استاد قرائتی مطرح کرد| پاسخ قرآن به شبهه توسل

خانه / علما وسخنرانان / استاد قرائتی مطرح کرد| پاسخ قرآن به شبهه توسل

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: وهابی‌ها توسل به غیر خدا و واسطه قرار دادن معصومین علیهم السلام و شهدا را شرک می‌دانند، در حالی که توسل به شخص نیست، بلکه به مقام و جایگاهی است که نزد پروردگار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سلسله جلسات درس‌هایی از قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام رضا علیه السلام بیان فرمودند: وهابی های توسلات ما را شرک می‌پندارند و فقط گفتن یا الله و توسل به خدای متعال را قبول دارند و معتقدند سایر نداها که به معصومان علیه السلام خطاب می شود غلط است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: آیه 132 سوره اعراف «وَ قالُوا مَهْما تَأْتِنا بِهِ مِنْ آيَةٍ لِتَسْحَرَنا بِها فَما نَحْنُ لَکَ بِمُؤْمِنينَ» جواب محکمی به وهابی‌ها است که توسل را شرک می‌دانند.
وی افزود: لجبازترین و سنگدل‌ترین آدم‌های روی زمین کفاری بودند که مقابل حضرت موسی علیه السلام ایستادند و گفتند اگر هزاران معجزه هم آوری ما ایمان نمی‌آوریم اما همین افراد هنگام گرفتار شدن به عذاب الهی به موسی علیه السلام روی‌ آوردند که دعا کند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: آنها به جسم حضرت موسی علیه السلام که متوسل نشدند در واقع به مقام  وی که با خدا ارتباط داشت، متوسل شده بودند تا در حق آنها دعا کند.
وی با بیان اینکه انسان هم می‌تواند موحد باشد و هم واسطه را قبول داشته باشد، ابراز کرد: کمک و توسل جستن ما از امام رضا علیه السلام به معنای نفی خدای متعال نیست، متأسفانه چنین مسائلی ساخته و پرداخته ذهن برخی از افراد است که مبنایی ندارد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: بخشیدن گناه کار خداست اما خداوند به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود تو در حق گناهکاران و مردمی که به خود ظلم کرده‌اند دعا کن تا مورد عفو و بخشش قرار گیرند، این نشان دهنده اینست که واسطه قرار دادن معصومین مبنای قرآنی دارد.
وی با اشاره به طلب استغفار در سحرگاهان به ویژه شب‌های قدر گفت: برخی افراد وقتی حال معنوی پیدا می کنند با گریه و عذرخواهی احساس سبکی و آرامش می‌کنند اما افرادی که اشکی ندارند احساس می‌کنند سنگین شده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد: سفارش شده است هر کار نیکی می خواهید انجام دهید در سومین شب قدر انجام دهید که فضیلت آن بیش از دو شب دیگر است؛ ثواب یک افطاری در شب 23 رمضان هزار برابر است، شب 23 ماه رمضان دو غسل دارد؛ تلاوت سوره های روم و عنکبوت دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه برای بخشیده شدن باید دیگران را بخشید، خاطرنشان کرد: گره کار مردم را باید باز کرد و سخت گیری نکرد تا گره از کار خودمان باز شود و کسی بهسخت نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *