استقبال پرشور از بازسازی واقعه غدیر در ایران، عراق و سوریه

خانه / مطالب و رویدادها / استقبال پرشور از بازسازی واقعه غدیر در ایران، عراق و سوریه

سردار فضلی با اشاره به مشارکت شیعه و سنی در برگزاری مراسم بازسازی غدیر گفت: این مراسم در ۱۴۳ نقطه امسال برگزار می شود.

سردار فضلی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد بازسازی واقعه غدیر و ضمن تبریک ایام غدیر و قربان و گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم گفت: اقدامات زیادی صورت گرفته است تا واقعه غدیر برای ما باقی بماند و امروز شاهد برجستگی های آن باشیم.
وی با اشاره به حمایت مراجع عظام و همچنین اصحاب رسانه در بزرگداشت واقعه غدیر اظهار کرد: شرایط بازسازی واقعه غدیر از سال 89 برای اولین بار در کشور فراهم شد و این واقعه در شهر مذهبی قم در دامنه کوه خضر نبی که شباهتهای فراوانی از حیث شکل جغرافیایی به محل واقعه غدیر داشت برگزار شد. این واقعه با حضور 70 هزار نفر از مردم استان قم و زائران حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) برگزار شد.
وی با بیان اینکه زیرساختها و امکان اجرای این مراسم باشکوه با مشارکت شیعه و سنی از هنرمندان و اقشار مختلف مردم امکانپذیر شده است تصریح کرد: پس از آن سال در 72 نقطه کشور این مراسم برگزار شد و شهرهای زیادی از آن استقبال کردند و سپس در صد نقطه و پس از آن به 122 نقطه و در نهایت در سال گذشته در 147 نقطه در کشور مراسم بازسازی واقعه غدیر برگزار شد و البته در دو کشور عراق و سوریه نیز این مراسم اجرای گردید و عملاً 150 نقطه در سال گذشته شاهد اجرای این مراسم بودند.
سردار فضلی اظهار کرد: امسال این مراسم با همت تمامی نهادها و سازمانها و مشارکت اقشار مختلف مردم در 143 نقطه در داخل کشور و یک نقطه در سوریه اجرا می شود.
وی گفت: این مراسم در سیستان و بلوچستان در 11 نقطه برگزار خواهد شد. همچنین در استانهای مرزی این مراسم با مشارکت شیعه و سنی برگزار شده و در بوشهر در ده نقطه و در خوزستان در 9 نقطه اصفهان 11 نقطه کردستان 5 نقطه و استان البرز در 9 منطقه برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: برخی از مناطق کشور اجازه اجرای این مراسم را برای بیش از یک روز خواسته اند که این موضوع نشان دهنده استقبال مردم در نقاط مختلف کشور است.
منبع: شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *