اعزام هیئات مذهبی و مداحان چهارمحال و بختیاری به مشهد

خانه / استان ها / اعزام هیئات مذهبی و مداحان چهارمحال و بختیاری به مشهد

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی چهارمحال و بختیاری،ازاعزام اعضای فعال هیئات مذهبی و مداحان،شاعران آیینی استان به اردوی زیارتی آموزشی مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضا توسلی با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله سلم اسلام و موسس فقه جعفری حضرت امام جعفرصادق علیه السلام در حاشیه جلسه اعضاء کانون مداحان و شاعران آیینی شهرکرد، گفت:با توجه به استقبال پرشور اعضاء کانون و هیئات مذهبی ، با حمایت مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان در حال فراهم ساختن مقدمات اعزام مسئولین و فعالان هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی استان به اردوی زیارتی آموزشی مشهد مقدس هستیم.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان گفت: سال گذشته با همکاری بسیار خوب مسئولین شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان 120نفر از برادران و خواهران (عضو کانون مداحان و هیئات مذهبی) به مشهد مقدس اعزام و در کلاس های آموزشی شرکت کردند.

نماینده بنیاد دعبل حزاعی استان،برگزاری اردوهای زیارتی آموزشی مسئولین هیئات مذهبی، مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و شاعران آیینی را فرصت مغتنمی برای بهره گیری از تجربیات، تعامل ،همفکری و به روز رسانی اطلاعات دینی و کسب معلومات بیشتر دانست.

توسلی به فعال سازی سامانه اشاره کرد و افزود:با اقدام ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی برای تشکیل بانک اطلاعات تشکل های دینی، هیئات مذهبی ، انجمن های اسلامی، مداحان و شاعران آیینی و کانون های فرهنگی تبلیغی در سطح کشور سامانه طوبی فعال و آغاز بکار کرد.

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان با اشاره به اینکه مداحان و شاعران آیینی، هیئات مذهبی،انجمن های اسلامی و کانون های فرهنگی تبلیغی با ورود به این سامانه به نشانی tooba.tdm-ido.ir اطلاعات خود را وارد می‌کنند،گفت: باید مداحان و شاعران آیینی اطلاعات خود را وارد سامانه نمایند تا هیئات های مذهبی بدون مشکل و در کوتاهترین زمان ممکن اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند.

وی امکان صدور کد شناسایی نه رقمی به صورت اتوماتیک و هوشمند برای ثبت نام کنندگان ، دسترسی آسان به تمامی اطلاعات جمع آوری شده، امکان گزارش گیری از قابلیت های این سامانه  می باشد.

توسلی ادامه داد: برای اعزام اردوی زیارتی آموزشی مسئولین هیئات مذهبی ، مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و شاعران آیینی قرارشد از برادران و خواهرانی که در سامانه طوبی مشخصات خود و یا هیئت مربوطه را وارد کردند، ثبت نام شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از هزار و 300 هیئت مذهبی و هزار و200 مداح اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و شاعر آیینی در این استان، از مداحان،شاعران وهیئات مذهبی خواست برای استمرار فعالیت خود در اولین فرصت ممکن سامانه ی طوبی مراجعه و ثبت نام کنند.

توسلی گفت:مرحله نخست صدور کارت شناسایی مداحان و شاعران آیینی در استان انجام شده که با آغاز بکار سامانه طوبی کارت شناسایی هم بصورت کشوری و پس از ثبت اطلاعات دراین سامه برای برادران و خواهران صادر می شود.

رابط خانه مداحان استان ادامه داد:جلسه ماهیانه کانون مداحان استان که روز های سه شنبه اول هر ماه در مرکز استان تشکیل می شد در ماه محرم و صفر به علت حضور فعال مداحان در مجالس و برنامه های عزادراری برگزار نشد که این جلسه مجددا طبق روال گذشته فعال خواهدشد .

رئیس کانون مداحان استان برگزاری اردوهای زیارتی آموزشی مسئولین هیئات مذهبی، مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام و شاعران آیینی را فرصت مغتنمی برای بهره گیری از تجربیات، تعامل، همفکری و به روز رسانی اطلاعات دینی و کسب معلومات بیشتر دانست.

وی تشرف و زیارت حرم مطهرامام رضا علیه السلام اجرای ادعیه”آل یاسین”،”امین الله”،”توسل”،”کمیل” ،”ندبه”و “مداحی”،شرکت در کلاس های آموزشی و بهره مندی از اساتید مطرح و حضور در برنامه های  آستان قدس رضوی از برنامه های این اردو زیارتی آموزشی در مشهد مقدس عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *