیت برگزار شود، از بهترین روش برای عمل کردن به حدیث شریف پیامبر اعظم صل الله علیه وآله وسلم ” النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی‏ ” ازدواج، سنّت من است، هر کس از سنّت من رویگردان شود از من نیست” ،  ازدواج آسان است.

ترویج ازدواج آسان، فرزند آوری و برگزاری برپایی محافل جشن ازدواج در اماکن مقدسه به معنویت این سنت نبوی اضافه می کند و مقدمات را برای سایر زوج های جوان فراهم می کند، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مى‏فرماید: “مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً کَانَ لَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ مَنْ سَنَّ سُنَّةً سَیِّئَةً کَانَ عَلَیْهِ‏ وِزْرُهَا وَ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَة ” کسى که طریقه خوبى را پایه گذاری نماید، اجر و ثواب هر کس که تا روز قیامت به آن عمل کند را دارا است و کسى روش نکوهیده ای را اختراع نماید، گناه آن و هر کس که عمل به آن تا روز قیامت کند بر عهده او است.

زوج جوان بسیجی آقای ابراهمیی و خانم نیازی  مراسم ازدواج خود را با رعایت اصول بهداشتی به صورت محدود با حضور والدین عروس و داماد،  همزمان فرخنده میلاد امام حسن عسکری علیه السلام و هفته مبارک بسیج، در حرم مطهر امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار کردند و خطبه عقد را حجت الاسلام والمسلمین فاطمی  امام جمعه موقت و رییس حوزه علمیه امامیه شهرکرد قرائت کردند.

ازدواج آسان آنهم با زمزمه معنوی وموسیقیایی “ذکر مکرر صلوات، یاد شهیدان در جوار  امامزادگان بی تردید شب و روزی  خاطره انگیز و به یادماندنی را رقم خواهد زد، “اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است. در اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی نیز همین طور بود،  ولی فرهنگ تکاثر ،تفاخر و سرمایه داری، کار را مشکل کرد”.

سادگی این مراسم معنوی حرف اول و آخر را می زند، اینجا خبری از چشم و هم چشمی های مرسوم نبود و همه چیز در سادگی خلاصه می شده. مهمانان لباس هایشان ساده و پوشش خانم ها  با چادر  بود.  

جمعیت اندکی به صورت خانوادگی(خانواده های عروس و داماد)در اطراف ضریح مطهر نشسته بودند و جایگاه ویژه عروس و داماد در مقابل ضریح مطهر امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما با تزیین و زوج جوان بسیجی در جایگاه قرار گرفتند و خطبه عقد با ذکرشریف صلوات قرائت شد.

امامزادگان، قبور مطهر شهدا در سراسر کشور همانگونه که سنگری برای دفاع از ارزش های انقلاب و اسلام است می تواند محلی بسیار معنوی برای بهترین خاطرات کل عمر انسان مراسم عقد و ازدواج آسان باشد.

دراین مراسم معنوی حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تبریک فرخنده میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام و هفته مبارک بسیج  و تبریک ویژه به زوج جوان بسیجی، با تقدیم یک جلد قرآن مجید نفیس به آقا داماد و عروس خانم ،  گفت: امامزادگان استان برای برگزاری مراسم معنوی عقد زوج های جوان آمادگی لازم را دارند.

شایان ذکراست: امامزادگان حلیمه خاتون و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد (معروف به امامزادگان دو خاتون) دختران ابراهیم مجاب از فرزندان حضرت موسی ابن جعفر علیه السلام هستند که در کربلای معلی و در جوار حرم مطهر حضرت سیدالشهدا علیه السلام دفن شده و ضریح مطهرش را میلیونها انسان عاشق زیارت می کنند.

امامزادگان دو خاتون شهرکرد که در ضلع غربی خیابان ولیعصر (اوحنافداه) جنوبی و هسته مرکزی و تاریخی اولیه شهر بر روی قبور قرار گرفته است  از دوره اتابکان در قرن هفتم هجری قمری،ساختمانی بر روی قبور این امامزادگان احداث که در دوره مشروطیت به دستور امام جمعه وقت تخریب و ساختمان فعلی جایگزین آن شده است.

این اثر در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۵۸۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران اسلامی به ثبت رسیده است، ساختمان اصلی امامزادگان از خشت و آجر ساخته شده و در داخل مقبره ضریحی فلزی قرار دارد که در داخل ضریح دو قبر متصل به یکدیگر وجود دارد که تاریخ ۱۲۸۶ ه. ق بر روی معجر چوبی آن حک گردیده است.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *