از آثار مهم سوگواری بر امام حسین پاک شدن نفس انسان

از آثار مهم سوگواری بر امام حسین پاک شدن نفس انسان

خانه / پیشنهاد ویژه / از آثار مهم سوگواری بر امام حسین پاک شدن نفس انسان

آیت‌الله جاودان گفت: یکی از مهمترین آثار و نتایج ماه محرم و سوگواری برای امام حسین علیه السلام پاک شدن نفس و جان انسان است.

از آثار مهم سوگواری بر امام حسین پاک شدن نفس انسان

آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین آثار و نتایج ماه محرم و سوگواری برای امام حسین علیه السلام پاک شدن نفس و جان انسان است.

آیت‌الله جاودان افزود: اگر انسان بتواند این پاکی و طهارت ناشی از سوگواری برای امام حسین علیه السلام را با پرهیز از گناه حفظ کند و آن را به معنویت ماه مبارک رمضان وصل کند می‌تواند به مرحله بالاتر از تزکیه نفس دست یابد.

از آثار مهم سوگواری بر امام حسین پاک شدن نفس انسان
از آثار مهم سوگواری بر امام حسین پاک شدن نفس انسان

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عمل صالح سبب طهارت و پاکی نفس می‌شود، ابراز کرد: طهارت و پاکی انسان با عمل صالح آغاز می‌شود، اگر شخص اعضا و جوارح خود را از آلودگی گناه حفظ کند و تنها به عمل صالح مشغول باشد، می‌تواند طهارت و پاکی نفس خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه هرکس عمل صالح و پاک را انجام دهد شرح صدر پیدا می‌کند، اظهار کرد: انسان برای انجام اعمال صالح همواره باید محاسبه نفس داشته باشد که هر عملی را بدون حساب و کتاب انجام ندهد.

استاد حوزه علمیه درباره هدایت خاص الهی، بیان کرد:‌ وقتی انسان در ماه‌هایی همچون محرم یا ماه مبارک رمضان بر اعمال خود بیشتر مراقبت کرده و عمل صالح انجام دهد که نفس خود را پاک و طاهر کند خداوند به او شرح صدر داده و هدایت خاص خود را شامل حال او می‌کند.

آیت الله جاودان با بیان اینکه برای پاکی و طهارت نفس انسان باید استقامت و ایستادگی و صبر داشته باشد، عنوان کرد: ایستادگی و استقامت بر انجام عمل صالح به مرور بر جان و روح انسان نفوذ کرده و آن را پاک و طاهر می‌کند، همین طهارت و پاکی نفس انسان را به صراط مستقیم هدایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بهای هدایت خاص الهی مراقبت و محاسبه نفس است، گفت: هدایت خاص برای کسانی که طالب آن باشند، چنین افرادی بر اعمال و رفتار خود مراقبت دارند و شرح صدر پیدا می‌کنند، به واسطه همین عوامل به اذن الهی وارد دارالسلام خواهند شد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد:‌ آنان که به دارالسلام وارد می‌شود در حقیقت همسایه خداوند متعال می‌شوند و خداوند آنها را به صورت خاص سرپرستی می‌کند.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *