استاد قرائتی؛ توجه به پیوند نماز و مهدویت ضرورت دارد

خانه / علما وسخنرانان / استاد قرائتی؛ توجه به پیوند نماز و مهدویت ضرورت دارد

تمام دعاها مستحب است و تنها یک دعای واجب داریم و آن «اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیمَ» است که باید همه مسلمانان روزانه ده بار آن را در نمازهای واجب خود تکرار کنند و این بیانگر آن است که خطر انحراف از مسیر حق بسیار جدی است.

به نقل از خبرگزاری شبستان، دومین گردهمایی سال 1396 مدیران بنیاد استان‌ها طی روزهای 9 و 10 اسفندماه در تهران برگزار شد.

در این گردهمایی پس از ارائه گزارش فعالیت‌ها و نظرات دبیران شورای برنامه ریزی مناطق شش‌گانه بنیاد، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس هیأت امنای بنیاد به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام قرائتی گفت: باید با مطالعه دائم اطلاعات خودتان را در مورد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به روز کنید و از مشارکت روحانیون، دانشگاهیان و سایر افراد علاقمند و داوطلب در تبلیغ فرهنگ انتظار و مهدویت کمک بگیرید.

وی ضمن توصیه به برنامه‌ریزی برای انجام امور، پرداختن به کارهای واجب و اساسی، توجه به پیوند نماز و مهدویت و همچنین مهدویت و عاشورا را از ضروریات دانست و از مدیران خواست تا گزارش مستمر فعالیت استان را به طور مستمر به امام جمعه استان ارائه و از نظرات ایشان بهره‌مند شوند.

قرائتی گفت: خداوند تمام هستی را برای انسان و انسان را برای عبادت و بندگی آفریده است.

وی افزود: تمام دعاها مستحب است و تنها یک دعای واجب داریم و آن «اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیمَ» است که باید همه مسلمانان روزانه ده بار آن را در نمازهای واجب خود تکرار کنند و این بیانگر آن است که خطر انحراف از مسیر حق بسیار جدی است.

بنابر این گزارش، در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمود متوسل، مدیرعامل بنیاد به تبیین رویکردها و برنامه‌های بنیاد در سال 1397 پرداخت.

وی گفت: تلاش بنیاد مرکز بر این است که کارهای ستادی در دفتر مرکزی انجام شود و کارهای اجرایی به استان‌ها محول شود و این مهم را با ارائه برنامه‌های سالانه به استان‌ها عملی کرده‌ایم.

متوسل با تأکید بر این که بنیاد رقیب هیچ یک از مؤسسات مهدوی فعال در کشور نیست، افزود: سیاست بنیاد جلب همکاری و جذب سایر فعالین در این حوزه است و بر این اساس از استان‌ها خواسته شده تا فعالان مهدوی را شناسایی و به مرکز اعلام نمایند.

وی ابراز کرد: یکی از تشکل‌هایی که می‌تواند نقش خوبی را در تبلیغ فرهنگ انتظار ایفا نماید، کانون‌های مهدوی دانشگاه‌ها است که در گردهمایی سراسری این کانون‌ها که در قم برگزار شد، توصیه شد که هماهنگی لازم را با دفاتر استانی بنیاد داشته باشند.

 همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت نیز با بیان اینکه 700 سال است که مهدویت با فرهنگ، سیاست، جامعه و رخدادهای کشور عجین شده است، افزود: اینکه مهدویت را در دعای ندبه روز جمعه و مناسبت‌ها محصور کنیم، با واقعیت مهدویت در جامعه و دنیا تناسب ندارد.

کلباسی با اشاره به پیشینه تاریخی فعالیت‌های مهدوی در کشور و نقش آن در دفاع مقدس، گفت: نگاه سطحی به این مهم باعث می‌شود که تنها به جزئی از اجزاء پرداخته شود در حالی که با موضوعی عمیق مواجه هستیم.

وی هدف از تشکیل مرکز تخصصی مهدویت را شناخت عمیق و حفاظت و حراست از موضوع مهدویت برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر با این مقوله در چارچوب علمی برخورد نشود، موجب برداشت‌های غلط و انحرافی می‌گردد.

گفتنی است، ارائه برنامه‌های معاونین و مدیران بنیاد مرکز و بیان دیدگاه‌ها و نظرات مدیران بنیاد استان‌ها از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *