اشخاص، گروه ها و مسئولین با محک ولایت سنجیده می شوند

خانه / استان ها / اشخاص، گروه ها و مسئولین با محک ولایت سنجیده می شوند

خاتمی

آیت الله سید احمد خاتمی،با تأکیدبرسنجش اشخاص،گروه ها و مسئولین با محک ولایتمداری؛ تفرقه بین شیعه و سنی، استحاله ملت و دو قطبی کردن جامعه را از توطئه های استکبار جهانی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ امام جمعه موقت تهران در جمع فرماندهان، ‌رزمندگان،مدیران و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، باتبریک دهه کرامت، این نامگذاری را از ابتکارات ستودنی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

انقلاب اسلامی، دنیای استکبار را غافلگیر کرد

آیت الله سید احمد خاتمی، با اشاره به غافلگیری دنیای استکبار با پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: واقعیت بی تردید آن است که پدیده انقلاب اسلامی دنیای کفر و استکبار را غافلگیر کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: بعد از سرکوب نهضت پانزدهم خرداد،‌دولت طاغوت خودش را در جزیره کاملاً امن می دید و بر اساس همین تحلیل غلط، حتی توهم انقلاب و سقوط رژیم سیاه پهلوی را نمی کردند.

وی، با اشاره به سرکوب نغمه های مخالف به صورت وحشیانه در زمان طاغوت پهلوی، تصریح کرد: خدا می خواست این نهال نشانده شود و جان بگیرد و بزرگ شود. آنها فکر نمی کردند که این انقلاب 36ساله بشود. 6ماه، یک سال و حداکثر دو سال در تصور اینها بود. اگر به دنیای استکبار بگویند تلخ ترین حادثه قرن برای شما چه حادثه ای بوده، بدون تردید می گویند انقلاب اسلامی ایران.

آیت الله خاتمی، به وضعیت کنونی انقلاب اسلامی در جهان نیز اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که انقلاب اسلامی در شرایط کنونی در جهان اسلام و در عالم متدینین آنها که دغدغه دارند جا افتاده است.

بیداری اسلامی همیشه زنده است

امام جمعه موقت تهران، به بیداری اسلامی و سرکوب آن از سوی استکبار جهانی اشاره کرد و به تأسی از فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری، گفت: بیداری اسلامی در جانها نهفته و زنده است و این بیداری را هرچند سرکوب کردند؛ ولی خشک شدنی نیست.

وی، به دو اقدام عاجل و آجل استکبار برای مقابله با بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: در کار عاجل، مقطعی و کار اورژانسی؛ برخورد خشن با بیداری اسلامی داشتند و دیدید که در بحرین چه کردند.

آیت الله خاتمی، سرنگونی حکومت مرسی در مصر را نیز در ادامه این حرکت عاجل دانست و تأکید کرد: البته بد عمل کردن اخوانی ها هم در سرنگونی انقلاب مردم مصر مؤثر بود.

امام موقت جمعه تهران، ساختن داعش و گروه های تکفیری را یادآور شد و گفت: این اقدام از کارهای آجل، یعنی برای آینده بود. سرکرده داعش یک سال توسط موساد آموزش داده شد و کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا نیز گفت که خودشان داعش را ساخته اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تأکید کرد: علی رغم این توطئه ها؛ اما نهضت اسلامی و بیداری اسلامی در دلها زنده است.

آیت الله خاتمی، به درخشش حزب الله لبنان بعنوان یک نماد شاخص انقلاب اسلامی و چهره محبوب لبنان اشاره کرد و اعترافات سران رژیم صهیونیستی به پرهیز از درگیری مجدد با حزب الله را نشان گراقتدار این گروه مجاهد دانست که همه در لبنان خود را مدیون حزب الله می دانند.

اختلاف بین شیعه و سنی از توطئه های استکبار است

وی در ادامه به توطئه های دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی در زمان حاضر نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان برای مقابله با این انقلاب بزرگی که در جهان اسلام و داخل تثبیت شده دو برنامه و نقشه ویژه خارج و داخل طراحی و اجرا می کنند.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای وحدت جهان اسلام، اظهار کرد: مسئله اختلاف بین شیعه و سنی اولین توطئه استکبار جهانی در بعد خارجی است که به آن دل بسته اند.

آیت الله خاتمی، تصریح کرد: وحدت به پنج انگشت دست شبیه است که هرچند با هم فاصله کوتاهی دارند؛ ولی به هنگام حمله دشمن، به مشت تبدیل می شوند.

داعش ساخته آمریکا برای مقابله با انسانیت

وی، یادآور شد: برخوردهای خشن داعش گویای تحکیم این توطئه است. خوشبختانه بخشی از این توطئه خنثی شده؛ زیرا ابتدا فکر می کردند اینها تنها با شیعه مخالف هستند؛‌ولی بعد با جنایات علیه علمای سنی، ایزدی ها و مسیحی ها و … دیدند که داعش تنها با شیعه طرف نیست و اینها با انسانیت طرف هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اقدامات تشیع لندنی و رفتار موهن آنها در عزاداری برای امام حسین علیه السلام، قمه زنی، روی شیشه غلطیدن و روی آتش راه رفتن و اعلام هفته وحدت بعنوان هفته برائت و قرار دادن روز سامراء در مقابل روز قدس را از دیگر توطئه های استکباری در راستای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی عنوان کرد.

آیت الله خاتمی به تأکید مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن اهانت به مقدسات دینی اهل سنت اشاره کرد و گفت: تنها استکبار از این اهانت ها بهره می برند. آنها می خواهند با این اهانت ها، اختلاف بین شیعه و سنی تعمیق شود و به جای اینکه به جان استکبار بیفتند، به جان یکدیگر بیفتند.

دوقطبی کردن جامعه در راستای اهداف استکبار

امام جمعه موقت تهران، دوقطبی کردن جامعه را از توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی در عرصه داخلی برشمرد و گفت: فضایی که در سطح کشور می بینیم، بخصوص فضای مجازی و عرصه روزنامه ها، برخی دنبای این هستند که جامعه را دوقطبی کنند و هدفشان از دوقطبی کردن جامعه، میوه ای است که می خواهند در آخر سال در انتخابات اسفند بچینند.

وی، گفت: قصه این است که می خواهند بگویند با توافق هسته ای، دو برخورد در جامعه وجود دارد: اول کسانی که می خواهند شما زندگی راحت داشته باشید و مشکلات را قابل حل با این توافق می دانند و می گویند ایران به بهشت انورسرشت با توافق تبدیل می شود.

آیت الله خاتمی، تعبیر کاسبان تحریم را در راستای همین دوقطبی کردن جامعه دانست و افزود: دوم اینکه عده ای دیگر می خواهند بگویند وفاداران ولایت نمی خواهند این توافق شکل بگیرد. در حالی که از بُن این تحلیل دروغ است. یک نفر در این کشور نیست که مخالف توافق خوب باشد.

کشور یک صدا دارد و آن صدای رهبر معظم انقلاب است

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: کشور یک صدا دارد و آن صدای مقام معظم رهبری است که بحمدلله همه همراهی دارند. دولت محترم، قوه قضائیه، مجلس و همه می گویند توافق خوب آری و توافق بد خیر.

وی، با قدردانی از مذاکره کنندگان هسته ای به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ما مذاکره کنندگان را قدر می دانیم و رهبر انقلاب نیز فرمودند اینها قصد خدمت داشتند. هیچ کس حق ندارد مذاکره کنندگان را خائن بداند. تعبیر خیانت به این مذاکره کنندگان تهمتی است که باید پاسخگو باشند.

آیت الله خاتمی، افزود: همه دنبال توافق خوب هستند. توافقی که عزت ایران اسلامی را دنبال کند. البته این توافق به انجام هنوز نرسیده و مراحل قانونی آن در ایران طی نشده، همان طور که در کنگره آمریکا نیز هنوز تصویب نشده است.

آشتی با آمریکا هرگز

وی، ادامه داد: اگر هم این توافق به تصویب برسد، فقط در بحث هسته ای است و به منزله آشتی با آمریکا نیست. این توهم غلطی است که برخی فکر می کنند توافق یعنی حذف شعار ” مرگ بر آمریکا”. ما همانطور که آقا فرموند، 180درجه با آمریکا اختلاف داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: ما حزب الله را یک گروه مجاهد می دانیم و حمایت می کنیم، آمریکایی های اینها را تروریست می دانند. ما رژیم صهیونیستی را غاصب می دانیم و به تعبیر امام باید از صفحه روزگار محو شود؛ ولی همه اینها یعنی 5+1 تأمین امنیت اسرائیل برای آنها یک هدف است.

آیت الله خاتمی، گفت: بفرض هم که توافق، مراحل قانونی را طی کند، اختلاف ما با آمریکا وقتی تمام می شود که به قول امام (ره)، آمریکا آدم شود. ولی تمام جنایاتی که در یمن، بحرین و سوریه و عراق اتفاق می افتد زیر سر آمریکاست و عربستان بعنوان نوکر و عامل آمریکا در منطقه عمل می کند.

وی، افزود: مشکل ما با آمریکا حل نخواهد شد و باشکوه تر از گذشته می گوییم” مرگ بر آمریکا”.

استحاله ملت، خطر جدی است

امام جمعه موقت تهران، توطئه دوم استکبار جهانی در بعد داخلی را استحاله ملت دانست و گفت: توطئه دوم که این روزها اوباما گفت و کری هم تکرار کرد استحاله ملت است. آنها می گویند باید کاری کنیم که به تدریج فرهنگ ملت ایران عوض شود تا این نسل جدید باور کنند که با مرگ بر آمریکا و دشمنی با اسرائیل، چیزی گیرشان نمی آید.

آیت الله خاتمی، وظیفه همه به ویژه پاسداران شجره طیبه سپاه در این زمان را در عرصه بصیرت افزایی سنگین دانست.

وی با اشاره به فرمایش دیروز مقام معظم رهبری، ایستادگی بر ارزش ها و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را مسئله اول جهان اسلام دانست و بر حمایت از مردم مظلوم بحرین، یمن، سوریه تأکید کرد.

امام جمعه موقت تهران، با جدی دانستن خطر استحاله از سوی دشمن، به نتیجه رسیدن این توطئه را در گروه اقدامات جریانات فرهنگی دانست و خواستار کار بایسته از سوی این دستگاه ها شد.

ولایتمداری، محک سنجش اشخاص است

آیت الله خاتمی بر سخن همیشگی امام راحل مبنی بر پشتیبانی از ولایت فقیه برای مصون ماندن کشور از آسیب ها تأکید کرد و گفت: ولایتمداری تاکنون کشور را بیمه کرد و بعد از این هم بیمه می کند. محک سنجش افراد، اشخاص، گروه ها و مسئولین، ولایتمداری است.

وی، میزان محبوبیت اشخاص را وابسته به میزان ولایتمداری آنها دانست و افزود: عنصر موفقیت این کشور یک اصل بوده و یک اصل خواهد بود و در این کشور ولی عصر (عج)، با همراهی ولایت، دین و معنویت معتقدیم که کشور آسیب ندیده و ان شاءالله نخواهد دید.

این مراسم با حضور سردار رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، حجت الاسلام والمسلین کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری و فرماندهان، مدیران، مسئولین، رزمندگان اسلام و کارکنان ستاد سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و نواحی مقاومت شهرکرد، عشایری، دانشجویی، رده های اقشاری بسیج در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *