ازدواج سنت حسنه برای کسب فضایل است

خانه / استان ها / ازدواج سنت حسنه برای کسب فضایل است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: ازدواج سنت حسنه برای کسب فضایل و زدون رذایل اخلاقی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام  گفت: یکی از محیط هایی که برای انسان سازندگی فوق العاده دارد، محیط خانه است. در محیط خانه زن و مرد می توانند بسیاری از فضایل انسانی را کسب کنند و رذایل اخلاقی فراوانی را از خود بزدایند.

حجت الاسلام کریم سرافراز، افزود: اگر بگوییم محیط خانه مثل جبهه مکتب انسان سازی است،‌مبالغه نکرده ایم. شرع مقدس اسلام به ازدواج عنایت و تأکید فوق العاده ای دارد، بطوری که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند:” ماَ بُنیَ بِناءً فِی الاسلام أحبُّ الیَ الله عزَّوجل مِنَ التزویج”، یعنی هیچ بنایی در اسلام محبوب تر از ازدواج نزد خداوند متعال نیست.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، ادامه داد: حضرت علی علیه السلام نیز فرموده اند:‌” ازدواج کنید که همانا ازدواج کردن سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است،‌که همواره می فرمودند؛ هرکس که دوست دارد از سنت من تبعیت کند،‌همانا ازدواج کردن از سنت من است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: بقای نسل، آرامش و تعادل روحی و جسمی، سلامت اخلاقی و اجتماعی، تأمین نیاز طبیعی و غریزی انسان، ارضای حس محبت کردن و مورد محبت قرار گرفتن از فواید سنت حسنه ازدواج است.

حجت الاسلام سرافراز، افزود: علامه محمدتقی جعفری فرمودند؛ برتراندراسل، فیلسوف مشهور اروپایی به من نوشت چرا اسلام اینقدر به ازدواج بها داده و برای آن قانون وضع کرده است؟ من در جواب نوشتم؛ مسئله انسان است. با ازدواج می خواند انسان بوجود آید.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان ، با اشاره آیاتی از کلام الله مجید پیرامون اهمیت اصل ازدواج و تشویق همگان به این امر و سنت نیکو، گفت: خداوند در آیه شریفه 21 سوره روم، فرموده اند:‌از نشانه های خداوند این است که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و در میانتان مودت و رحمت قرار داد. در این نشانهایی است برای گروهی که تفکر می کنند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی در ادامه به تشریح آیات شریفه 3 از سوره مبارکه نساء و 32 از سوره مبارکه نور پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *