از عبادتهای بسیار مهم گریه بر امام حسین است | استاد انصاریان

خانه / پیشنهاد ویژه / از عبادتهای بسیار مهم گریه بر امام حسین است | استاد انصاریان

حجت الاسلام انصاریان عبادت را بسیار مهم دانسته و گفت: گریه بر وجود مقدس ابی عبدالله الحسین از عبادت‌های بسیار مهم و ویژه است،زیرا آمرزش گناه ، رحمت و شفاعت پیغمبر و اهل بیت را به همراه دارد.

از عبادتهای بسیار مهم گریه بر امام حسین است | استاد انصاریان

هیاتحجت الاسلام و المسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه با استناد به آیات و احادیث به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم به سخنانی پرداخته و در خصوص عبادت گفت: عبادت دارای یک معنای جامع و کامل است چرا که هر کاری را برای خداوند متعال مانند انجام کارهای خیر ، واجبات و مستحبات عبادت محسوب می‌شود.

 وی با استناد به سوره مبارکه بقره آیه ۲۵ ادامه داد: عبادت تجارتی که همراه با سودآوری ابدی است بنابراین عبادت ، انجام کارهای خیر ، نیکی کردن، اخلاق ، کمک کردن به خلق و غیره محصولات بهشتی هستند اما در دنیا اعمال محسوب می شود ولی در قیامت به صورت بهشت نمایان می شود.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان احدی از بهشت پروردگار بیرون رانده نخواهد شد، چرا که بهشت ملک و سرزمین بندگان صالح خداوند متعال است که در دنیا این ملک را برای خود فراهم کرده‌اند، بنابراین هر کار نیک و خیر اگر برای خدا انجام شود، عبادت محسوب می‌شود.

استاد اخلاق با استناد به حدیثی از امام صادق علیه السلام درباره تسبیحات اربعه حضرت زهرا سلام الله علیها ادامه داد: تسبیحات اربعه حضرت زهرا سلام الله علیها با ارزش است، زیرا برابر با ۲ هزار رکعت نماز است در این تسبیحات تمام ستایش ها فقط مخصوص خداوند است چراکه پروردگار عالم از هر عیب و نقصی پاک و مبرا است، بنابراین خداوند متعال را باید ذاکر بود و این ذکر گفتنها سبب کاشتن نهال در بهشت می شود.

از عبادتهای بسیار مهم گریه بر امام حسین است | استاد انصاریان

حجت الاسلام انصاریان با استناد به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم گفت: خداوند لعنت می کند کسی را که همه چیز را برای خود می خواهد و برای دیگران چیزی را نمی خواهد،  مهمان رحمت و برکت به همراه خود می‌آورد و تمام بلاهای ساکنین خانه را جمع می کند و باخود به بیرون از خانه می برد از این رو باید مهمان نواز بود.

وی ادامه داد: انجام هر کار مثبت مانند نماز خواندن ، مسجد رفتن ، نماز جماعت خواندن سلام کردن و غیره عبادت است و عبادت تجارت با منفعتی است زیرا تجارت بهشت است.

حجت الاسلام انصاریان گفت: در کاروان نوبت ، انبیاء الهی و ائمه اطهار علیهم السلام همیشه بنده و عبد پروردگار عالم بوده‌اند، بنابراین انسان نباید در دام شیطان گرفتار شود، و دچار ناشکری و ناسپاسی شود چرا که این ناشکری کردن سبب از بین بردن سرمایه‌های گذشته می شود زیرا خداوند عالم از همه چیز بی نیاز است ، اما انسان با ناشکری کردن از رحمت و بهشت خداوند دور می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از عبادتها که دارای اولویت ویژه ای است ، گریه بر وجود مقدس ابی عبدالله الحسین علیه السلام است هرگاه مردم دور هم بنشینند و برای امام حسین علیه السلام گریه کنند خداوند سه چیز را به آنها اعطاء می کند این سه چیز شامل  آمرزش گناه ، رحمت و شفاعت پیغمبر و اهل بیت علیهم السلام است.

منبع: وارث

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *