اسرائیل از حضور سردار ایرانی کاملا مطلع بوده

خانه / تازه ها / اسرائیل از حضور سردار ایرانی کاملا مطلع بوده

هاآرتص: اسرائیل از حضور سردار ایرانی کاملا مطلع بوده

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی در خصوص حمله هوایی نظامیان صهیونیست به منطقه القنیطره در جولان  سوریه که در آن یک سردار ایرانی و چندتن مبارزان حزب الله به شهادت رسیدند، تأکید کرد: “کسی که تصمیم گرفت «جهاد مغنیه» از فرماندهان حزب‌الله در القنیطره» سوریه را در روز یکشنبه ترور کند، به حضور یک ژنرال ایرانی در یکی از خودروهای کاروان هدف قرار گرفته شده، کاملا آگاه بود.
هاآرتص افزود: «گزارش‌های اطلاعاتی که به دست اسرائیل رسید، نشان می‌داد که جهاد مغنیه در بهار 2014 و به دنبال تصمیم مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و رهبری حزب‌الله، در الجولان مستقر شد».

این روزنامه در ادامه  مدعی شد: «این گروه مجموعه عملیاتی از جمله کارگذاری مواد منفجره در داخل مرزهای “اسرائیل” و نیز شلیک موشک‌های ضد تانک را در اواسط سال گذشته میلادی انجام می‌دادند» .

هاآرتص ادامه داد: “بهتر است اینگونه تصور شود که تصمیم‌گیرندگان باید برخی ملاحظات درخصوص حضور ژنرال ایرانی را ،که وضعیت بین اسرائیل و ایران را پیچیده‌تر کرده است، بررسی می‌کردند.

از سوی دیگر، این عملیات پس از  3 روز از سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان انجام شد که سید نصرالله در این سخنانش، اسرائیل را به دلیل انجام عملیاتی در سوریه و لبنان به شدت تهدید کرد.

با این اوصاف حزب‌الله مجبور خواهد شد به این عملیات واکنش نشان دهد.»

هاآرتص گزارش خبرگزاری رویترز را که در آن یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که تل‌آویو در حمله به منطقه القنیطره در جنوب سوریه، قصد نداشته فرمانده ایرانی را هدف قرار دهد را تکذیب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *