استاد انصاریان | اگر پول ندارید، با اخلاق هزینهٔ مردم شوید

خانه / علما وسخنرانان / دیگر سخنرانان / استاد انصاریان | اگر پول ندارید، با اخلاق هزینهٔ مردم شوید

اگر به این درک برسیم و لمس کنیم که روزی که خدا رزق محبتش را تقسیم کرد، مرا هم لایق دانست تا از محبت تقسیم‌ شده‌اش در دل ما هم بریزد به حال و مقام بالایی می‌رسیم.

استاد انصاریان | اگر پول ندارید، با اخلاق هزینهٔ مردم شوید

هیات: استاد انصاریان، همانطور که خداوند به بندگان محبت می‌کند، محبت بندگان به یکدیگر را نیز ضروری دانست و گفت: مؤمن زبانِ «به من چه» ندارد. خدا در قرآن به پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم می‌فرماید: مستحق‌هایی که به تو مراجعه می‌کنند، بیشتر این مستحق‌ها آبرودار هستند. امروز هم با این اوضاع، مستحق بسیار است. خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید: حبیب من اگر نداشتی به مستحقان کمک کنی، آنها را ردّ نکن و نگو «به من چه» که دچار مشکل شده‌ای! برو و از خدا بپرس بلکه خیلی نرم و با محبت بگو: مشکل زمین نمی‌ماند و حل می‌شود. چندروزی با همدیگر صبر کنیم، خدا ما را می‌بیند و صدای ما را می‌شنود. به محض اینکه جنس یا پولی به من رسید، هر مقدار که مشکلت را حل می‌کند، به تو می‌دهم. حضرت می‌فرمودند: اگر پول ندارید، با اخلاق هزینهٔ مردم بشوید.

استاد انصاریان | اگر پول ندارید، با اخلاق هزینهٔ مردم شوید

استاد انصاریان افزود: امروز هم هستند کسانی که نسبت به نیازمندی و مشکلات دیگران بی‌تفاوت نیستند. حتی وقتی مستحقی به این افراد مراجعه می‌کند و چیزی نداشتند، از خود مستحق بر آنها سخت‌تر می‌گذشت.

حجت الاسلام انصاریان گفت؛ اگر به این درک برسیم و لمس کنیم که روزی که خدا رزق محبتش را تقسیم کرد، مرا هم لایق دانست تا از محبت تقسیم‌ شده‌اش در دل ما هم بریزد به حال و مقام بالایی می‌رسیم.

منبع: وارث

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *