اعدام “نمر” رژیم سعودی را نابود می‌کند

خانه / تازه ها / اعدام “نمر” رژیم سعودی را نابود می‌کند

شیخ‌تیسیر النمر:

از سرنوشت برادرم بی‌خبرم/

اعدام نمر رژیم سعودی را نابود می‌کند 

شیخ «تیسیر باقر النمر»، برادر آیت الله شیخ «نمر باقر النمر»  درباره وضعیت برادر خود که  از دو سال و نیم پیش در زندان‌های رژیم آل‌سعود به سر می‌برد، گفت: رژیم حاکم از زمان مرگ شاه سابق رفتار خود در قبال خانواده آیت الله النمر را تغییر داده و الان ما مطلع نیستیم که وی در کدام زندان است و این موجب نگرانی شدید خانواده شده است.

شیخ تیسیر النمر با تاکید بر اینکه سرنوشت برادرش نامعلوم است، گفت:در هر حال رژیم آل سعود می‌داند که اعدام آیت الله النمر می‌تواند سابقه‌ای خطرناک در تاریخ عربستان باشد و این تصمیم خشم یک ملت را فوران خواهد کرد که نابودی ارکان متزلزل رژیم سعودی را به همراه خواهد داشت.
شیخ تیسیر النمر افزود: نظام حاکم به آیت‌الله النمر اتهاماتی بی‌اساس همچون کمک به تروریست‌ها و تحریک به ناآرامی‌ها وارد کرده و اکنون خواستار اعدام وی است، در حالی که این حکم هیچ پایه و اساس حقوقی ندارد و سخنان آیت الله النمر در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر بوده و خواستار احقاق حقوق ملت مظلوم عربستان شده است.
شیخ تیسیر النمر اقدامات رژیم آل سعود علیه آیت الله النمر را غیرقانونی و مغایر با قوانین بین المللی و حتی قوانین جزایی در کشورش توصیف کرد.

به گزارش فارس، کمتر کسی را می‌توان در عربستان یافت که آیت الله نمر باقر النمر را نشناسد، چرا که وی همواره بر دفاع از حقوق مردم عربستان چه شیعه و چه سنی در مقابل رژیم سلطنتی آل سعود تاکید داشته است.

رژیم آل سعود تصمیم گرفته تا  این سرشناس‌ترین روحانی شیعی در عربستان را اعدام کند، این روحانی که در بیستم تیر 1391 درحالی که از مزرعه‌اش بازمی‌گشت از ناحیه پا توسط نیروهای سعودی هدف قرار گرفت بود به مکان نامعلومی انتقال داده شد و سرانجام مهر ماه گذشته حکم وی توسط رسانه‌های عربستانی از جمله روزنامه عکاظ منتشر شد.

وی پیش‌ از این هم دوباره توسط سعودی‌ها دستگیر شده بود، نخستین بازداشت شیخ النمر در می 2006 میلادی رخ داد و بازداشت دوم، در 23 آگوست 2008 میلادی رخ داد.

شیخ نمر همواره در خطابه‌‌هایش رژیم سعودی را به اعمال سیاست‌‌های تبعیض‌آمیز طایفه‌ای سازمان‌یافته و منظم به‌ویژه در مناطق شرقی عربستان و به‌خصوص در دو منطقه الاحساء و القطیف متهم می‌کرد که حدود یک قرن است، بر این مناطق حاکمیت دارد.

وی همواره و بارها تأکید داشته که از گفتن کلام حق، بیم و واهمه‌ای ندارد حتی اگر در این راه بازداشت شده، وارد زندان شود و تحت شدیدترین شکنجه‌ها و آزارها و اذیت ها تا سرحد شهادت قرار گیرد.

از سوی دیگر محمد النمر فعال عربستانی و برادر باقر النمر روز شنبه گذشته گفت خانواده با وی در زندان الحائر در ریاض ملاقات کرد و به آن ها اطلاع داده شد که با عمل جراحی چهارمین و آخرین گلوله از پای وی بیرون آورده شده است.
النمر در صفحه شخصی خود در تویتر گفت عمل جراحی شیخ النمر در بیمارستان زندان الحائر انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *