استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ضروری است | ارجونی

خانه / پیشنهاد ویژه / استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ضروری است | ارجونی

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور یزد را از استان های جریان ساز در حوزه ستایش گری دانست و گفت: باید برروی سبک و سیاق سنتی عزاداری و مداحی یزد که این استان را به این جایگاه رسانده تاکید شود و بیش از پیش برای حفظ آن تلاش کرد.

استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ضروری است | ارجونی

هیاتیوسف ارجونی در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در جمع نمایندگان مداحان و شعرای آئینی شهرستان میبد، اظهار کرد: تعظیم شعائر دینی یکی از مباحث مهم در این حوزه است که نقش مهمی در برچیدن بساط حکومت شاهنشاهی و زنده نگه داشتن ارزش‌های دینی و اسلامی ایفا کرده است.

وی با ا‌شاره به فرموده امام راحل که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب نیز بعضی‌ها سعی کردند عزاداری ها و مجالس سیدالشهدا علیه السلام را تحت الشعاع قرار دهند که منجر به این فرمایش امام (ره) شد و بسیاری از موفقیت های نظام مقدس اسلامی مرهون همین مجالس است.

رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هئیات مذهبی کشور با تاکید به اثرگذاربودن مداحان در جامعه گفت: محیط هئیت می‌تواند محیط تربیت، بصیرت، روشنگری، هدایت، جمعیت، فرزندآوری، مبارزه با آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد و طلاق باشد چرا که مردم نه تنها با شوق و شور در مجالس اهل بیت علیهم السلام حضور پیدا میکنند بلکه برای برگزاری چنین مجالسی از جیب خود نیز هزینه کنند.

ارجونی با اشاره به این‌که دشمن در هر عرصه‌ای که اثر گذار باشیم ورود کرده و به پررنگ کردن نقاط ضعف می‌پردازد گفت: هفته‌ای نیست که شبکه‌های ضد انقلاب به مشکلات و حواشی  برخی هئیات نپردازند و این نشان دهنده وحشت دشمن از این مجالس است.

رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هئیات مذهبی کشور ادامه داد: از این روست که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند  مداحی یک پدیده است و گاهی یک بیت شعر کار ساعت ها سخنرانی افرادی چون من را انجام می‌دهد.

استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ضروری است | ارجونی

حرکت مردم در مسیر انقلاب؛ از کارکردهای بسیج

وی در بخش دیگری از سخنانش به کارکردهای  بسیج اشاره کرد و ابراز داشت: بسیج امروز در خدمت مردم بوده و تلاش دارد مردم را درمسیر انقلاب به حرکت درآورد بر همین اساس مجموعه فعالیت های این شجره طیبه به دو دسته پیش رونده و پیش برنده تقسیم می شود که در زمینه پیشرونده برنامه های داخلی بسیج را شامل می شود و در بحث پیش برندگی نیز بسیج در کنار خود از ظرفیت های دیگر نهادها و ارگان ها استفاده کرده  و در حوزه مصائب ومشکلات مثل سیل، زلزله و.. آن ها را به حرکت در می‌آورد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود مجموعه های متعدد در حوزه ستایشگری اظهار داشت: برخی فکر می کنند این مجموعه ها با یکدیگر موازی کاری دارند در حالی که اینقدر ظرفیت های عظیمی در این حوزه وجود دارد که هر چقدر مجموعه های متفاوت در حوزه کار فرهنگی باشد نیاز آن ها  احساس می شود.

وی در بخش دیگر با اشاره به نام گذاری یزد به عنوان حسینیه ایران تصریح کرد: این نام برگرفته از یک ریشه عمیق است و علمای طراز اول، شعرایی نام آور، سبک ها، شعرها وضرب آهنگ های منحصر به افراد پیشینه ای این چنین برای یزد رقم زده است.

رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هئیات مذهبی کشور؛ یزد را از استان های جریان ساز در حوزه ستایش گری دانست و گفت: باید برروی سبک و سیاق سنتی عزاداری و مداحی یزد که این استان را به این جایگاه رسانده تاکید شده و بیش از پیش برای حفظ آن تلاش کرد.

ارجونی در بخش پایانی سخنانش بر استفاده از توانمندی های استان تاکید کرد و ابراز داشت: نباید به گونه ای عمل شود که یک مداح خوب استان و شهرستان که در قیاس با مداحان کشوری نیز برابری یا برتری دارد کمتر مورد توجه قرار گیرد.

سیدعلی مختاری رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هئیات مذهبی استان یزد هم در این مراسم گفت: وقتی دیاری به نام حسینیه ایران لقب می‌گیرد قطعا از شاخصه برخوردار بوده که به این مهم مفتخر شده و خداوند را شاکریم که در استانی زندگی می‌کنیم که  آفتاب در آن طلوع نمی‌کند مگر به ذکر یاحسین.

وی اخلاص و یکدلی را از عناصر مهم در پیشبرد اهداف برشمرد و  تصریح کرد: در شهرستان میبد این دو عنصر پررنگ بوده  و همین موجب شده تا بسیج مداحان این شهرستان پویا و اثرگذار نقش آفرینی کند.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *