مراسم جشن عید سعید غدیر در مسجد جامع ازگل برگزار شد + گزارش تصویری

خانه / مطالب و رویدادها / مراسم جشن عید سعید غدیر در مسجد جامع ازگل برگزار شد + گزارش تصویری

مراسم جشن عید سعید غدیر با سخنرانی استاد فاطمی نیا و مداحی آقای موسوی سجاسی و حاج مرتضی طاهری در مسجد جامع ازگل برگزار شد

مراسم جشن عید سعید غدیر با سخنرانی استاد فاطمی نیا و مداحی آقای موسوی سجاسی و حاج مرتضی طاهری در مسجد جامع ازگل به همت هیات رزمندگان اسلام برگزار شد.
در ادامه متن گزیده ای از سخنان استاد فاطمی نیا را می خوانید:
واقعۀ غدیر را کسی انکار نکرده است، از علمای اهل سنت هیچ کسی اعلام نکرده است که چنین واقعه ای نبوده است. روایات غدیر به 360 طریق می رسد، یکی از چیزهایی که می توان گفت هیچ مورخی حتی از اهل تسنن آن را از قلم نینداخته است بحث غدیر است. گاهی اوقات بی انصافی هایی پیش می آید و یک عده می خواهند القا شبهه بکنند. کتاب الغدیر کتاب جنجالی و دعوا و معرکه که نیست، علامه امینی عاشق بوده است، در بعضی جاها قلمش تند شده است. اگر برادران اهل سنت این کتاب را نخوانند کلاه سرشان می رود، این کتاب، یک کتاب علمی است.
کتاب الغدیر، کتاب و سنت و ادب است و از سه راه رفته است، اگر با قرآن سر و کار دارید امیرالمؤمنین علیه السلام فضائلش در قرآن ذکر شده است، اگر با حدیث سر و کار دارید 360 نفر احادیث غدیر را نقل کرده اند، اگر با ادب کار داری ده ها تن شاعر بزرگ و مطرح غدیر را به شعر کشیده اند. این از ابتکار علامه امینی بوده است که کتاباً و سنتاً و ادباً از سه راه بحث کرده است.
قبل از ایشان هم علامه میرحامد حسین هندی بوده است که کتاب ابقات را نوشت و آنقدر نوشته بود که دست راستش از کار افتاد.
بعضی از افرادی که مغرضانه نظر می دهند گفتند که واقعۀ غدیر ثابت شده است و هیچ کاریش نمی شود کرد. احادیث آنهم که ثابت شده است. نمیشود که واقعۀ غدیر، شعرای غدیر، را منکر بشویم. اینکه پیامبر اکرم صل الله علیه و آله فرمودند من کنت مولا فهذا علیُ مولا، معنای مولا چیست؟ مولا بیست و پنج تا معنا دارد، حالا از کجا معلوم این مولا که پیامبر در روز غدیر فرمودند به معنای امامت و خلافت است؟ مولا به معنای مالک آمده است، به معنای صاحب آمده است، به معنای خادم آمده است، و بسیار معناهای دیگر هم دارد. یکی از معانی که تمام لغوی ها نوشته اند اولاء به تصرف. کسی که اولاء به تصرف باشد، این را همۀ لغویون دارند.
پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله این طور شروع می کند، همه هم نوشته اند، اگر این طور نبود ما سر این مولا ممکن بود بحثمان تا قیامت طول بکشد. این که می گوید من مولای هرکس هستم علی مولای اوست یعنی چه؟ یعنی علی شریک اوست؟ پیامبر صل الله علیه و آله ابتدا به مردم می گوید من به شما از خودتان اولی به تصرف نیستم؟ همه تائید کردند. پس پیامبر ادامه داد من کنت مولا  فهذا علیُ مولا. اگر من اولی به تصرف هستم این علی هم همین است. اگر معنای مولا را خراب بکنیم شأن پیامبر را پائین آورده ایم.
خلاصه آمدند و خواستند معنای مولا را بپیچانند ولی دیدند که نمی شود، اینجا سیاق کلام چیز دیگری را نشان نمی دهد.
در ادامه این مراسم؛ ذاکرین اهل بیت علیه السلام  آقای موسوی سجاسی و حاج مرتضی طاهری به مدیحه خوانی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *