اعتراض دانشجویان سراسر کشور به لغو پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی

خانه / مطالب و رویدادها / اعتراض دانشجویان سراسر کشور به لغو پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی

دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در قالب بیانیه‌ها و مصاحبه‌هایی به تصمیم کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر پخش ضبط‌شده مناظره‌های کاندیداها اعتراض کردند

دانشجویان دانشگاه‌های کشور در قالب بیانیه‌ها و مصاحبه‌هایی در خصوص تصمیم کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر پخش ضبط شده مناظره‌ها مراتب اعتراض خود را نسبت به این تصمیم اعلام کردند. بخشی ار اعتراضات دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی خطاب به اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را مرور می‌کنیم.

عدم پخش زنده مناظرات سبب کاهش گرمای تنور انتخابات و اعتماد عمومی می‌شود

مسئولان بسیج دانشجویی حاضر در نشست «میزان، انقلابی‌گری است» با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: اعتقاد داریم عدم پخش زنده مناظرات باعث کاهش گرمای تنور انتخابات و مهم‌تر از آن کاهش اعتماد عمومی به رسانه ملی خواهد شد.

صدا و سیما به بنگاه و جولانگاه تبلیغاتی دولت تبدیل شده‌است

متین منتظمی، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما نوشت: عدم پخش زنده تلویزیونی مناظره‌های انتخاباتی توهین بزرگی به شعور مردم است.

اگر واقعا نماینده ملت هستید، از مردم راجع‌ به چگونگی پخش مناظرات انتخاباتی نظرسنجی کنید

۱۰۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان خوزستان‌ در واکنش به تصمیم کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در خصوص پخش ضبط شده مناظرات خطاب به این کمیسیون اعلام کردند: از مردم راجع به پخش زنده یا ضبط شده مناظرات انتخاباتی نظرسنجی کنید.

وقت پاسخگویی دولت به ناکارآمدی‌هاست/ در برابر فشارهای مدّعیان دروغین «آزادی بیان» بایستید

۴۸ دفتر تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور طی نامه‌ای به ریاست صدا و سیما به عدم برگزاری مناظرات به صورت زنده، اعتراض کردند.

رد پای ارواح سرگردان در حذف مناظره‌های زنده انتخاباتی

محمدامین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در یادداشتی نوشت: اخیرا به این معتقد شده‌ام که در کشور ارواحی حضور دارند که کارها را جلو می‌برند و آنچه باب میل ملت نیست را مصوب می‌کنند.

۵ دلیل برای ضرورت پخش زنده مناظرات انتخاباتی/ صدا و سیما باید بی طرفی خود را اثبات کند

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نامه‌ای به رحمانی‌فضلی، اعلام کرد: باید مناظره‌ها زنده پخش شود تا دولتی که در بسیاری از اتفاقات ۴ سال اخیر مردم را نامرحم دانسته پاسخگوی عملکرد خود باشد.

با اجرای مناظرات غیرزنده ممکن است به حمایت از یک جریان خاص متهم شوید!

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان با صدور بیانیه‌ای خطاب به اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند: غیر زنده بودن مناظرات باعث کاهش اقبال افکار عمومی به صدا و سیمای جمهوری اسلامی و استقبال جامعه از رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی خواهد شد.

برای مردم توضیح دهید که چرا و با نظر چه کسانی تصمیم به لغو مناظرات زنده تلوزیونی گرفته‌اید

 245 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان فارس در نامه ای سرگشاده خطاب به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ضمن مخالفت با لغو برنامه زنده مناظرات کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: آقایان تصمیم گیر در کمیته تبلیغات اعلام کنند چرا و به درخواست چه کس یا کسانی این تصمیم را اتخاذکرده‌اند؟

پخش مناظرات زنده تلویزیونی، راه ایجاد فرصت برابر در پاسخگویی به خواسته‌های مردم است

قرارگاه دانشجویی شهید همدانی استان همدان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به لغو پخش زنده مناظرات انتخاباتی اعلام کرد: بدون شک رسانه ملی کشور باید بهترین نمود ایجاد فضای رقابتی جذاب و بدون طرف برای سلامت و صلابت انتخابات باشد تا ثبات و امنیت سیاسی نظام تضمین شود.

لغو پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی به نفع کسانی است که از فضای آزاداندیشی ترسیده‌اند

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با صدور بیانیه‌ای در پی لغو برنامه زنده مناظرات کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد: عدم پخش مناظره‌های زنده تلویزیونی، کاهش قدرت انتخاب ملت برای برگزیدن کاندیدای اصلح است.

لغو پخش زنده مناظرات، زمینه به‌وجودآمدن شبهه سانسور را ایجاد می‌کند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی مازندران و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های این استان با صدور بیانیه‌ای ضمن مخالفت با عدم پخش زنده مناظره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: عدم پخش زنده مناظرات فرصت به وجود آمدن شبهه «سانسور» را ایجاد می‌کند و زمین‌بازی‌ را برای مانور رسانه‌های معاند با نظام و انقلاب اسلامی فراهم می‌آورد.

پخش مناظرات ضبط‌شده بی‌اعتمادی مردم نسبت به انتخابات را به دنبال دارد

موسوی، دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، گفت: مردم با مناظرات ضبط شده احساس بیگانه بودن نسبت به نظام جمهوری اسلامی پیدا می‌کنند.

همه باید طبق قانون از تبلیغات آزادانه و برابر در رسانه ملی برخودار باشند

مهدی طرفی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خوزستان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه مردم شریف ایران خواهان شفافیت در همه عرصه ها هستند و نقش رسانه ملی را در روشنگری آحاد مردم نباید نادیده گرفت، گفت: تصمیم امروز مبنی بر پخش ضبط شده مناظرات انتخاباتی به این شفافیت خدشه وارد می کند.

آیا عدم پخش زنده مناظره‌ها فرار از پاسخگویی مسئولان در پیشگاه مردم نیست؟

شورای تبیین و مواضع بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت نیز با صدور نامه‌ای در واکنش به تصویب عدم پخش مناظره‌های نامزد‌های ریاست جمهوری به صورت زنده اعلام کرد: کسانی که ۴ سال تمام به منتقدان و پرسشگران، اهانت‌ها و اتهاماتی مانند «بی‎سواد، بی شناسنامه، دنیا ندیده و …»را متوجه کرده حق دارند از مناظره‌ها به صورت زنده بترسند!

پخش ضبط‌شده مناظرات، نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی به فضای انتخاباتی و کمرنگ کردن مشارکت مردمی نخواهدداشت

حوزه بسیج دانشجویی شهید اشرفی اصفهانی (ره) با صدور بیانیه‌ای در خصوص لغو مناظره‌های زنده انتخاباتی و پخش این مناظرات بصورت ضبط شده اعلام کرد: با پخش غیر مستقیم مناظره کاندیداها، احتمال سانسور وجود خواهد داشت.

پخش ضبط‌شده مناظرات، به معنای واقعی سانسور توسط دولت را نشان داد

محسن آنالویی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در خصوص اقدام کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخاباتی مبنی بر تصویب مناظرات به صورت ضبط شده، گفت: این اقدام به معنای واقعی، کلمه سانسور توسط دولت را به مردم نشان داد.

حذف مناظره‌های زنده تلویزیونی تجاوز آشکار به حقوق مردم است

حفیظی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران گفت: حذف مناظره‌های زنده تلویزیونی مصداق تجاوز آشکار به حقوق مردم خواهد است.

صداوسیما با اعلام آمادگی برای پخش زنده مناظرات به وظیفه انقلابی خود عمل کند

بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما نوشت: صدا وسیما با اعلام آمادگی برای پخش زنده مناظرات به وظیفه انقلابی خود عمل کند.

ممانعت دولت از پخش زنده مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری مغایر با اصول انتخابات آزاد است

عسگری دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شاهد در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: ممانعت دولت از پخش زنده مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری مغایر با اصول با اصول انتخابات آزاد است.

دولت با نامحرم دانستن مردم از حقایق مناظره‌ها  موجب کمرنگ شدن شور انتخابات می شود

نوری، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت:️ دولت با نامحرم دانستن مردم از حقایق مناظرهای انتخابات ریاست جمهوری موجب کمرنگ شدن شور انتخاباتی و کاهش مشارکت می‌شود.

پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی حق‌الناس محسوب می شود

محسن رضایی، مسئول سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در نماز جمعه شهر گلستان گفت: پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی توسط صدا و سیما به نوعی حق الناس محسوب می‌شود.

لغو پخش زنده مناظرات، سلب شفافیت از فضای انتخاباتی کشور است

اسکندری، دبیر رسانه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: تصمیم وزارت کشور و ستاد انتخابات مبنی بر عدم پخش زنده مناظرات به معنای سلب شفافیت از فضای انتخاباتی کشور است.

لغو پخش زنده مناظرات، جایگاه ریاست جمهوری را متزلزل می‌کند

فقیهی‌نژاد، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: پخش ضبط‌شده مناظرات، جایگاه ریاست جمهوری را متزلزل می‌کند.

مناظرات باید شفاف و بطور زنده برگزار شود/ ممکن است وعده‌ای دهند و بعد فراموش کنند!

سرگزی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو گفت: مناظرات باید شفاف و بطور زنده برگزار شود؛ از کجا معلوم افرادی ادعا نکنند که جاهایی که به نفعشان بوده را پخش نکرده اند و یا اینکه این افراد زمانی وعده‌های خود را از یاد می‌برند.

پخش زنده مناظرات، واقعیت یک نامزد را برای مخاطبان افشا می‌کند

صادقی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، گفت: این درست است که مناظرات ضبط شده از بروز هیجانات کاذب جلوگیری می کند؛ اما مناظره ضبط شده هیچ لطفی ندارد! مثل پخش مسابقه فینال جام جهانی فوتبال به صورت ضبط شده و غیر مستقیم است! فقط حرص آدم را در می آورد و به مخاطبان و افکار عمومی هم القا می‌کند که نامزدها حرف‌های بسیار مهمی زده‌اند که قطعا سانسور شده!

آقایان به سند حقوق شهروندی خودشان هم پایبند نیستند

میلاد عرب، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، گفت: هنوز مهر حقوق شهروندی خشک نشده، عده ای علیه حقوق شهروندی اقدام می کنند؛ اگر مناظره‌ها به شکل تولیدی پخش شود، بخش حقوق مخاطب نادیده گرفته خواهد شد و نامزدهایی که حرفی برای گفتن ندارند، می‌توانند با زنده نبودن مناظره، برنامه‌هایشان را پیش ببرند و خودشان را پیروز میدان کنند و این خلاف همان حقوق شهروندی است که جناب رئیس جمهور ان را ابلاغ فرموده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *