از برگزاری مجالس محرم با حفظ سلامتی مردم کوتاه نمی‌آییم |حجت الاسلام قمی

خانه / پیشنهاد ویژه / از برگزاری مجالس محرم با حفظ سلامتی مردم کوتاه نمی‌آییم |حجت الاسلام قمی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت : ما کوتاه نمی‌آییم و جلسات را با هرسختی و با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار خواهیم کرد.

از برگزاری مجالس محرم با حفظ سلامتی مردم کوتاه نمی‌آییم |حجت الاسلام قمی

هیات:همایش مجازی ۱۰ هزار هیأت برگزیده کشور صبح روز یکشنبه ۱۰ مردادماه با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حاج منصور ارضی مداح اهل بیت علیهم السلام به صورت زنده در اپلیکیشن «تکیه» برگزار شد.

از برگزاری مجالس محرم با حفظ سلامتی مردم کوتاه نمی‌آییم |حجت الاسلام قمی

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: هدف ما احیا و تعظیم شعائر حسینی است و امسال بیش از گذشته خود را مسئول می‌دانیم.

وی افزود: امسال بنا داریم حال و هوای شهر را محرمی کنیم تا مشخص باشد که محرم شده است. اگر کسی نمی‌خواهد این چنین شود ابلیس است، زیرا سرسلسله ابلیس به دنبال افول این مجالس است.

قمی گفت: سال گذشته هیأت‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجالس عزاداری را برپا کردند که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت و صدر تا ذیل وزارت بهداشت نیز تجلیل کردند. امسال نیز همه ما مسئولیم تا با رعایت دستوالعمل‌ها مجالس را باشکوه برگزار کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: هر هیأت محلی مسئول تام محله و هر هیأت شهری مسئول تمام شهر است و باید کمک کنند تا دیگر هیأت‌ها نیز امسال جلسات خود را برگزار کنند. ما در سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها همچون جامعه ایمانی مشعر، هیأت رزمندگان اسلام و … خادم شما در این مسیر هستیم.

وی گفت: در نسبت هیأت با دولت به آیت‌الله رئیسی عرض کردم که هیأتی‌ها کمک‌رسان شما خواهند بود. نباید قدرت لایزال هیأت‌ها را دست کم گرفت. البته تمام ارکان حاکمیت باید به هیأت‌ها به منظور برگزاری جلسات کمک کنند اما اگر کمکی هم نشد با تمام سختی‌ها مجالس را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار خواهیم کرد.

قمی در پایان خاطرنشان کرد: ما کوتاه نمی‌آییم و جلسات را با هرسختی و با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار خواهیم کرد.

محرم امسال ایران را سیاه‌پوش کنید

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش پایانی این همایش در جمع‌بندی اظهار داشت: در هر شهری یک هیأت یا گروه جهادی بناست پای کار بیاید تا هر فردی خواست در خانه‌اش پرچم بزند کمک‌رسانی شود. برای این کار سامانه‌ای در حال تعبیه است که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فضاسازی امسال بسیار مهم است، تصریح کرد: یک خیابان شهر با کمک تمام هیأت‌ها مفصل سیاه‌پوش شود تا الگویی برای دیگر مناطق باشد. بناهای بزرگ نیز با کمک نهادها سیاهپوش شود تا حال و هوای محرم جاری شود.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: ماذنه‌های مساجد و حسینیه‌ها ذکر اباعبدالله را پخش کنند و دسته‌های عزاداری با رعایت دستورالعمل‌ها و کنترل‌های لازم مانند مشهد در روز تاسوعا و عاشورا در یک خیابان مشخص عزاداری کنند. معتقدیم دسته‌روی می‌توان انجام داد.

باباخانی افزود: به خادمان هیأت‌ها و مساجد با سقف بلند شاید امسال فشار بیش‌تری وارد شود تا دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود زیرا شاید چندین نوبت جلسه در این مکان‌ها برگزار شود.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در هیأت‌ها برای حضور خانواده‌ها تدارک خیمه کودک دیده شود تا با فرزندان حضور پیدا کنند.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا دستورالعمل‌ها به صورت کامل رعایت شود. هیأتی‌ها در زمان جنگ جان خود را فدا کردند. در کرونا هم اینچنین کردند قطعا در محرم امسال نیز با تمامی سختی‌ها دستورالعمل‌ها را رعایت خواهند کرد.

باباخانی در پایان خاطرنشان کرد: شعارهای «هر خانه یک پرچم»، «هر ایرانی یک پرچم» و «نسل حسینی» در محرم امسال دنبال می‌شود که با همدلی و هم‌افزایی هیأت‌ها برای تحقق آن تلاش کنند.

در بخشی از این مراسم مدیران هیأت‌های استان‌های مختلف نکاتی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری جلسات محرم ارائه کردند و از عزم جدی خود برای برگزاری مجالس باشکوه با رعایت دستورالعمل‌ها در محرم امسال خبر دادند.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *