اعزام کاروان تدارکاتی اربعین حسینی در سریش آباد

خانه / استان ها / اعزام کاروان تدارکاتی اربعین حسینی در سریش آباد

طی مراسمی با حضور مسئولین کاروان موکب ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)ستاد اربعیین حسینی شهرسریش آبادبه کشور عراق اعزام شد.

این کاروان شامل محموله 220 تنی کمک های مردمی شهر سریش آباد در برگزاری موکب در کربلا است که با حضور مردم مشتاق به کربلا برای خدمت رسانی به زائران ارسال شده است.

حجت الاسلام بیابانی در آیین ارسال محوله کمک های مردمی به عراق با بيان اينكه اجراي اين همايش مردمي توطئه هاي دشمن را نقش بر آب مي كند اظهار کرد: باتوجه به اينكه امروز دشمن در پشت خاكريز به دنبال ضربه زدن به اسلام است لذا بايد در اجراي باشكوه راهپيمايي اربعين حسيني بيش از پيش ساعي بود.

یکی از  مسئولین ستاد اربعیین سریش آباد در خصوص موکب ایجاد شده  گفت : موكب سریش آباد در کنار بزرگراه حله ودر فاصله ۱۵0۰ متري از حرم حضرت ابالفضل العباس(علیه السلام) وبه مساحت10000مترمربع استقرار پيدا خواهد كرد،  واز یک ماه قبل اقدام به تشكيل ستاد اربعين حسيني سریش آباد شد و  این کمیته با مشاركت و جذب كمك هاي مردمي كه در دهه اول محرم با همراهي روحانيان، شوراها، ائمه جمعه، پايگاه هاي بسيج از تريبون هاي مختلف اهميت سفر و برپايي اين موكب اطلاع رساني شد.

وی با بيان اينكه در پذيرائي از زائران اربعين حسيني برای 5000 نفر و روزانه پانزده هزار وعده پذيرائي از 23آبان ماه و به مدت ده روز پیش بینی شده است .

این مسئول ستاد اربعین در ادامه تصريح كرد:  این كمك‌هاي مردمي كه طي دهه اول محرم جمع شد شامل كمك هاي نقدي و غير نقدي در قالب 15 کامیون و تریلی به وزن تقریبی 220 تن از  قبیل 3000مترمربع چادر صحرایی،3000متر مربع موکت،1000مترمربع فرش ،20تن سیب زمینی،6تن برنج،14تن گوشت سفید و قرمز،یک تریلی بار ظروف یکبار مصرف،تانکر آب سیار ،نانوایی سیار و انواع كالا های دیگر را شامل مي شود.

وي با بيان اينكه در این موکب تعداد150 نفر خادم الحسین (علیه السلام) به زائرین اربعیین حسینی خدمت خواهند نمود افزود: اين محموله ها پس از بارگيري در ۱3 آبان در غالب مانوري داخل شهر به نمايش گذاشته خواهد شد.

مسئول ستاد اربعیین سریش آباد با بيان اينكه زيارت سيد الشهدا(علیه السلام) توفيقي براي كسب معرفت محسوب مي شود افزود: زائران ايراني سفيران جمهوري اسلامي و فرهنگ اين مرز و بوم هستند كه با منش و رفتاري برگرفته از سالار شهيدان در برپايي اين موكب تمام توان و همت خود را به كار خواهند گرفت.mokeb011 mokeb012 mokeb013

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *