اسلام مخالف حضور زنان در اجتماع نیست

اسلام مخالف حضور زنان در اجتماع نیست

خانه / پیروان عترت / بانوانه / اسلام مخالف حضور زنان در اجتماع نیست

مدیر موسسه آموزش عالی زینب کبری سلام الله علیها رفسنجان گفت: اسلام در شرایطی ظهور کرد که جامعه برای زن ارزش و اهمیت قائل نبود، اما پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم حضور زنان را در عرصه های مختلف به رسمیت شناختتند.

اسلام مخالف حضور زنان در اجتماع نیست

هیاتسکینه آفرند در نشست علمی معرفتی «تبیین الگوی رفتاری پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم با جامعه زنان»، در موسسه آموزش عالی زینب کبری سلام الله علیها رفسنجان به جایگاه زنان اشاره کرده و گفت: زنان در اسلام دارای جایگاه ویژه ای هستند.

 وی  افزود: در محیط خانواده از بهترین نمونه های رفتاری پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم را می توان در ملاطفت، عطوفت، عفو و گذشت، تکریم، احترام و توجه به خواسته  های طرف مقابل دید.  به عنوان نمونه ایشان، همیشه حضرت زهرا سلام الله علیها را مورد ملاطفت و دلجویی قرار می دانند و با زهرای مرضیه سلام الله علیها مشورت می کردند.

آفرند اظهار کرد: اسلام در شرایطی ظهور کرد که جامعه برای زن ارزش و اهمیت قائل نبود، اما پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم حضور زنان را در عرصه های مختلف به رسمیت شناختتند.

اسلام مخالف حضور زنان در اجتماع نیست
اسلام مخالف حضور زنان در اجتماع نیست

وی در ادامه نمونه هایی از تکریم و مشارکت زنان در امور را بیان کرد و افزود:  در جنگ خیبر به پیشنهاد زنان امور تدارکاتی، رسیدگی به زخمی ها و جمع کشته های مسلمان برعهده زنان گذاشته شد. در عرصه سیاسی پیامبر صلی الله علیه واله وسلم مکان و زمانی را برای بیعت با زنان در نظر گرفتند. همچنین زنان درامور عبادی هم حضور فعال داشتند و در نماز جماعت شرکت می کردند. در مسائل علمی هم پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم زنان را تشویق به علم آموزی کرده و جلسات آموزشی برای آنان تشکیل می دادند.

استاد حوزه خواهران در ادامه مباحث به  بیان جایگاه اقتصادی زنان و نحوه برخورد پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم با مسائل اقتصادی زنان پرداخت و بیان کرد: قبل از اسلام، پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم سرپرستی کاروان حضرت خدیجه سلام الله علیها رابرعهده گرفتند و در دوران اسلام حرفه­ های اقتصادی برای زنان، مورد پذیرش پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بود. در راستای تحقق بهتر فعالیت های اقتصادی زنان، پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم به سوالات فقهی اقتصادی آنان پاسخ داده و آنها را تشویق و ترغیب به فعالیت اقتصادی سالم می کردند.

منبع:حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *