اعزام مداحان و هیئات مذهبی خواهر چهارمحال و بختیاری به مشهدمقدس+تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / اعزام مداحان و هیئات مذهبی خواهر چهارمحال و بختیاری به مشهدمقدس+تصویر

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان از اعزام 50 نفر ازخواهران هیئات مذهبی و مداحان استان چهارمحال و بختیاری برای شرکت در اردوی زیارتی آموزشی به مشهدمقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضا توسلی در حاشیه اعزام خواهران به اردوی زیارتی آموزشی با تسلیت ایام شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها افزود:با توجه به استقبال پرشور برادران و خواهران مداح، شاعران آیینی و اعضاء هیئات مذهبی،با حمایت مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان،پنجاه نفر از خواهران مسئول و فعالان هیئات مذهبی،کانون مداحان و شاعران آیینی استان برای حضور در کلاس های اردوی زیارتی آموزشی امروز به مشهد مقدس مشرف شدند.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان گفت: هفدهم اسفند ماه سالجاری نیز جمعی از مسئولین هیئات مذهبی، مداحان وشاعران آیینی برادر از سطح استان به اردوی زیارتی و آموزشی مشهد مقدس اعزام می شوند.

توسلی افزود: سال گذشته 120نفر از برادران و خواهران عضو هیئات مذهبی و کانون مداحان وشاعران آیینی استان به مشهد مقدس اعزام و در کلاس های آموزشی شرکت کردند.

وی ادامه داد:درسالجاری نیز ضمن برگزاری کلاس های آموزشی و آزمون کتبی و شفاهی برای مداحان باهماهنگی بعمل آمده، جمعی از برادران و خواهران مداح و هیئات مذهبی به اردوی زیارتی آموزشی مشهد مقدس اعزام خواهند شد که اولین مرحله آن امروز مشرف می شوند.

نائب رییس قشربسیج مداحان استان،ازخواهران شرکت کننده در اردو خواست: ضمن بهره مندی کامل در مراحل تشرف به حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام،نسبت به اقامه نماز جماعت سه وقت در حرم مطهر و بهره مندی از برنامه های معنوی آستان قدس رضوی شامل: سخنرانی و ادعیه “زیارت آل یاسین”، “زیارت امین الله”، “توسل”، “کمیل”، “ندبه”و “مداحی”،اهتمام ویژه داشته باشند و در کلاس های آموزشی با حضور اساتید مطرح در مشهد مقدس به صورت فعال شرکت کنند.

توسلی به سامانه اشاره کردو افزود:بااقدام ارزشمندسازمان تبلیغات اسلامی برای تشکیل بانک اطلاعات تشکل های دینی،هیئات مذهبی،مداحان وشاعران آیینی درسطح کشورسامانه طوبی فعال وآغاز بکار کرد.

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان بااشاره به اینکه مداحان وشاعران آیینی، هیئات مذهبی،با ورود به این سامانه به نشانی tooba.tdm-ido.ir اطلاعات خود را وارد می‌کنند،گفت:تاکنون بیش از 500 برادر و خواهر مداح و شاعر آیینی درسطح استان و جمعی از هیئات مذهبی از طریق سامانه طوبی اطلاعات خود را وارد کردند .

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان افزود: باید کلیه مسئولین هیئات مذهبی، مداحان وشاعران آیینی برادر و خواهر با مراجعه به سامانه طوبی، اطلاعات خواسته شده را ثبت کنند.

وی امکان صدور کد شناسایی نه رقمی به صورت اتوماتیک و هوشمند برای ثبت نام کنندگان، دسترسی آسان به تمامی اطلاعات جمع آوری شده، امکان گزارش گیری از قابلیت های این سامانه می باشد.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان گفت: بیش از هزار و 600هیئت مذهبی و هزار و200مداح اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و شاعر آیینی در این استان فعالیت دارند.

 توسلی از دیدار مداحان با ولی امر مسلمین جهان خبر داد وافزود: مداحان وشاعران آیینی امسال دو مرحله توفیق تشرف به محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی را دارند ،مرحله اول در آغاز سال بود و دومین مرحله همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها برگزار می شود و جمعی از مداحان و شاعران آیینی استان هم توفیق حضور در این مراسم معنوی و بهره مندی از فرمایشات معظم له را دارند.

 مراسم اعزام خواهران را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمد مهدی توسلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *