اعمالی برای محو شدن گناهان

خانه / مطالب و رویدادها / اعمالی برای محو شدن گناهان

در روایات رسیده از ائمه اطهار (علیه السلام) سفارش های فراوانی به چشم می خورد که از آن ها به عنوان کفاره گناهان نام برده شده است.

کمک به ستمدیدگان: در این باره امیر المومنین علی (علیه السلام) بیان داشته اند: مِن کفاراتِ الذُنُوبِ العِظامِ اغاثَهُ المَلهُوفِ وَ التَنفیسِ عَنِ المَکرُوب؛ از جمله کفاره های گناهان بزرگ، فریادرسی از مصیبت زدگان و تسلی دادن رنج دیدگان است.

استغفار: حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) در این باره می فرمایند: هرکس به کسی ستم کرده است و به او دسترسی ندارد تا رضایت او را جلب نماید، برای آن کس طلب مغفرت نماید، زیرا این عمل کفاره گناهش می باشد.

43

حسن خلق: در این باره از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که ایشان فرموده اند: اخلاق نیک، خطاها و گناهان را ذوب می کند، همانگونه که تابش خورشید برف و یخ را آب می کند و اخلاق ناپسند اعمال نیک را نابود می سازد، همانگونه که سرکه، عسل را فاسد میکند.

انتظار نماز: امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می فرمایند: اِنتِظارُ الصَلاه جَماعَه مِن جَماعَه اِلی جَماعَه کَفارَهُ کُلِ ذَنب؛ انتظار نماز جماعت،‌ از این نماز جماعت تا نماز جماعت بعدی، کفاره ی گناهان است.

تلاوت قرآن: روایت شده است که حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) فرموده اند: ای سلمان برتو باد خواندن قرآن، زیرا خواندن قرآن کفاره گناهان و پوشش از آتش و امان از عذاب الهی می باشد.

صلوات: حضرت رضا (ع) در باب جایگاه صلوات در نابودی گناهان بیان می دارند: همانا کسی که توان ندارد کاری که کفاره گناهش باشد انجام دهد، پس فراوان بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) درود فرستد زیرا این عمل گناهان را نابود می سازد.

منبع : عقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *