استرخوتس: نامه رهبر ایران مسیحی یا مسلمان نمی‌شناسد، «انسانی» است

خانه / مطالب و رویدادها / استرخوتس: نامه رهبر ایران مسیحی یا مسلمان نمی‌شناسد، «انسانی» است

دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس معتقد است: من نامه رهبر ایران را خوانده‌ام و از این مسئله بسیار شگفت‌زده شده‌ام که چرا در هیچکدام از روزنامه‌های ما حرفی از این نامه زده نشده است.

استرخوتس: نامه رهبر ایران مسیحی یا مسلمان نمی‌شناسد، «انسانی» است

دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس معتقد است: من نامه رهبر ایران را خوانده‌ام و از این مسئله بسیار شگفت‌زده شده‌ام که چرا در هیچکدام از روزنامه‌های ما حرفی از این نامه زده نشده است.

چندی پیش حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دومین نامه خود خطاب به جوانان غربی را منتشر کردند. این نامه واکنش‌های مختلفی را به خود جلب کرده است. در این بین اساتید دانشگاهی کشورهای غربی نیز از جمله کسانی بوده‌اند که نسبت به این نامه علاقه خود را نشان داده‌اند.

تادی استرخوتس، دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس و استادیار دانشکده‌ الهیات دانشگاه لوبلیانادر رابطه با نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا می‌گوید: من باور دارم که آیت‌الله به این نکته بسیار توجه داشته است که جوانان اروپا و آمریکا هستند که در آینده‌ی نزدیک قدرت را در آن کشورها به دست خواهند گرفت و این مسئله اهمیت صحبت کردن درباره حقیقت‌ها با جوانان را برای ما مهم می‌کند.

وی افزود: رهبر ایران این موضوع را به خوبی درک کرده است که حقیقت پشت اقدامات تروریستی پنهان شده است و این مسئله گفت‌و‌گو درباره دین و اجتماع را مهم می‌کند.

دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس افزود: من این نامه را خوانده‌ام و از این مسئله بسیار شگفت‌زده شده‌ام که چرا در هیچکدام از روزنامه‌های ما حرفی از این نامه زده نشده است و ما قطعا تلاش خواهیم کرد که این نامه را در زبان خودمان به مردم کشور ارائه دهیم.

استرخوتس ادامه داد: حالا مسئله این است که چرا رسانه‌ها در مورد این نامه صحبت نمی‌کنند؟ جواب مشخص است من وقتی در کشور خودم از ایران می‌خواندم با تصویر متفاوتی روبرو بودم اما وقتی به ایران آمدم تازه متوجه واقعیت‌های این کشور و مردم خونگرم و خوب و زیبایی‌های کشور ایران شدم. من می‌دانم مسئله اصلی بین غرب و کشور اسلامی ایران نبود گفت‌و‌گو و صحبت دوطرفه است.

وی با اشاره به این که ما قطعا تلاش‌هایی را در کشور خود برای افزایش این گفت‌و‌گوها انجام خواهیم داد، ادامه داد:من باور دارم که ما به عنوان شخصیت‌های مذهبی وظیفه داریم که با مردم خودمان گفت‌و‌گو کرده و این دروغ‌ها را برملا کنیم تا حقیقت خود را نمایان کند.

استادیار دانشکده‌ الهیات دانشگاه لوبلیانا در پایان گفت: حرف‌های آمده در نامه رهبر ایران، مسیحی یا مسلمان نمی‌شناسد، «انسانی» است. همه این اقدامات برای آن است که جلوی خشونت و رفتارهای نامتعارف گرفته شود

مکنبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *