اعتکاف نیازمند تبیین است / دیدار با نماینده ولی فقیه در استان + تصویر

خانه / استان ها / اعتکاف نیازمند تبیین است / دیدار با نماینده ولی فقیه در استان + تصویر

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری امام جمعه شهرکرد دیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری بر لزوم تبیین اعتکاف تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری امام جمعه شهرکرد دیدار کرد.

در این دیدار با اشاره به اینکه دغدغه اعتکاف، دغدغه اسلام، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و مومنین است، اظهار کرد: اعتکاف یک حکمی از احکام ارشمند اسلام است که احیای آن از توفیقات الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام،با بیان اینکه تشکیلاتی شدن اعتکاف تاحدی که به آن آسیب وارد نشود،مشکلی ندارد،مطرح کرد: اصل احکام اسلام تشکیلاتی است اما زیاده‌روی در این مسیر،آسیب‌زا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری،با اشاره به اینکه اعتکاف دارای آثار بسیار زیادی است، عنوان کرد: ازجمله آثار بلند و تاثیرگذار اعتکاف می‌توان به ارتقای سطح فرهنگی جامعه اشاره کرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه اعتکاف نیازمند تبیین است،یادآور شد: بسیاری از ظرفیت‌ها به برکت نظام اسلامی به وجود آمده که اعتکاف نیز ازجمله مواردی است که پس از انقلاب اسلامی اوج گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز نسبت به موضوع اعتکاف اهتمام ویژه دارند،خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد رشد سالانه اعتکاف بودیم و جوانان نیز به خوبی از این مراسم معنوی استقبال می‌کنند، اما شیوع ویروس کرونا توقفی در این مسیر ایجاد کرد که امیدواریم پس از عادی شدن شرایط شاهد اوج‌گیری دوباره این سنت حسنه باشیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید مراقب باشیم اعتکاف حالت دستوری به خود نگیرد، تصریح کرد: اعتکاف باید حالت دلی و شوق درونی خود را حس کند و تمام فعالان در این حوزه به عنوان خادمین اعتکاف حرکت کنند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور، در این دیدار با اشاره به اینکه پس از انقلاب شاهد افزایش استقبال مردم از اعتکاف بودیم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای برکات بسیاری بود که یکی از این برکات اعتکاف بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای در افزود: مقام معظم رهبری نیز نسبت به اعتکاف توجه بسیاری دارند و از ظرفیت اعتکاف در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده نمودند.

وی با بیان اینکه پیش از کرونا حدود 6هزار مسجد درسطح کشور میزبان معتکفین بود،مطرح کرد:طی عقد تفاهم‌نامه با جامعه المصطفی شاهد صدور فرهنگ معنوی و اخلاقی اعتکاف به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیز بودیم.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور، با اشاره به اینکه بیش از 380 جلد اثر در کتابخانه تخصصی اعتکاف وجود دارد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار شورای سیاست‌گذاری، شورای علمی و ستاد مرکزی اعتکاف با ایشان، بر نهادسازی، آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی هوشمندانه تاکید فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای از تدوین سند راهبردی اعتکاف با چشم‌انداز 10 ساله یادکرد و افزود: این سند پس از سه هزار و 700 نفر ساعت تدوین  و تقدیم مقام معظم رهبری و مراجع تقلید شد.

همچنین حجت الاسلام طاهری مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه آمادگی کامل برگزاری مراسم اعتکاف را داشتیم، اظهار داشت: برای فرهنگ‌سازی برگزاری مراسم اعتکاف در ماه‌ مبارک رمضان نیز همکاری لازم را خواهیم داشت.

مرتضی سجادی دبیر شورای اعتکاف و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان هم گزارشی را از روند اجرایی اعتکاف در بام ایران بیان کرد.

در جلسه شورای استانی اعتکاف چهارمحال وبختیاری که در دفترنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، برگزارشد،رییس ستاد مرکزی اعتکاف کشور، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، همچنین مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی و دبیر شورای اعتکاف در این استان با حضور داشتند.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان:  حیدری و حبیبیان

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *