اعزام کاروان اربعین به کربلا ی معلی ، هیات رزمندگان اسلام شهرستان گراش

خانه / استان ها / اعزام کاروان اربعین به کربلا ی معلی ، هیات رزمندگان اسلام شهرستان گراش

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام)

سنت پیاده روی میلیون ها شیعه و محب اهل بیت علیهم السلام در اربعین حسینی، حرکت رو به رشدی است که تحقق آن از تصور بسیاری از تحلیل گران اجتماعی و سیاسی خارج است.
در این حرکت خودجوش و عظیم و عرض ارادت خالصانه، رمزهایی برای شیعیان و حتی جهانیان نهفته است که توجه به آن در تبلیغ عملی دین اسلام کمک بسیاری خواهد کرد.
و اما امسال این مراسم با شور و شکوه استثنایی و با حضور بیش از 27 میلیون زن و مرد، پیر و جوان و شیعه و غیر شیعه برگزار شد.
شهرستان گراش نیز امسال از این حرکت خودجوش عقب نماند و با فعالیت چشمگیر هیات رزمندگان اسلام این شهرستان توانست مانند تمام نقاط ایران، افرادی را به این کاروان میلیونی پیوند دهد.
در این خصوص حاج عبدالکریم جعفری مدیر اجرایی هیات رزمندگان اسلام  شهرستان گراش از اعزام 2 اتوبوس به سرپرستی  حاج محمد نیساری و اصغر صمیمی  خبر داد وگفت: هیات رزمندگان شهرستان گراش موفق شد بیش از 40 زائر را در قالب 2 اتوبوس در تاریخ سوم آذرماه و از طریق مرز شلمچه به نجف اشرف اعزام کند. این زائران حسینی از نجف اشرف با پای پیاده و به عشق مولایشان ابا عبدالله الحسین علیه السلام به مدت 3 شبانه روز خود را به حرم دلها و کربلای معلی رسانده اند.
مسئول هیات رزمندگان شهرستان گراش هدف خود را از راه اندازی این کاروان، پیروی از دستورات ولی فقیه عنوان کرد و اظهار داشت: پیاده روی اربعین نه تنها باعث می شود معارف اهل بیت علیهم السلام فرصت ظهور  پیدا کند بلکه این مراسم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر باشکوه برگزار شدن آن، جنبه سیاسی نیز دارد و قرار است با تداوم و توسعه آن مقدمات سیاسی و فرهنگی ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه را نیز فراهم کند.
وی همچنین به مراسم های داخل شهر گراش به مناسبت روز اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: روز اربعین روز تجدید پیمان با امام شهیدان است و به منظور بهره مند شدن عزاداران گراشی از فیوضات این ایام، هیات رزمندگان شهرستان گراش از سخنران حجت الاسلام والمسلمین ابوفاضل اردکانی امام جمعه موقت شیراز و مداح اهل بیت حاج حسن مالکی دعوت به عمل آورد.
حجت الاسلام اردکانی و حاج حسن مالکی در شب اربعین با سخنرانی و مداحی و صبح اربعین با قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین مردم را به فیض رساندند.
این مراسم ها با پذیرایی از عموم عزاداران در مسجد حضرت ولی عصر گراش برگزار شد.
همچنین با همکاری صدا و سیمای استان، قسمتی از برنامه های شب و روز اربعین به صورت مستقیم از شبکه فارس پخش شد.

IMG_9600

 IMG_9634

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *